Permalänk

Identifiera pryl?

Jag fick en pryl som jag inte riktigt vet vad det är. Den är liten och ljusblå. Den har en 2-pins uttag i ena änden och sen har den två 3-pins uttag i andra änden. Det ser ut som att det är hål för högtalare på ovansidan. Det står NDV12350c2 på sidan så jag sökte på det men fatta ändå inte riktigt vad det var för något. Tar med en bild på hur den ser ut.

Visa signatur

"My foot, your face, the perfect couple" - Duke Nukem

Permalänk
Medlem

det är en grej du kopplar in lysrör till dator i , btw det går inte kolla på bilden

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

såg att det inte gick att kolla på bilden jobbar på det.
lysrör säger du, kan man koppla in fläktar och så också?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en likadan någonstans. Högtalaren är en mikrofon om jag inte missminner mig. Den är till för att ta in omgivande ljud och få lysrören att "blinka" i takt. Tror dock det behövdes någon extrapryl för att få den funktionaliteten.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

okej, coolt. Måste kolla upp det verka ju grymt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är en drivare för lysrör som sagts, dock tror jag hålen är till för kylning.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Testpilot

Enheten kallas för inverter och används för att "invertera" likspänning till en högfrekvent högspänning vilket krävs för att driva lysrör (CCFL).
http://en.wikipedia.org/wiki/CCFL_inverter

Jag har svårt att tro att de små hålen skulle göra någon skillnad för temperaturen så det kan hända att de använder samma låda till versioner både med och utan ljudstyrning för att spara pengar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

okej bra att veta, får skaffa lysrör då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

en sån där grej hade jag förut också, tror jag klippte bort kontakterna och använde dom till nåt och kastade resten när jag inte visste vad det var till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Har en likadan någonstans. Högtalaren är en mikrofon om jag inte missminner mig. Den är till för att ta in omgivande ljud och få lysrören att "blinka" i takt. Tror dock det behövdes någon extrapryl för att få den funktionaliteten.

Spot on! Dessa var hur populära som helst för några år sedan. På den gamla goda fjortis-eran! Haha

Permalänk

ja, folk tyckte nog att det var grymt coolt att ha det än att ha bra delar i datorn xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0stmannen:

okej bra att veta, får skaffa lysrör då

Hade 1 st till mitt sunbeamtech cold cathode light(1 st 100mm). Från boxen: Features: - Compatible with Sound control module - Dual inverter. Har du PCI-plåten med strömbrytaren osså?

Tillägg i txt.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk

nej tyvär, har bara själva blåa "lådan". Inga sladdar eller något. De skulle ändå slänga den så jag tog den och tänkte kolla vad det var och om jag kunde använda den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har för mig att ja köpte ett sunbeam cathode paket på maxfps.se.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk

ja det var där den följde med. Denna tråd har gjort det den ska

Visa signatur