Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

bygga chassi!

(vet inte om denna tråd är i rätt forums-del,förlåt om den är i fel)

tjenare!,jag undrar lite om hur man kan bygga ett bra chassi?

vad man ska tänka på och vad man behöver osv

kom med tips!

mvh kennie

Visa signatur

jag röker inte,jag svär inte,jag super inte,FAN jag glömde pipan på systemet!

Permalänk
Medlem

be en moderator flytta till: modifikationer och egna konstruktioner (;

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här

Permalänk
Medlem
Skrivet av divadl96:

be en moderator flytta till: modifikationer och egna konstruktioner (;

okej tack!,men jag är ny här så jag vet inte hur man kontaktar moderatorer tyvärr:(

Visa signatur

jag röker inte,jag svär inte,jag super inte,FAN jag glömde pipan på systemet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3N:

okej tack!,men jag är ny här så jag vet inte hur man kontaktar moderatorer tyvärr:(

sry för segt svar men leta runt i forumen så hittar du en ganska fort, det står under profilbilden: Moderator, sen är det bara PM:a
Lite on.t så skulle jag tipsa dig om att starta med ett gammlt chassi som grund för moderkortet och kanske ramen för att få en bra stabil ram.

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
Allra bäst är att klicka på knappen "anmäl" som finns under varje inlägg.

Det finns många olika sätt att bygga ett chassi på och lika många material. Först bör man planera hur chassit ska se ut, om man ska kompensera att det blir lättare att bygga i senare genom att göra det snyggare. Bra material är aluminium, trä går bra om man är van vid att arbeta med det.
Något som underlättar är att man tar många delar från gamla chassi eller söker efter halvfärdiga lösningar.

Det finns många trådar om hur man bygger eget chassi, sök efter det och du skall finna.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Det är bäst att börja med vad du vill att chassit ska ha för egenskaper.
Litet? tyst? bra luftflöde? kombinerat med skärm? etc etc
Fantasin sätter gränserna.

Du kan alltid leka i typ google sketchup eller annat 3D program, för att få fram en modell.

Titta igenom galleriet på folks hemmabyggen och få lite inspiration.
Det brukar oftast inte röra sig om patentlösningar så att låna idéer funkar.
Lycka till!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |