Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Medlem

Tar ett par veckor innan den kommer, men har köpt en ifall :3 Gjord i sandsten!
Om andra skulle vara intresserade av dessa http://www.shapeways.com/shops/DeltaEdge?s=12
Sedan har dom mycket annat på hemsidan som är skoj att ha ibland, enda nackdelen är frakten, men slå annars ihop dig med ett par så spar ni pengar!

Permalänk
Medlem

Billigt och bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Nice, hur har du löst med strömmen ? Med en adapter?

På bilden syns en liten batteriladdare 12V.. Minus direkt till fläktarna och plus via termostaten!

Permalänk
Medlem

Köpte ny router.

Mottagningen gick från 34% till 85% på PS3 i nedrevåningen.

Bytte från Dir-655

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anden88:

Riktigt fint och här kommer ett tips för skärpa. Skaffa ett blankt, halt läderbälte och röd pasta ett tunt lager på. Får alltid upp den rätta skärpan den vägen.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Ledsen för dålig kvalité men bilden är tagen med mobilkamera.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfish:

Ledsen för dålig kvalité men bilden är tagen med mobilkamera.

http://i.imgur.com/c3cCx.jpg

Grattis till en trevlig rigg!

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Blev en till Samsung 830 för min del:)

Tagen med min nya Samsung PL211 som fick rycka in när min andra kamera hade slut på batteri

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Blev en till Samsung 830 för min del:)

Nice.
Väntar själv på en, kanske blir lite fart i gammelburken (Q6600)

Fick hem denna idag jag
Måste haft tur eller något, tog en vecka från att jag beställde..
Dock från http://se.farnell.com/jsp/bespoke/bespoke7.jsp?ICID=I-RASP-HP...

Vet inte om det följer med ström osv till andra? Gjorde inte det med denna iaf, men de är ju inte något större problem

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anden88:

Vad har du köpt för något och till vilket ändamål? :x förstår att det är för att raka dig med, men varför det där istället för en vanlig rakapparat, hur mycket kostade det och var beställde du det ifrån? Jag drar mig för att raka mig för att det brukar bli så dåligt med rakapparat, massa finnliknande saker som dyker upp på halsen dagen efter, nämligen. Riktigt irriterande.

Permalänk
Medlem

Kanske inte världens intressantaste inköp. Jag vet inte hur många man har köpt nu, men dom går åt som smör i solsken hemma här.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

http://img254.imageshack.us/img254/1451/perkulorplopp.jpg

Kanske inte världens intressantaste inköp. Jag vet inte hur många man har köpt nu, men dom går åt som smör i solsken hemma här.

Med risk att bli dumförklarad men vad är det?

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

ser ut och vara toppen till perkulator

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Med risk att bli dumförklarad men vad är det?

Det är,... vad heter det, egentligen ? Men det är en plast "plopp" till en perkolatorbryggare.

Skrivet av Toivo83:

ser ut och vara toppen till perkulator

Det var bättre förklarat. Ibland så står det helt still i huvudet.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

ah snap! den var ju i bakgrunden perkulatorn, att jag inte tänkte längre.. där ser man!

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

ah snap! den var ju i bakgrunden perkulatorn, att jag inte tänkte längre.. där ser man!

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Inte riktigt ett inköp då det e en ersättning för min gamla mus som gick sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Vad har du köpt för något och till vilket ändamål? :x förstår att det är för att raka dig med, men varför det där istället för en vanlig rakapparat, hur mycket kostade det och var beställde du det ifrån? Jag drar mig för att raka mig för att det brukar bli så dåligt med rakapparat, massa finnliknande saker som dyker upp på halsen dagen efter, nämligen. Riktigt irriterande.

rakhyvel och rakkniv, han har antagligen lessnat på att det sällan blir bra med engångshyvlar och rakapparater.
i början kan det vara rätt trixigt att använda en dubbelbladshyvel men när man väl lärt sig hur ens eget skägg växer och förfinat tekniken sägs det vara den näst bästa rakningen man kan få.
den bästa rakningen ska tydligen rakkniven ge.
även tvål/olja/lödder/balsam har en stor roll i bra rakning och är ofta högst individuell.
det där paketet kostade nog runt/över 2k? hos gents.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Kanske inte världens intressantaste inköp. Jag vet inte hur många man har köpt nu, men dom går åt som smör i solsken hemma här.

Men förbrukas de när du brygger kaffet?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Läst att detta är inte långt i från amfetamin. Varför förstöra sin kropp med dessa skit preparat? Om man inte har motivation eller energi till att gymma borde man kanske göra annat än att knarka.

Inte långt ifrån amfetamin är ju att salta påståendet rätt grovt.

Edit: Senaste inköp:

Permalänk
Medlem

coolingstuff.
Alphacool NexXxoS Pro 360 v2 1 st.
ClearFlex60 9,5/12,7 4m.
Phobya TwinLED 3mm Red 1 st.

inet
Revoltec Fläkt Mörk Röd 120x120x25mm, 4 Röd LED 3 st
Arctic Cooling MX-2 4gram 1 st
Lian Li UC-01 Intern USB3-adapte 1 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Men förbrukas de när du brygger kaffet?

Gängorna som sitter i själva "ploppen". Dom som håller "ploppen" på plats i perkulatorn, dom tar stryk utav själva värmen när man kokar, eller brygger kaffe på längre sikt. Och i och med det, att gängorna tar stryk, så lossnar själva "ploppen" från sitt fäste. Och då blir man tvungen att köpa en ny "plopp".

Och det har blivit lite väl allt för ofta nu på senare tid.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

http://img254.imageshack.us/img254/1451/perkulorplopp.jpg

Kanske inte världens intressantaste inköp. Jag vet inte hur många man har köpt nu, men dom går åt som smör i solsken hemma här.

http://elektricitet.nu/perkulatorknopp-metall-p-687.html?osCs... ett tips

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Gängorna som sitter i själva "ploppen". Dom som håller "ploppen" på plats i perkulatorn, dom tar stryk utav själva värmen när man kokar, eller brygger kaffe på längre sikt. Och i och med det, att gängorna tar stryk, så lossnar själva "ploppen" från sitt fäste. Och då blir man tvungen att köpa en ny "plopp".

Och det har blivit lite väl allt för ofta nu på senare tid.

Mamma och pappa hade också problem med att dom fick byta ofta.. men sen böt dom till en perkulatorknopp av metall istället för glas, dom böt aldrig knopp igen Så det kanske vore ett tips

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Gängorna som sitter i själva "ploppen". Dom som håller "ploppen" på plats i perkulatorn, dom tar stryk utav själva värmen när man kokar, eller brygger kaffe på längre sikt. Och i och med det, att gängorna tar stryk, så lossnar själva "ploppen" från sitt fäste. Och då blir man tvungen att köpa en ny "plopp".

Och det har blivit lite väl allt för ofta nu på senare tid.

locket kanske blivit defekt så den käkar gängorna?
så kolla så inte gängorna i lockat är boven i dramat

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

cr1ll3 & MasteraCe: Jo, jag hade tänkt att köpa en metal "plopp", investera i en sån. Men det fanns inte en butik hela lilla Sandviken som hade den hemma för tillfället.

Sen kan man ju alltid fråga sig hur det kommer sig att man inte har köpt den här metal varianten tidigare, då jag visste om att den fanns. Om det var snålheten som sa ifrån, eller hur det var. :/

Skrivet av Toivo83:

locket kanske blivit defekt så den käkar gängorna?
så kolla så inte gängorna i lockat är boven i dramat

Ja, jag får ta och göra det. Ett nytt lock kostar inte många tjugor om det skulle vara så.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10