StarCraft II-smeknamn

Permalänk
Medlem

StarCraft II-smeknamn

Tja! Tänkte att vi kunde skapa en tråd där vi samlar alla som är med i betan och som är intresserade att spela med andra Sweclockare. Skriv erat nick så andra ser det och kan lägga till er i betan. Jag kommer försöka hålla det första inlägget uppdaterat med en lista med alla namn så man slipper läsa igenom hela tråden.

Edit: Ett tips om man vill lira med någon som redan är i ett spel (vilket syns bredvid deras namn. Är det en SC-symbol spelar de.) är att skriva ett mess i stil med: "Tja! Messa mig när du är klar om du vill lira.". Eftersom man ofta är rätt upptagen mitt i matchen hinner man troligen inte svara förrän man är klar. När man fått ett sådant mess är det bra om man svarar oavsett om man vill lira eller inte så inte den som skickade meddelandet sitter och väntar på svar i onödan.

Edit: Uppdaterade listan idag med alla nya nick sen reseten 26 april. Så de namn som står på listan är de skrivna i tråden efter det datumet. Har ni samma nick.ident som innan så får ni skriva det igen eftersom jag inte kan veta vilka som bytt nick och vilka som behållit sitt.

Börjar med mig själv:

Lista
Bjoer.bjoer (gold league)
Ichi.swe
NovaC.cavon
Jepsson.jeps
Praetorian.praetorian
Xtreme.henkew
oneone.globgloba
petoria.saaade
Carlsson.zingo
Hanou.bot
Orici.joelha
Nam.nam
Trisk.triskelon
JoppE.Stenmark
Allexz.allexz
Nightcrawl.swesimon
Link.KruLL
inza.inza
Tobzr.triby
Delta.Beta
azuricate.azure
NotoriousPIG.notorious
kriggus.kriggus
GeNeSiS.evenbom
skrubbaffe.skrubbaffe

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

ErDraug.erdraug

Sign me up!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

luckystrike.force

Är inte jättebra, men spelar gärna.

Permalänk

skirmisheR.skirmisher

Lägg till att jag är ny och gärna spelar mot andra n00bs

Permalänk
Medlem

CromX.Crom

ligger ganska högt upp i silver league för tillfället och förväntar mig nog att hamna i gold så småningom

Permalänk
Medlem

silkesapan.apanson

Föredrar att spela med folk som har lite koll på spelet...

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

teknikfreak.rauger

Visa signatur

1: Lian Li PC60B PLUS aluminium | Corsair VX 550W 80+ | AMD PII 555 x2 3,2 ghz @ x4 B55 3,7 ghz | Asus Asus M4N75TD | Sparkle GeForce GTS 450 OC 1GB | A-Data DDR3 4GB 1600Mhz+ Series, CL8 | Samsung 830, 128 gb |Samsung F3 1 TB | Logitech MX518
2: Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Medlem

fetakniven.phatknife noob (på riktigt alltså, NOOB!)

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

BorN.free
Bronze Division 16...dålig, men blir bättre

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Folke.folkesson

Kan dock vara i den amerikanska betan inte riktigt säker Ngn som vet hur man bytar till den europeiska betan?

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

BlommaN.simme Har spelat 1 match hittills

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Theking.himself

Permalänk
Medlem

mistimorr.mistimorr

Silver league

Visa signatur

I wasn't born with enough middle fingers.

Permalänk
Medlem

Deadrex.stureklan

Permalänk

erik.akasinnes

Permalänk
Medlem

Shivi.Shivi practice league

Fick betan 5/4.. kört 2 matcher än så länge..

Eftersom jag är helt nybörjare själv spelar jag gärna mot nybörjare eller folk som anser dem kan ge tips och trix

Permalänk

Du kan ta bort n00b från min status nu, är kungen med zkillzen, men lägg till att jag spelar zerg

Permalänk
Medlem

vad är punkterna till för?

Permalänk
Medlem

Menar du punkten mellan t.ex. CromX.Crom så är det för att i nya battle.net så har du en identifier ifall nån skulle ha ett likadant eller liknande nick som dig själv eller nå sånt. så för mig är CromX mitt ingame nick och Crom min identifier

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
vad är punkterna till för?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crom
Menar du punkten mellan t.ex. CromX.Crom så är det för att i nya battle.net så har du en identifier ifall nån skulle ha ett likadant eller liknande nick som dig själv eller nå sånt. så för mig är CromX mitt ingame nick och Crom min identifier

Är precis som Crom säger. Anledningen är att alla ska kunna ha sitt favvisnick och inte bli tvingade att byta. Smart imo.

Kan meddela att jag har lagt till alla i listan. Vill ni lira nån gång när jag är online är det bara att säga till så är jag oftast på, om jag inte redan lirar 2on2.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Scier.iopus

goldleague 2v2

Permalänk
Medlem

Kan någon lägga till efter mitt nick att jag gärna spelar men är jag redan inne i ett spel så tänker jag inte hoppa ur för att starta ett nytt. Chansen att ens få svar är tämligen liten då jag fokuserar matchen till 100%. (-:

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fetakniven
Kan någon lägga till efter mitt nick att jag gärna spelar men är jag redan inne i ett spel så tänker jag inte hoppa ur för att starta ett nytt. Chansen att ens få svar är tämligen liten då jag fokuserar matchen till 100%. (-:

Är inte det underförstått? Ingen hinner ju svara mitt i en match om det inte råkar vara stiltje just då. Jag brukar skriva: "Messa mig när du är klar om du vill lira.".

Fast det är ju en bra idé att skriva det i första posten så folk vet.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

bjinko.bjinko

är inte direkt bra brukar bli bra på alla spel men har inte kört första spelet och kanske 2 bannor på detta=( men man lär sig ganska snabbt

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk

Onfyr.gabe (Copper League)
Blir bättre med tiden

Visa signatur

Have a nice Day!

Permalänk
Medlem

sku va schysst om du kunde ändra mig från Silver till Gold nu

Ligger i gold league i 1v1 och är med i 2 st 2v2 lag i platinium league där jag med det ena laget faktiskt vinner en del matcher
Sen lirar jag i ett 2v2 lag i Gold också.

I övrigt ifall nån vill spela med mig så kör jag för det mesta random och tycker bättre om att spela för att testa på nya taktiker och enheter än att spela för att vinna

Permalänk

Jag undrar om alla smeknamnen man har under betan, kommer dom vara kvar efteråt eller kommer det nollställas?

Permalänk

Denna tråd sticker inte alls i ögonen på oss dödliga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crom
sku va schysst om du kunde ändra mig från Silver till Gold nu

Ligger i gold league i 1v1 och är med i 2 st 2v2 lag i platinium league där jag med det ena laget faktiskt vinner en del matcher
Sen lirar jag i ett 2v2 lag i Gold också.

I övrigt ifall nån vill spela med mig så kör jag för det mesta random och tycker bättre om att spela för att testa på nya taktiker och enheter än att spela för att vinna

Fixat!

Typ så jag lirar också i 2v2. 1on1 däremot försöker jag ta mig upp till platinum league men det är besvärligt. Har dock vunnit de sista 5 matcherna och ligger på rank 35 i min liga just nu så det är påväg.

Tycker faktist det är förvånansvärt varierande standard på spelarna även i gold league. Folk har en tendens att inte scouta senare under matchen utan bara med en arbetare i början vilket gör att man nästan alltid har counters till deras gubbar. Min favoritenhet med protoss är fortfarande (sen SC1) Observer. Har alltid 4-5 st som åker runt och tittar eller håller koll på viktiga punkter på kartan.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kadjoopplo
Jag undrar om alla smeknamnen man har under betan, kommer dom vara kvar efteråt eller kommer det nollställas?

Kommer nog nollställas.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?