Permalänk

Kabeldragning i Obsidian 800D

Tja.

Jag tänkte lägga upp lite bilder på min kabel dragning i chassit som jag vart ganska nöjd med Det är min första egen byggda dator som jag byggde i sommras

Min setup är följande

Chassi: Corsair Obsidian 800D
Moderkort: Asus Rampage Extreme III
CPU: Intel I7 930 2,8GHz
CPU Kylare: Corsair H50
PSU: Cooler Master 1000W Silent Power
Grafikkort: Sapphire Radeon 5870
Minnen: 3 st Corsair Dominator 2GB 1600Mhz
Sys Disk: Intel X-25V 40 GB SSD
Lagrings Diskar: en Seagate Barracuda 1TB och en Western Digital 300GB

Jag har inte överklockat så speciellt mycket men planerar att överklocka processorn och grafikkortet

Kabeldragning i Obsidian 800D

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk
Avstängd

snyggt

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Hedersmedlem

Förutom de hemska lysrören, som förstör hela helhetsintrycket med sina kladdiga dubbelhäftanda tejpbitar och störiga orangea ljus, så ser det helt OK ut.

Inga anmärkningar på kabeldragningen, även om det är svårt att misslyckas i ett 800D ;D

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Förutom de hemska lysrören, som förstör hela helhetsintrycket med sina kladdiga dubbelhäftanda tejpbitar och störiga orangea ljus, så ser det helt OK ut.

Inga anmärkningar på kabeldragningen, även om det är svårt att misslyckas i ett 800D ;D

Haha mjo det är ganska stort

Jag vet att rören e hemska MEN funderar på och köpa typ sånna här röda ist eller vita sånna jag har nu och fästa den/dom på något snyggare sätt

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Tack

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The Decimater66:

Haha mjo det är ganska stort

Jag vet att rören e hemska MEN funderar på och köpa typ sånna här röda ist eller vita sånna jag har nu och fästa den/dom på något snyggare sätt

De såg helt klart bättre un såna där Cold-cathodes. Vita kan se bra ut, även om jag starkt är emot allt som har med cold cathodes att göra. Förutom att de lyser alldeles för starkt, är svåra och montera och är ett helvete för kabeldragning, så går de dessutom sönder väldigt lätt.

Tänk dig för noga innan du köpa fler såna.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

De såg helt klart bättre un såna där Cold-cathodes. Vita kan se bra ut, även om jag starkt är emot allt som har med cold cathodes att göra. Förutom att de lyser alldeles för starkt, är svåra och montera och är ett helvete för kabeldragning, så går de dessutom sönder väldigt lätt.

Tänk dig för noga innan du köpa fler såna.

Haha aa

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Var har du gjort av kablarna? riktigt bra kabeldragning

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Var har du gjort av kablarna? riktigt bra kabeldragning

Tackar Tackar

mjo vart ganska nöjd såg värre ut förut... synd att ja inte har någon bild på det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väldigt bra gjort men inte för att vara negativ men kan man inte göra något med pump kontakten? kan mkt väl vara jag som har ngn from av ocd men stör mig ngt grymt på den
För övrigt det väldigt bra ut, ++ att du har fått in en katod och fortfarande lyckats hålla kablarna i styr.

Permalänk
Skrivet av Erniaa:

Väldigt bra gjort men inte för att vara negativ men kan man inte göra något med pump kontakten? kan mkt väl vara jag som har ngn from av ocd men stör mig ngt grymt på den
För övrigt det väldigt bra ut, ++ att du har fått in en katod och fortfarande lyckats hålla kablarna i styr.

Stör mig oxå på pump kontakten men den är så förbaskat kort och sen så är det två katod men den andra tror ja inte syns så bra på korten:) dom kablarna var oxå korta

Visa signatur

Permalänk

Bra jobbat, riktigt snygg dragning
Låter inte den lilla chipset kylaren en del?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Snyggt men "lampor" har man i taket.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Fint som f*n 4p

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

Bra jobbat, riktigt snygg dragning
Låter inte den lilla chipset kylaren en del?

Den är nog den mest högljudda fläkt jag hört XD har den inte inkopplad

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av gudbrandsen:

Snyggt men "lampor" har man i taket.

och med "Lampor" menar du lysrören eller?

Visa signatur

Permalänk

Kunde varit mycket bättre, lägger man upp en bild som förespråkar kabeldragning bör man kunna leverera också. 1p

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Skrivet av The Decimater66:

och med "Lampor" menar du lysrören eller?

Har aldrig varit ett fan av Neon eller LED i datorer. Den ända gången jag kan tycka det är snyggt det är om man har vattenkylning har har svagt ljus som lyser i vattenblocken eller i slangarna. Men det är smak och behag. Jag köper en dator för funktions själ vissa köper det för att titta på den kan man tro ^^ Design på chassit är en stor sak för mig och ett måste. Men har aldrig tyckt att det blir snyggare för att man kan se in i chassit. 700D är snyggare än 800D. Men Lian Li PC-A77F är snyggare än båda ihop ^^ Själv har jag ett sunkigt P182 som jag lätt skulle kunna byta till nästan vad som helst. Men nästa chassit ska väga under 10kg mitt är på tok för tungt för storleken (15,5kg)

Som sagt smaken är som baken.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Skrivet av gudbrandsen:

Har aldrig varit ett fan av Neon eller LED i datorer. Den ända gången jag kan tycka det är snyggt det är om man har vattenkylning har har svagt ljus som lyser i vattenblocken eller i slangarna. Men det är smak och behag. Jag köper en dator för funktions själ vissa köper det för att titta på den kan man tro ^^ Design på chassit är en stor sak för mig och ett måste. Men har aldrig tyckt att det blir snyggare för att man kan se in i chassit. 700D är snyggare än 800D. Men Lian Li PC-A77F är snyggare än båda ihop ^^ Själv har jag ett sunkigt P182 som jag lätt skulle kunna byta till nästan vad som helst. Men nästa chassit ska väga under 10kg mitt är på tok för tungt för storleken (15,5kg)

Som sagt smaken är som baken.

Haha
Tur vi tycker olika

Visa signatur