Samsung svarar Apple med patentklagomål i tre länder

Permalänk
Melding Plague

Samsung svarar Apple med patentklagomål i tre länder

Koreanska Samsung är knappast passiva gällandes Apples anklagelser om plagiat. Företaget lämnar in klagomål om patentöverträdelser till domstolarna i tre olika länder.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hejar självklart på koreanerna!

Permalänk

Amenvafan... sandlåda javisst !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

What a surprise....

Permalänk

Här var det hårda bullar

Permalänk
Medlem

Tänk om både Apple och Samsung hade lagt alllt detta engagemang och dessa pengar på att utveckla bättre produkter istället för att bråka som småbarn.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk

Man ska tala med bönder på bönders vis, så detta förvånade mig inte.
Lösningen på pantentproblemet är kaos, så att företag som fullständigt skiter i vad allt vad patent heter går förbi.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Gött! Nu får vi se hur de kommer att förklara sig. Om båda får rätt i sina fall så försvinner några produkter från marknaden och det är ju jätte bra, eller?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skäggig legend

Fröken, fröken!! Han där borta har fingermålat likadant som jaaAg!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Go team Samsung!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Gött! Nu får vi se hur de kommer att förklara sig. Om båda får rätt i sina fall så försvinner några produkter från marknaden och det är ju jätte bra, eller?

Inte direkt, bara för att man har patent på något innebär det inte att ingen annan får använda det. Det innebär enbart att man blir tvungen att betala pengar till den som innehar patentet, till en enligt en domstol "rimlig summa". Fick jag lära mig av en jurist iaf.... Sen är det ju inte lika enkelt som det låter.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Det som är så fascinerande tragiskt är vilken enorm industri dessa stämningar innebär.
Hur många juristtimmar går inte åt till denna sandlåda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexei:

Inte direkt, bara för att man har patent på något innebär det inte att ingen annan får använda det. Det innebär enbart att man blir tvungen att betala pengar till den som innehar patentet, till en enligt en domstol "rimlig summa". Fick jag lära mig av en jurist iaf.... Sen är det ju inte lika enkelt som det låter.

Jojo, jag förbisåg det.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hahaha fyfan vad bra gjort av samsung.

Visa signatur

AMD 955@4.2GHz | Corsair H60 (2x FD@1000rpm) | 460gtx 768mb@864mhz | Corsair 2x2gb 1600mhz | MSI 870A-G54 | Antec Three Hundred | OCZ 600w

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av light44:

Tänk om både Apple och Samsung hade lagt alllt detta engagemang och dessa pengar på att utveckla bättre produkter istället för att bråka som småbarn.

Tyvärr är hela branschen fullt sysselsatt av stämningar. Som jag ser det är ett av problemen att patent antas för lättvindigt, och några antas trots att tekniken redan är sedan årtionden tillbaka vedertagen. Dessutom är det ju närmast omöjligt att kvalificera mjukvarupatent, särskilt när det handlar om typiskt mänskligt beteende.

I vissa fall är motsvarigheten att företag A stämmer företag B för att organisera sina pappershögar på skrivborden i liknande mönster. Mjukvaruutvecklare måste lära sig att acceptera att varelser med mänsklig hjärna, par av ögon och öron, en mun och näsa, faktiskt av naturen utför vissa moment närmast identiskt.

Google gjorde i dagarna upp med ett icke aktivt företag vid namn Bedrock. Patentet ifråga gäller grundlägga datahantering som funnits i årtionden. Microsoft är stämt av i4i, vilket också verkar mer än lovligt suspekt. Här handlar mer om patenttroll, vilka ser det som mer lönsamt att dammsuga marknaden på glömda och oftast i sak värdelösa patent, istället för att lägga pengarna på utveckling och skapa jobb. De stora företagen är dock sällan sämre. IBM och Microsoft har närmast tävlat om att ha största patentportföljen, vilka likt atomvapen inte är tänkta att användas, men om då...

Så visst, utvecklingen går extremt långsamt. Å andra sidan finns det fungerande lösningar på många miljöproblem också, men det är generaliserat samma intressen som bromsar utvecklingen. Inget nytt under solen.

Permalänk
Medlem

Intressant att apple köpte komponenter från Samsung för 5.7 miljarder dollar förra året. Hur tänkte Apple här? Känns som att Apple får det svårt vid nästa prisförhandling. Samsungs Android telefoner & tablets kommer nog prioriteras mer från Samsungs sida än att leverera komponenter till Apple.
http://www.engadget.com/2011/04/19/apple-spent-nearly-5-7b-on...

Permalänk
Avstängd

Härligt Samsung! Äg ut skiten ur latoxen Apple som inte ens orkar lämna in nånannanstans än till pappa USA!

HAHHAHA

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

LET THE GAMES BEGIN!!!

....And so it begins again

Permalänk
Musikälskare

Go Apple!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Intressant att apple köpte komponenter från Samsung för 5.7 miljarder dollar förra året. Hur tänkte Apple här? Känns som att Apple får det svårt vid nästa prisförhandling. Samsungs Android telefoner & tablets kommer nog prioriteras mer från Samsungs sida än att leverera komponenter till Apple.
http://www.engadget.com/2011/04/19/apple-spent-nearly-5-7b-on...

Det betvivlar jag starkt... Apple har förmodligen lagt beslag på väldigt mycket av produktionen i förväg bl.a. genom att betala stora summor för garanterade leveranser, som tex i fallet med LCD-paneler och Flashminnen.

Permalänk
Avstängd

härligt samsung ...skit skall skit ha

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

mjukvarupatent i EU

Om jag nu inte fått allt helt bak och fram så är det väll inte tillåtet med mjukvarupatent i EU, just pga att det är så satans svårt att definiera. Så varför bryr sig Samsung änns om att lämna in en stämning i Tyskland?

Permalänk

Asså hur fan orkar apple?! Dom lär ju ha en hel arme med advokater med tanke på hur många de har stämt hitintills.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem

Renodlade mjukvarupatent är inte tillåtna i eu. Dock kan man få patent där mjukvaru/datorsystem ingår om det kan anses vara en viktig del i en uppfinning. Ex ett reglersystem som består av en elektromekanisk reglering av tex dosering av läkemedel där du har en dator med ett program som kan övervaka och tex förutse framtida dosering. I sådana fall kan mjukvara ingå i patentet.

Anledningen till att samsung väljer tyskland som enda land i europa är för att de har ett starkt skydd när det kommer till IP. Dvs det är enkelt att få domstolsbeslut som stoppar all försäljning av produkter som inkräktar på IP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearsomeSwede:

Asså hur fan orkar apple?! Dom lär ju ha en hel arme med advokater med tanke på hur många de har stämt hitintills.

Med tanke på hur länge Apple höll på mot Beatles så borde man ju tycka att äppelskrottarna lärt sig något.

http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Corps_v_Apple_Computer

Edit: Kan tillägga att jag tycker det är bra att Apple har fått lätta på plånboken både en och flera gånger till Beatles ^^

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning för Apple att stämma för en sådan grej från början så jag tycker allt detta var bra av Samsung, bara ge tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem

Alla löjliga stämningar genom decennier så börjar man undra om patent i dagens omfattning inte borde göras om.

Mönsterskydd borde inte vara tillåtet, främjar inte teknikutvecklingen på något sätt alls.
Enklare patent som kan ta fram oberoende av varandra under en rimligt kort tid borde kanske inte tillåtas.

Då hade det kanske främjat konsumenterna och spara rättsystemet från dessa korkade stämmningar. Fast sen har vi ju dethär med moral, lagstiftningar och advokater och patentbyrå som försöker kringå det ena och det andra. Det är en sjuk värld vi lever i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearsomeSwede:

Asså hur fan orkar apple?! Dom lär ju ha en hel arme med advokater med tanke på hur många de har stämt hitintills.

Jag tycker det är synd, själv får man lite sämre förtroende för företaget när de håller på och ska visa att de är nr 1 och att alla snyltar från dem. De verkat bli mer egocentriska och deras marknadsperspektiv är mycket subjektivt. Annars gillar jag delar av deras idé: kvalite och stilrenhet. Synd bara att de tycker att (nästan)allt ska vara Apple produkter, men kanske är det de som får gemene man att välja just dem?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

gogo samsung:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP