App som ser PSUns strömförbrukning

Permalänk
Medlem

App som ser PSUns strömförbrukning

Finns det något program som kan se hur många watt datorn anväder?

Permalänk

Re: App som ser PSUns strömförbrukning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Cat
Finns det något program som kan se hur många watt datorn anväder?

Prova på www.samurize.com
Då kan du lägga till en massa saker. Dels strömförburkningen etc.

Permalänk
Medlem

den funktionen har jag faktiskt aldrig lyckats hitta. kan du beskriva vart den ligger, är det ett activescript eller perfmonmeter?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Kollade i sam med, hittade inte den heller faktiskt, förklara gärna var funktionen ligger.

Permalänk
Hedersmedlem

Det han menade var nog att man kan se batteritiden på laptops.
Strömförbrukning/belastning kan ej avläsas på något sätt.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Hmm, ok.

Skulle vilja veta hur mycket ström dator drar i watt... fast om jag har ett 550w drar den mycket mer ström från väggen då eller drar den så mycket som den behöver för stunden? Vet inte så mycket om det här...

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm, ok.

Skulle vilja veta hur mycket ström dator drar i watt... fast om jag har ett 550w drar den mycket mer ström från väggen då eller drar den så mycket som den behöver för stunden? Vet inte så mycket om det här...

Det enda jag känner till är hårdvara -en liten dosa du sätter i väggutaget och sedan sätter strömkabeln i den.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Hmm, ok.

Den drar så mycket ström som den behäver för stunde, den drar alltså INTE 550w konstant.