Permalänk
Medlem

Snabbt svar som vanligt, bara att vänta då på priser och datum. Iofs ingen större brådska, flytten lär dröja ett par månader ändå

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Har ett problem jag skulle vilja få klarhet i.

Köpte en projektor av er 08-10-30 som ni hade i erat reklam utskick

http://www.dustinhome.se/productdetails.aspx?prodid=501013431...

Lampan small på den för drygt en månad sen, så tog ta i att kolla upp garantin förra veckan. Informationen på produkt sidan säger 2000 timmars garanti på lampan, kollat upp detta och flera butiker verkar har ha haft en drive på 2000timmar/2år från februari till sista oktober 2008.

Men nu till problemet, svaret jag fick från eran support var att lampan bara bara har 6 månader garanti?
Skulle bara vilja veta vad som är korrekt innan jag lägger ut pengar på en ny lampa.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToMtEn2k
Har ett problem jag skulle vilja få klarhet i.

Köpte en projektor av er 08-10-30 som ni hade i erat reklam utskick

http://www.dustinhome.se/productdetails.aspx?prodid=501013431...

Lampan small på den för drygt en månad sen, så tog ta i att kolla upp garantin förra veckan. Informationen på produkt sidan säger 2000 timmars garanti på lampan, kollat upp detta och flera butiker verkar har ha haft en drive på 2000timmar/2år från februari till sista oktober 2008.

Men nu till problemet, svaret jag fick från eran support var att lampan bara bara har 6 månader garanti?
Skulle bara vilja veta vad som är korrekt innan jag lägger ut pengar på en ny lampa.

Jag har en likadan själv. Lampgarantin på HD65 har varit 6 mån ELLER 2000 timmar, vilket som kommer först, så länge jag minns iaf, tyvärr (med reservation för att jag missat). Min håller än efter 1,5år och 1500 timmar. Det skiljer i pris väldigt mellan olika ÅF, så kolla innan du köper ny. Jag blev chockad sist jag kollade prisskillnaderna.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Jag har en likadan själv. Lampgarantin på HD65 har varit 6 mån ELLER 2000 timmar, vilket som kommer först, så länge jag minns iaf, tyvärr (med reservation för att jag missat). Min håller än efter 1,5år och 1500 timmar. Det skiljer i pris väldigt mellan olika ÅF, så kolla innan du köper ny. Jag blev chockad sist jag kollade prisskillnaderna.

Tror komplett hade den billigast sist jag kollade, ~2000kr. Men blir nog att sälja projektorn istället.
Har kört med projektorer i snart 6 år, förra höll nästan 4000timmar. Denna optoma small runt 1200timmar, blev skapligt less så gick och köpte en 52tums led tv istället. Får hoppas att den håller lite längre!

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToMtEn2k
Tror komplett hade den billigast sist jag kollade, ~2000kr. Men blir nog att sälja projektorn istället.
Har kört med projektorer i snart 6 år, förra höll nästan 4000timmar. Denna optoma small runt 1200timmar, blev skapligt less så gick och köpte en 52tums led tv istället. Får hoppas att den håller lite längre!

http://www.dustinhome.se/pd_5010123576.aspx

Där har du denna lampa hos oss.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
http://www.dustinhome.se/pd_5010123576.aspx

Där har du denna lampa hos oss.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Det var ett väldigt trevligt pris, Jüri! Det tackar vi för. Tidigarelägger härmed mitt lampinköp.:)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Har ni tagit bort fri frakt för studenter? :S När jag tänkte beställa nu såg jag att det blev 50kr extra pga frakt...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusW
Har ni tagit bort fri frakt för studenter? :S När jag tänkte beställa nu såg jag att det blev 50kr extra pga frakt...

Kanske har du råkat välja postförskott som betalningsmetod? Det brukar vara förkryssat som standard för mig, men när jag byter till kortbetalning, försvinner alla fraktavgifter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusW

Nej, Men jag antar att du valde postförskott där en avgift på 49kr tillkommer. Betala med kort/direktbetalning från banken så slipper du denna avgift.

Edit: för seg

Permalänk
Medlem

Woops, ni har så rätt så. Vad dum man känner sig nu, det där händer ju varje gång man beställer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde två varor igår ifrån Dustin.

En mus Qpad 5k samt musmatta. Är så sjukt besviken idag när man ser att de har skickat TVÅ paket. Frakten blev nästan 400kr!!?!?

Kommer fan inte handla ifrån dustin något mer, det här är ANDRA gången det här händer nu.

Får börja handla ifrån INET istället. Tack o hej!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
...

400kr? Jag testade att lägga en mus och en musmatta i kundvagnen och fick en frakt på 59kr, så 400kr är högst otroligt. Varför la du inte märke till den konstigt dyra frakten redan innan du la ordern?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Beställde två varor igår ifrån Dustin.

En mus Qpad 5k samt musmatta. Är så sjukt besviken idag när man ser att de har skickat TVÅ paket. Frakten blev nästan 400kr!!?!?

Kommer fan inte handla ifrån dustin något mer, det här är ANDRA gången det här händer nu.

Får börja handla ifrån INET istället. Tack o hej!

Vad hade du för ordernummer?

Det jag kan tänka mig skulle kunna resultera i detta är ifall man beställer produkterna med företagspaket på Dustin AB och har löpande automatisk delleverans inställt hos oss. Men inte ens då skulle det hamna på 400 kr inkl moms, så jag skulle gärna vilja se vad som hänt. Maila eller PMa gärna dina orderuppgifter till mig så följer jag upp det.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

När kommer Seasonix X-650 in på lager?

fråga 2: Varför finns inte 5850 toxic edition kvar på dustinhome?

Permalänk
Medlem

Jag skickade in mitt Gigabyte 260+ OC till er innan nyår.. Alltså för över tre månader sedan! Jag har fått tillbaka mitt kort i slutet på januari tror jag att det var, med exakt samma fel som innan.. Ringde kundsupport och fick skicka tillbaka kortet efter 10 minuters testande hemma... För två veckor sedan, den 12/3 fick jag själv ringa upp kundsupporten för att ta reda på vad som hänt då jag inte hade hört nått alls! Då sa dom att jag skulle titta efter ett ersättningskort. Jag mailade direkt en lista med 4 olika kort jag kunde tänka mig i ersättning. 3 olika varianter på Ati 5770 (och ett Nvidia 260+ som hade utgått). Det man ska observera är att priset på mitt kort (260+) är 1930:- nytt och ett 5770 kostar 1585:-, alltså en prisskillnad på 350:- . Dessutom presterar ett 5770 inte lika bra som ett 260+ OC.

Så nu har min dator varit utan grafikkort i tre månader, jättekul. Vill verkligen spela Bad Company 2..

Du har mitt returnummer/mobilnummer på PM.

//Robin W

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

ni vägrade ge mig student rabatt fast jag är student och har CSN kortet. Jag är ingen högskole student, men väl går jag yrkesutbildning inom nätverk. Är det verkligen skillnad?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Dustin AB

Hej!

@ enya
1) Vi väntar på en leverans med sådana just nu, ska se om jag kan få fram något ETA datum på produkten.
2) Nästan omöjliga att få tag på, så produkten har EOL status just nu.

@ arowe17
När distributören testade ditt kort på testbänk (både Vista och Win7) så gick inte felet återskapas, hur många omstarter de än gjorde. Likaså stresstestades kortet under en lång tids belastning utan att någonting inträffade. Därför var det lite extra meck för att byta ut kortet då inga fel kunde verifieras.

Leveransen av det nya kortet gick inte riktigt som tänkt, men den biten jobbar de på. Förhoppningsvis har du ett kort på måndag.

@ SectionX2
Som det står på dustinhome.se/student:
"Här kan du som är student (studerar på universitet eller högskola) registrera dig för att få ..."

Det tolkar jag som att man behöver studera på universitet eller högskola.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem
Citat:

@ arowe17
När distributören testade ditt kort på testbänk (både Vista och Win7) så gick inte felet återskapas, hur många omstarter de än gjorde. Likaså stresstestades kortet under en lång tids belastning utan att någonting inträffade. Därför var det lite extra meck för att byta ut kortet då inga fel kunde verifieras.

Leveransen av det nya kortet gick inte riktigt som tänkt, men den biten jobbar de på. Förhoppningsvis har du ett kort på måndag.
Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Jag tycker det var riktigt skumt att dom inte lyckades återskapa felet då jag har testat grafikkortet i 3 olika datorer och fått samma fel i alla datorer (1 win xp och 2 st win7).

Jag fick nyss mail om att mitt nya kort var skickat.
Tack för hjälpen!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Tycker det är tråkigt att ni bara erbjuder frifrakt för universitet eller högskola. Går på gymnasiet och har CSN/mecenat kort.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk

inget med tråden att göra men jag skrev här för länge sedan, hur tar man bort så man inte får mail så fort någon skrivit ?!!!!!!!!!!

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErsdaHL06
inget med tråden att göra men jag skrev här för länge sedan, hur tar man bort så man inte får mail så fort någon skrivit ?!!!!!!!!!!

http://www.sweclockers.com/forum/usercp.php?s= finns en lista över vilka trådar du övervakar. Ändra från "igår" till "från början" för att se alla trådar. Tryck på länken "Avmarkera" för att få bort bevakningen av en viss tråd.

Permalänk
Medlem

PMade dig Jüri. Returfråga som är lite stressig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Tycker det är tråkigt att ni bara erbjuder frifrakt för universitet eller högskola. Går på gymnasiet och har CSN/mecenat kort.

riktigt illa. Student som student.

Blir slutköpt på dustin, håller mig till inet.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2

Samma här, Dock tycker jag det är synd att inet inte erbjudet spel.

Ni kanske kan ta efter Inet lite med frifrakt för oss söta sweclockare?

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2

Student som student tycker inte Dustin.
Ett antagande är att högre studerande kommer ha större möjligheter att påverka inköp på framtida arbetsplats efter studierna,
jämfört med Kalle som gått industriprogrammet och börjar jobba som svetsare.

Permalänk

Förmåner är väl inget man kan kräva utan blir glad om man får.....

Jag anser att en högskolestudent har sin egen ekonomi medans en gymnasiestudent oftast försörjs av en målsman dvs inte har en egen ekonomi. Gissar att Dustinhome resonerat på liknande sätt.
Därför är högskole studenten fristående part.

Sedan har INTE inet fri frakt, utan endat vid köp över 500:-

Vart man handlar är ju fritt för alla, studenter inräknat

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Medlem

Hej.

På order 8973166 beställde vi bland annat en 5010330472 Som vi inte fick att fungera att läsa vanliga pressade DVD skivor med programvara. Med en gammal DVD spelare som vi fick leta upp på kyrkogården fungerade det utan problem.
Vi reklamerade den och fick en ny likadan men med samma fel. Vi reklamerade även den och skickade tillbaka båda med returlapp från er.

Borde vi inte få en kreditnota på den första spelaren, eller som jag skrev i returen, en spelare som garanterat kan läsa DVD skivor. (Förr satt det alltid en DVD logotype ingjuten i fronten på spelaren om den klarade av att läsa skivorna)

MVH
/Daniel

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Hej.

På order 8973166 beställde vi bland annat en 5010330472 Som vi inte fick att fungera att läsa vanliga pressade DVD skivor med programvara. Med en gammal DVD spelare som vi fick leta upp på kyrkogården fungerade det utan problem.
Vi reklamerade den och fick en ny likadan men med samma fel. Vi reklamerade även den och skickade tillbaka båda med returlapp från er.

Borde vi inte få en kreditnota på den första spelaren, eller som jag skrev i returen, en spelare som garanterat kan läsa DVD skivor. (Förr satt det alltid en DVD logotype ingjuten i fronten på spelaren om den klarade av att läsa skivorna)

MVH
/Daniel

Hej!

Som jag tolkar returen och mailutskick så inväntar KS återkoppling från dig om vilken DVD du ville ha i ersättning istället för den modellen som du köpte.

Om du vet en modell som du hellre föredrar så får du gärna svara på mailet (eller maila mig på jm@dustin.se), om du önskar en kredit så går det bra det med. Hur som helst, skicka ett mail eller PM till mig om hur du vill göra så löser vi det.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Har för det mesta bra erfarenhet från Dustin, lite höga priser oftast men det kompenseras med schysst support och snabb leverans.

Dock hade jag lite strul med reklamation av mobil för ett antal år sedan.

Förövrigt har jag beställt många produkter från Dustin och alltid lika bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej!

Som jag tolkar returen och mailutskick så inväntar KS återkoppling från dig om vilken DVD du ville ha i ersättning istället för den modellen som du köpte.

Om du vet en modell som du hellre föredrar så får du gärna svara på mailet (eller maila mig på jm@dustin.se), om du önskar en kredit så går det bra det med. Hur som helst, skicka ett mail eller PM till mig om hur du vill göra så löser vi det.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Hej. Att kundservice väntar på svar från mig tycker jag verkar lite underligt.

15 Feb 2010 13:14:05 skickade jag detta svaret till er kundservice;

Hej. Det var smidigt. Jag kan lägga båda spelarna i paketet som går tillbaka om du vill. Vi har allt embalaget kvar. Vi vill bara ha en spelare som garanterat klar av alla typer av skivor (ej Blueray) och priset är hyffsat oviktigt. Vi bara valde denna för att samsung brukar göra bra grejor. Kan Ni rekommendera någon? Enda "kravet" är att fronten är svart. Bästa hälsningar On 15 Feb 2010 at 13:05, Kundservice wrote: > Hej! > > > > Det verkar inte vara något fel på cd läsaren, > men eftersom det ändå inte fungerar, > så skickar jag ut fraktsedlar för den senaste du fick, > så får du skicka tillbaka den och så får du en kredit för den. > > Vad var det du hade tänkt dig istället? > > > > Vänliga Hälsningar > > Therese Grufman > > > > Dustin > > Dustin Home > > Kundservice

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu