Nyss byggt ny dator, skärmen hittar inte datorn?

Permalänk
Medlem

Nyss byggt ny dator, skärmen hittar inte datorn?

Hej! Jag har nyss byggt en ny dator åt min bror. Det hela gick väl på 1 och en halv timme också blev det dax att starta. Men den hittar inte skärmen. Har testat med två olika och det står typ No Connection found eller liknande. Moderkortet är http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=499637 köpte en AMD x2 555, PowerColor 5770, 1333 mhz 2gb HyuperX Ram från Kinston, nätagg är Tesla 450 watt från Fractal. Finns ingen CMS knapp eller liknande. Allt går fint och fläktar till alla komponenter går. Men jag får inte upp någon bild på skärmen. Har byggt en dator tidigare, snäppet mer avancerad. Så, kan jag få några tips?

(problemet är förmodligen något jättetöntigt som alla visste om utan jag..:P)

ALLA KABLAR ÄR INSATTA!

Permalänk
Medlem

Inbyggt grafikkort på moderkortet kanske? Koppla in skärmen där isf, eller en på det inbyggda och en på HD5770t och se. Får du ingen bild är det något annat som är fel, förmodligen inte skärmarna.

Permalänk

Har skärmen möjlighet att välja vilken ingång den ska ta signalen ifrån?

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock, 1.26V, Asus Z97 Deluxe (4x4GB) 16GB Corsair Vengeance 1600 DDR3, 2 x Evga GeForce 980GTX Superclocked 4GB ram SLI, Corsair AX1200 PSU, 1 x 128GB Crucial M4 SSD, En hög med hårddiskar, och Windows 8.1.

Permalänk

Ofta något med ramstickorna. Trippelchecka dem med manualen och allt. Kolla även att alla jumpers på moderkortet sitter rätt och att du har distanserna i.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arioch2004:

Har skärmen möjlighet att välja vilken ingång den ska ta signalen ifrån?

Nej, No Signal. Kör för övrigt VGA, är det ett problem? Både grafikkortet och moderkortet tillåter VGA?

Permalänk

Ska inte vara några problem med VGA såvida skärmen inte är inställd på att bara ta emot signal via en specifik ingång. Men gör som tidigare personer föreslagit och kolla so minnesmoduler etc. sitter i rätt etc.

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock, 1.26V, Asus Z97 Deluxe (4x4GB) 16GB Corsair Vengeance 1600 DDR3, 2 x Evga GeForce 980GTX Superclocked 4GB ram SLI, Corsair AX1200 PSU, 1 x 128GB Crucial M4 SSD, En hög med hårddiskar, och Windows 8.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av losREXos:

Ofta något med ramstickorna. Trippelchecka dem med manualen och allt. Kolla även att alla jumpers på moderkortet sitter rätt och att du har distanserna i.

Ledsen men jumpers?

Permalänk
Medlem

FÖRRESTEN! Har samma typ av minnen fast 6gb och 1600 mhz. Dem sitter i dem beige:a ramkontakterna(..?). På detta moderkort finns bara blå. Kan det vara typ att jag kör DDR3 på ett moderkort som bara klarar DDR2? Finns endast två kontakekter utav blå sort. Har ETT minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

FÖRRESTEN! Har samma typ av minnen fast 6gb och 1600 mhz. Dem sitter i dem beige:a ramkontakterna(..?). På detta moderkort finns bara blå. Kan det vara typ att jag kör DDR3 på ett moderkort som bara klarar DDR2? Finns endast två kontakekter utav blå sort. Har ETT minne.

Kortet klarar DDR3, 1066MHz och 1333MHz

Permalänk

Du kan inte köra DDR3 på ett DDR2 moderkort eller DDR2 på DDR3 moderkort.

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock, 1.26V, Asus Z97 Deluxe (4x4GB) 16GB Corsair Vengeance 1600 DDR3, 2 x Evga GeForce 980GTX Superclocked 4GB ram SLI, Corsair AX1200 PSU, 1 x 128GB Crucial M4 SSD, En hög med hårddiskar, och Windows 8.1.