Permalänk
Medlem

riktigt snabba relä?

Någon som vet var man kan hitta riktigt snabba relä eller andra magnetkontakter?

Vad som helst som rör sig mellan två olika lägen snabbt.

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk

hmm..... vad ska du ha ett relä till om ett vanligt inte e tillräkligt snabbt??
alltså... snackar vi 1000dels sekunder eller vad snackar vi om??

Visa signatur

"Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem."
citat:Ken Olsen, Digital, 1977

Permalänk

En transistor är ju snabb...

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Måste fysiskt röra sig... typ mellan två lägen. 16khz borde vara tillräkligt...

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk
Medlem

eh. vad ska du med det till?

Visa signatur

Att bli gammal är oundvikligt. Att växa upp är frivilligt.

Permalänk
Medlem

Ska använda det för att modulera en laser.

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis byggde en provisorisk ljus grunka (jag har ingen aning om vad jag ska kalla det). ialla fall så bestod konstruktionen av en laser pekare två högtalare men en lite spegel på... vi satte upp högtalarna efter varan så att de "flytta" ljusstrålen typ x-y ... och så kopplade vi högtalarna till stereon.... effekten blev en nästan rund cirkel som växte i takt med musiken.......senare så testade vi oxå att kopla till två sinus genratorer till högtalarana istället då fick vi en cirkel som snurrade beronde på hur mycket frekvens felet var emella sinus genratorn.......
ditt jag vill komma är att jag tror nog att du kan använda en högtalare till ända målet

Visa signatur

"Gravity is a myth, the earth sucks."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groover
Måste fysiskt röra sig... typ mellan två lägen. 16khz borde vara tillräkligt...

16 kHz? Det blir nog till att använda en halvledarlösning. Inte ens reedreläer (tungelement) klarar att växla så snabbt kontinuerligt.

Till vad ska du modulera lasern? Ska det vara informationsöverföring är det betydligt vettigare att AM- eller FM-modulera än att av/på-modulera.

Edit: Oh, shit! Jag trodde jag var på sidan två i forumdelen, inte sidan 500+! Jag återuppväckte en urgammal tråd. Ursäkta!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

...men det var en snygg återupplivning!

jag tillförde inte tråden något, men den var för bra för att låta passera utan viss uppmuntran!

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groover
Ska använda det för att modulera en laser.

Fick du ihop ditt bygge?

Visa signatur

//