[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Tycker ingen skall klaga på Swepool och i synnerhet på Erik. Han har alltid varit hjälpsam och tack vare honom fick jag och många av er lära känna till bitcoinprojektet.
Det faktum att han inte har hört av sig de senaste dagarna gör att jag misstänker att något kanske har hänt.

Erik! Svara när du kan eller PM.

Personligen skuöle jag tro att det har och göra med att bytet av betalningsmetod inte blev så uppskattat och han stängde ner tills han hittat en säker PPS metod

Jag hoppas det iaf

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte heller någon har rätt att klaga på honom. Tänk er själva att driva en sådan här sak och försöka att få ALLA att bli nöjda, ruggigt jävla svårt.

Tycker du har gjort ett riktigt bra jobb Erik, trots det som hänt!

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Skrivet av treeo:

Jag tycker inte heller någon har rätt att klaga på honom. Tänk er själva att driva en sådan här sak och försöka att få ALLA att bli nöjda, ruggigt jävla svårt.

Ja, han har verkligen försökt göra så gott och fortsatte kämpa även när han gick back med sina coins.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Och det som hänt är ju trotsallt inte hans fel

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Är det normalt att det tar ett tag för Bitcoins att skickas till min wallet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av htux:

Är det normalt att det tar ett tag för Bitcoins att skickas till min wallet?

Ja

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Hur lång tid brukar det ta då? Lika lång tid som det tog för mina funds som var unverified att bli verified antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av htux:

Hur lång tid brukar det ta då? Lika lång tid som det tog för mina funds som var unverified att bli verified antar jag?

Nej

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Okej, men hur lång tid brukar det ta isåfall... ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av htux:

Tjaaaa. Brukar ta mindre än en timma för mig. Men jag kanske bara har tur

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av htux:

Snabbare desto större summor du skickar om jag har förstått det rätt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Snabbare desto större summor du skickar om jag har förstått det rätt.

Haha, rörde sig bara om 0.1 BTC. Kommer väl ta ett tag isåfall.

Permalänk
Medlem

såg att flera hade problem att klocka ner minnet på sina kort, i synnerhet 68xx kort

[ATIADLHAL]
EnableUnofficialOverclocking = 1
UnofficialOverclockingEULA = I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it
UnofficialOverclockingMode = 2
AccessibilityCheckingPeriod = 0

Fungerar finfint för mig i MSI och mitt översta (varmast) kort går aldrig över 73 grader
(båda korten klockade i 1000/260)

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Kollar i blockexplorer och det verkar som att min wallet har skickat de pengarna den fick av Bitcoins.lc till en annan address, hur kan detta ha hänt? Står inget om det i Mybitcoins history, men jag ser det på blockexplorer.

Permalänk
Medlem

Så e det nått as som ska DDoS:a bitcoins.cl...

Visa signatur

Permalänk

Nu har jag fått det att fungera, dock inte på swepool
men jag förstår inte riktigt hur jag gör när jag vill byta mina bitcoins mot pengar? jag minar på deepbit

Permalänk
Medlem

skicka dom till mybitcoin.com sen vidare till Mt. Gox och sen vidare till ditt bankkonto

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av treeo:

skicka dom till mybitcoin.com sen vidare till Mt. Gox och sen vidare till ditt bankkonto

hur skickar jag dem till mybitcoin?
edit: och hur gör jag när jag skickar vidare dem till mt. gox?
edit igen nu fattade jag hur jag får dem till mt. gox,men hur får jag dem från deepbit till mybitcoin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

hur skickar jag dem till mybitcoin?
edit: och hur gör jag när jag skickar vidare dem till mt. gox?
edit igen nu fattade jag hur jag får dem till mt. gox,men hur får jag dem från deepbit till mybitcoin?

Skit i mybitoin. Och skit i deepbit.
Välj vilken pool du vill förutom deepbit! Alright?

För över dina BTC direkt till mtgox. Gör ett konto, klicka Add funds, skriv in hur många BTC du vill föra över så får du en temporär adress som du ska skicka till

EDIT: Ehrm... Jag har fått 4,73 BTC av 10 på mtgox nu. Vad i helvete?!

EDIT2: Men seriöst. Kollar Trade history och då har mtgox tydligen växlat in dom resterande BTC till dollar. Inte fan ville jag göra de!

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Jao, så kan man ju faktiskt också göra

Dock så kan du bara föra över summor över 1 bitcoin direkt till Mt. Gox. Så du vet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

såg att flera hade problem att klocka ner minnet på sina kort, i synnerhet 68xx kort

[ATIADLHAL]
EnableUnofficialOverclocking = 1
UnofficialOverclockingEULA = I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it
UnofficialOverclockingMode = 2
AccessibilityCheckingPeriod = 0

Fungerar finfint för mig i MSI och mitt översta (varmast) kort går aldrig över 73 grader
(båda korten klockade i 1000/260)

Provade detta förut men det gör så att jag inte kan höja klocken över 650Mhz efter jag har sänkt den.
Märkligt att de inte kan göra ett program som låter en ändra som man vill. En slider som går från typ 100-2000.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av Pakki:

Skit i mybitoin. Och skit i deepbit.
Välj vilken pool du vill förutom deepbit! Alright?

För över dina BTC direkt till mtgox. Gör ett konto, klicka Add funds, skriv in hur många BTC du vill föra över så får du en temporär adress som du ska skicka till

EDIT: Ehrm... Jag har fått 4,73 BTC av 10 på mtgox nu. Vad i helvete?!

EDIT2: Men seriöst. Kollar Trade history och då har mtgox tydligen växlat in dom resterande BTC till dollar. Inte fan ville jag göra de!

hur skickar jag coins från t.ex swepool till den där temporära adressen?

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

hur skickar jag coins från t.ex swepool till den där temporära adressen?

Tack för hjälpen

Först får du fixa den temporära adressen, sen skriver du in den i det fält som Swepool skickar utbetalningen till.
Försök att klura lite själv Det är inte SÅ invecklat

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Va katten då, satte in min adress på deepbit och la in auto payment på 1btc. Det drogs klockan åtta, och nu två och en halv timme senare finns ännu inte transactionen. när jag kollar säger den "No such transaction". Kan se att det är min adress det skickas till. Börjar bli lite halvirriterad på dem. Är det tjockt hos mybitcoin tro... Eller failar deepbit?

Edit: Hittade det på deras väldigt röriga sida

Your payment was just sent to you.
You may see it immediately in your wallet if it's online or it may appear later if not entire blockchain was already downloaded by your client.
It may take ~10 minutes to get first confirmation, but in worst case delays up to few hours are possible if the transaction was not included in pool's own block for some reason.

Bitcoinblockexplorer (the site that payments table is linked to) may show your transaction only AFTER it gets included in some block and that block is received by blockexplorer's server, so you may see 'no such transaction' message for some time after the payment is sent. This is normal.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Valutan har stått i 20.15$ i någon/några timmar nu. Något som har laggat upp eller så tro?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Va katten då, satte in min adress på deepbit och la in auto payment på 1btc. Det drogs klockan åtta, och nu två och en halv timme senare finns ännu inte transactionen. när jag kollar säger den "No such transaction". Kan se att det är min adress det skickas till. Börjar bli lite halvirriterad på dem. Är det tjockt hos mybitcoin tro... Eller failar deepbit?

Sök efter din transaktion på www.blockexporer.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Valutan har stått i 20.15$ i någon/några timmar nu. Något som har laggat upp eller så tro?

Den är 19,83 nu enligt min app

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mt Gox har haft något tekniskt strul de senaste timmarna men det verkar som det löstes precis. Det är tidig morgon i Japan nu så jag antar att ägaren vaknade.

Edit: http://twitter.com/#!/mtgox

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Exakt 20.38USD/BTC just nu.

Ush vad mycket som har hänt, bitcoins har rasat satatan så min stående köptransaktion på 23$ Var ett rätt bra överpris... Dessutom har det stigit igen så det inte är nån större idé att köpa mera.

Swepool har bytt till prop. och verkar ha en del problem. Jag antar att det skulle behövas en del hjälp nu men jag orkar tyvärr inte, men imorgon? Dessutom vet jag inte vad som behövs göras...

Själv tror jag att jog kommer sluta minea, det blir så förbannat varmt att det inte är värt det. Men jag hoppas att jag är med vid nästa dropp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Den är 19,83 nu enligt min app

Jag har kollat via Mybitcoin och bitcoins.lc. Där har det stått 20.15 ett tag nu Vilken app? iOS/Android?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |