Länkar får fel färg i Safari

Permalänk
Medlem

Länkar får fel färg i Safari

Jag använder mig för närvarande av Smultron som texteditor. När jag testar webbsidan jag skapar i Smultrons egna "förhandstitt" ser allt bra ut, men när jag kör sidan i Safari, blir alla länkar blåa. Det jag har anget i CSS:en är att de ska vara svarta i standardläge och få en orange-aktig färg när man för musen över dem. Den färgen funkar dock i Safari.
Förstår inte vad som är felet.

Detta är CSS:en för menyn:

#sidebar {width:200px; float:right; margin:0; padding:2px; border-left: 1px solid gray;} #sidebar h2 {font-size:1.3em; padding-bottom:3px; border-bottom:1px solid #aaa; margin-bottom:5px;} #sidebar ul {list-style:none; margin:0 0 15px 0;} #sidebar li {padding:0; margin:0;} #sidebar ul.sidemenu li a:link {color: #000000; text-decoration: none;} #sidebar ul.sidemenu li a:hover {color: #ae6121;}

Permalänk
Medlem

funkar det i andra webbläsare då?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

anchor-taggar har separat färg och ärver inte sin färg. Ge anchor-taggen en färg:

#sidebar {width:200px; float:right; margin:0; padding:2px; border-left: 1px solid gray;} #sidebar h2 {font-size:1.3em; padding-bottom:3px; border-bottom:1px solid #aaa; margin-bottom:5px;} #sidebar ul {list-style:none; margin:0 0 15px 0;} #sidebar li {padding:0; margin:0;} #sidebar ul.sidemenu li a {color: #min-färg; } #sidebar ul.sidemenu li a:link {color: #000000; text-decoration: none;} #sidebar ul.sidemenu li a:hover {color: #ae6121;}

Permalänk
Medlem

Japp, det var det jag hade missat! Tack för hjälpen!!