Permalänk
Medlem

Är inte detta ett bra paket? http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3980
Följer med en musmatta då också
Läste också att NAOS 5000 hade fått "Bäst i test" av sweclockers

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vad jag uppfattar dpi så är det inte hur snabb den är utan dens precision. tex en mus med 10 dpi skulle hacka fram när du drar den långsamt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kikke:

Har du en själv? Hur sitter den i handen?

Ja, jag har en, och jag köpte först en logitech G500, sen dagen efter gick jag o leta efter lite spel på elgiganten, och passade på o känna vad de hade för möss, klämde lite på Naosen och tänkte, fan mycket sjukt mkt skönare än min G500.
Så åkte hem o hämta musen, lämna tillbaka den i affären och köpte en Naos;)

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kikke:

Vet du varför?

tror att det stog här på swec förut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Vad jag uppfattar dpi så är det inte hur snabb den är utan dens precision. tex en mus med 10 dpi skulle hacka fram när du drar den långsamt.

Ja jag tror att det är så.

DPI= Dots per inch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

Logitech ska sluta sälja gaming gear om ja minns rätt?

Har hört detta förut också typ på höstlovet såg jag någonting om detta, men jag hoppas att dom inte lägger ner sin headset produktion för det är dom bästa headsetten jag använt med ett rimligt pris (G35orna)

Och förresten, Nivity ta det lugnt men jag håller med dig helt och hållet optiska är helt klart bättre, iaf om det är bra kvalité på den, samt detta med PR skiten ^^.. kom och tänka på någon
TV reklam som var på tv förut med en TV med RIKA färger osv.. skaffa den nya LED TVn nu! och vad är skillnaden? lägre strömförbrukning och lite bättre kontrast :/ lurigt.. men men ni får tänka som ni vill.
tänker också på alienware de har inget speciellt i sina Stationära datorer förutom att det är special chassi? ändå säljs dom för 30k styck när det skulle kunna säljas för kanske 14-15k

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Ja, jag har en, och jag köpte först en logitech G500, sen dagen efter gick jag o leta efter lite spel på elgiganten, och passade på o känna vad de hade för möss, klämde lite på Naosen och tänkte, fan mycket sjukt mkt skönare än min G500.
Så åkte hem o hämta musen, lämna tillbaka den i affären och köpte en Naos;)

Aokej, ohfan ^^ Den låter ju bra då
men vad tycker du om http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3980 ? Är det prisvärt?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kikke:

Aokej, ohfan ^^ Den låter ju bra då
men vad tycker du om http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3980 ? Är det prisvärt?

Musen köpte jag för 749kr:P
Men jag vet inget om den musmattan tyvär:(

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kikke:

Aokej, ohfan ^^ Den låter ju bra då
men vad tycker du om http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3980 ? Är det prisvärt?

Det ser rätt prisvärt ut

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Musen köpte jag för 749kr:P
Men jag vet inget om den musmattan tyvär:(

Okej Men eftersom att det är musen + mattan så är det ju bra då du fick bara musen för 749

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooltz:

Det ser rätt prisvärt ut

Blir nog att satsa på den då

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag beställde BlackEdition direkt från Amazon.co.uk , kostade ca 640:- inklusive frakt.

Har vanliga death-adder respawn nu, och av vad jag hört presterar den bäst i 1800dpi. Kör jag utan drivrutiner går den i 900dpi och 1000Hz.

Har ägt både Xai och Qpad 5k samt testat Naos 5000, tycker att deathadder är en bättre mus. 5K har något bättre komfort och hårdvaruimplementering, men känns inte lika välbyggd och är skeptisk mot sensorerna som används i Xai, 5K och 5000. Har hört att de ska ha negativ acceleration och sett väldigt tveksama resultat i tester.

Xai tycker jag är rena rama dödsfällan. Dålig komfort, scrollen har värdelös känsla och hur de har implementerat minnesprofilerna är ett stort mysterium. Vissa datorer uppfattar Xai som en masslagringsenhet vilket ställer till problem, på min förra dator tog det 20sek längre tid att boota windows och min nuvarande ville inte äns komma förbi uefi!

Death-adder, bara plugga in och skita i allt vad drivrutiner heter och njut av 900dpi@1000Hz!
EDIT: Musen verkar använda den pollingrate & dpi man ställt in med drivrutinerna efter man avinstallerat dem.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Steelseries Ikari / QPad OM-75

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Jag köpte min DeathAdder Black edition av Webhallen.

Edit: Såg precis att det var länge sedan denna tråden var ny. :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Steelseries Ikari / QPad OM-75

Har de prediction?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Har de prediction?

Ingen aning vad det är.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd

Inte läst igenom alla svaren, men den finns på pixmania för 550kr, jag skulle lätt köpt den om jag inte hade min vanliga deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Ingen aning vad det är.

Vad bra. Då ska jag lära dig något om möss! Prediction, även kallat "angle snapping" och "exact aim" som steelseries kallar det, är att musen försöker förespå vad man försöker göra.

Ett lätt sätt att testa är att rita raka linjer, blir linjerna väldigt raka så har musen prediction, likt EC1 i detta fall.

Tänk nu att försöka spela skjutspel med en mus som ständigt "kompenserar" dina rörelser för att den tror att du vill dra raka sträck.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Inte läst igenom alla svaren, men den finns på pixmania för 550kr, jag skulle lätt köpt den om jag inte hade min vanliga deathadder

Ähh, ser du din nuvarande death-adder som lan/reserv-mus så är det inga problem

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Vad bra. Då ska jag lära dig något om möss! Prediction, även kallat "angle snapping" och "exact aim" som steelseries kallar det, är att musen försöker förespå vad man försöker göra.

Ett lätt sätt att testa är att rita raka linjer, blir linjerna väldigt raka så har musen prediction, likt EC1 i detta fall.
http://img706.imageshack.us/img706/7407/ec1vsmie30.png

Tänk nu att försöka spela skjutspel med en mus som ständigt "kompenserar" dina rörelser för att den tror att du vill dra raka sträck.

Jo det känns som det nu på OM-75:an iaf
Ikarin har jag inte kvar

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Jo det känns som det nu på OM-75:an iaf
Ikarin har jag inte kvar

Öppna paint, dra några snabba raka sträck så ser du utan problem. Posta gjärna resultatet också.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Öppna paint, dra några snabba raka sträck så ser du utan problem. Posta gjärna resultatet också.

Testade detta nu då

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Den har prediction!

Deathadder respawn v2.45 = Ingen prediction.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Den har prediction!
http://i39.tinypic.com/11ilfsy.png

Deathadder respawn v2.45 = Ingen prediction.

Vanesak in-game ju. Kan knappt spela med andras möss.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Fick min Deathadder black idag. Den känns bättre byggd än min vanliga deathadder, te.x är sidoknapparna märkbart fastare. Men om det är pga slitage eller måndagsex kan jag inte svara på. Men en liten rolig detalj var iaf att skatzen var svarta på black istället för vita som på vanliga. Dock bytte jag ut dem mot hyperglidez ganska omgående.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT