Permalänk
Medlem

Två problem med bärbar dator

Hej!

Brorsan har lite strul med sin dator, och det är inget jag kan med.

Fel nummer ett är att han får en error när han ska starta Sacred Gold.

Fel nummer två är att han hade strul med Windows Update. Det var några uppdateringar som skulle konfigureras när han startade upp datorn. Det stod på 0% i kanske 10 min sa han och sedan stod det att det misslyckades. Så hade det blivit flera gånger tydligen.

Förresten, vet ni någon bra sida att ladda upp bilder på förutom Tinypic som inte funkar och Imageshack som är segt?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Många har nyligen haft samma problem med Win Uppdate. Hittar inte tråden och minns inte om de hittade någon lätt lösning. Troligen något som blivit korrupt/fel eller börja bråka med varandra.

Jag antar att han INTE gillar lösningar som tex:
*Gör en ren Installation av Windows och göra Win Uppdate innan han lägger in för mycket.
*Köra (Windows) systemåterställning till innan ha fick problem.
*Nyare märkesdatorer har ibland ännu än som heter samma sak som kan variera vad den gör.
*Rensa bort avinstallera och lägga in på nytt det han har problem med och misstänker som orsaken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Jag antar att han INTE gillar lösningar som tex:
*Gör en ren Installation av Windows och göra Win Uppdate innan han lägger in för mycket.
*Köra (Windows) systemåterställning till innan ha fick problem.
*Nyare märkesdatorer har ibland ännu än som heter samma sak som kan variera vad den gör.
*Rensa bort avinstallera och lägga in på nytt det han har problem med och misstänker som orsaken.

Nej dom lösningarna gillar han definitivt inte.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Starta datorn i felsäkert läge och starta sen om normalt.

För en kille så funkade lösningen på han ena dator som hade Win7 64 bit home. På han andra dator med Win 64bit Ultimate var felet kvar.

Förutom det var det bara att vänta och hoppas på en enklare lösning från Microsoft.