Permalänk

dustin har inte ändra beräknad leverans, så det finns fortfarande hopp om att datorn kommer den 3 aug:D

Permalänk
Medlem

Ni får gärna skriva tillbaka så vi andra vet om ni fått

Permalänk

Frågar bara detta av ren nyfikenhet (kommer inte ha råd på minst ett halvår). Hur står sig specifikationerna gentemot en 13" Macbook Pro?

Bägge klockar ju lika snabbt och har någon form av i5-processor men grafikkortet låter bättre här och det verkar billigt att utöka ram-minnet.

Är väldigt sugen då jag är sugen på en lätt dator jag kan använda i skolan och skulle nog ändå helst vilja ha en Windows då jag ämnar spela äldre spel på den och inte pallar bootcampa om jag kan undvika.

Permalänk

Finns det eller kommer det att finnas större batteri att köpa till U36SD/JC?

Permalänk
Skrivet av hiren:

dustin har inte ändra beräknad leverans, så det finns fortfarande hopp om att datorn kommer den 3 aug:D

Det verkar mycket tveksamt! Sett två butiker som angett 30 augusti på "Asus U36SD-RX060V"! Därmed känns det inte så troligt att den dyker upp tidigare då butiker sällan lockar med ett senare datum än ett tidigare.

Permalänk
Medlem

Nu har SD'n dykt upp på asus.se
Tycker det är synd att dom inte kan skriva vilka modell varianter som innehåller vad.

Och med alla förseningar, kan dom inte sälja maskinen "tom".
Skicka med en usb sticka med alla standard drivisar och låt köparen "bygga dator" med valfria komponenter.
Hade gärna beställt en tom maskin och byggt vidare med valfri HDD/SSD osv.

Två varianter utav Hybrid diskar?
Lagring
2,5" SATA
750GB 5 400 rpm/7 200 rpm
640GB 5 400 rpm
500GB 5 400 rpm/7 200 rpm

Verkar finnas ialla fall 2 batteri alternativ:
Batteri
8Cells : 5600 mAh 83 Whrs
4Cells : 3100 mAh 44 Whrs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thisisafakenick:

Det verkar mycket tveksamt! Sett två butiker som angett 30 augusti på "Asus U36SD-RX060V"! Därmed känns det inte så troligt att den dyker upp tidigare då butiker sällan lockar med ett senare datum än ett tidigare.

Men av de "ASUS Recommended Reseller" som ev kanske förhoppningsvis har förtur till de första, så har de som har datorn på hemsidan satt antingen 3 augusti eller 22-23e, och eftersom dustin är störst(?) av dessa så hoppas jag iaf att de kan hålla leveranstiden Kanske något långsökt, ja vet, men man lever ju på hoppet! Har väntat i princip sen i april/maj på denna dator, så är grymt sugen!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Humper:

Ni får gärna skriva tillbaka så vi andra vet om ni fått

Min order är lagd på Dustin sedan några dagar tillbaka. Blir spännande att se om den verkligen kommer.

Permalänk

Dustin ändrade idag till den 5:e =/
Inte en månad framåt i alla fall.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Medlem

Den borde ju inte bli mer försenad eftersom de bara flyttar fram en dag.
Dustin får säkert den till sig 4/8 och sen måste de packa upp och sånt.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk

Blev sugen på denna men sen läste jag att den verkar ha samma kassa betraktningsvinklar som de tidigare i denna serie, blir så besviken. Borde inte vara så i denna prisklass.

Permalänk
Medlem

Fick precis ett mail från Dustin Home om ändrat leveransdatum till 2011-09-22... vad i hela friden?

Permalänk
Medlem

Samma här, 22/9 från Dustin. Misco.se har 16/8 som förväntat in, men förväntat skickas från dem 1/9...

Permalänk

Nu kan man väl lika gärna vänta på ux serien?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Om u36sd å n55sf kommer i september lär iaf jag se mig om efter nått annat...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Historian om datorn som aldrig kom....
U36SD.... beräknat leveransdatum 201X-XX-XX

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Inaktiv

22 SEPTEMBER?! Skojar dem eller?! 2x augusti hade jag väl trott. Men september?!
Tror jag får börja kika efter någon annan laptop. Innan denna kommer lär skolterminen vara slut.

Permalänk

Ja, hatar att gång på gång få uppskjutna leveransdatum.

Asus.David måste ju kunna bekräfta om det är september som gäller nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Ja, hatar att gång på gång få uppskjutna leveransdatum.

Asus.David måste ju kunna bekräfta om det är september som gäller nu!

Sitter själv å väntar svar från han i en annan tråd. Börjar fundera på om inte MSI GE620DX är nått för mig istället

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Synd att de skjuter upp den så långt. Visserligen gör det valet mycket lättare då jag behöver datorn innan slutet på Augusti. Blir en Toshiba R830+ en SSD istället.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rattnalle:

Synd att de skjuter upp den så långt. Visserligen gör det valet mycket lättare då jag behöver datorn innan slutet på Augusti. Blir en Toshiba R830+ en SSD istället.

Tack för tipset. Den verkar rätt intressant.

Permalänk

haha...satt precis och kikade på 830n jag också!

Permalänk
Medlem

tog precis bort min förbeställning från Dustin (varit taggad på denna länge), kan inte heller vänta. Tips på alternativ med liknande batteritid och prestanda?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Mini MB: Asus Maximus IV GENE-Z/GEN3 CPU: Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz RAM: Corsair XMS3 HDD: 60gb OCZ Agility3 & 1TB Seagate Barracuda GPU: Sapphire Radeon HD7950 OC PSU: Corsair TX V2 650W Laptops: Asus U46SV-WX011V & Asus G53JW-SZ154V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

haha...satt precis och kikade på 830n jag också!

Jag med!

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Beräknad leverans 2011-09-22

Sicket klimax Dustin ger en...
Jahopp... vad skall man välja istället med liknande prestanda och bra grafik kort....

Permalänk
Medlem

u46sv? ser intressant ut, och verkar inte vara så "gul" som bilder visar

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Mini MB: Asus Maximus IV GENE-Z/GEN3 CPU: Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz RAM: Corsair XMS3 HDD: 60gb OCZ Agility3 & 1TB Seagate Barracuda GPU: Sapphire Radeon HD7950 OC PSU: Corsair TX V2 650W Laptops: Asus U46SV-WX011V & Asus G53JW-SZ154V

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av krikkaa:

u46sv? ser intressant ut, och verkar inte vara så "gul" som bilder visar

Men den är väl 14"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon113729:

Men den är väl 14"?

Yup det är den, men inte överkomligt?
Jag känner att jag missat en viktig hake med skillnaden på 13,3" och 14", eller?
Annars föreslog jag den för att den har i princip samma spec + optisk

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Mini MB: Asus Maximus IV GENE-Z/GEN3 CPU: Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz RAM: Corsair XMS3 HDD: 60gb OCZ Agility3 & 1TB Seagate Barracuda GPU: Sapphire Radeon HD7950 OC PSU: Corsair TX V2 650W Laptops: Asus U46SV-WX011V & Asus G53JW-SZ154V

Permalänk
Medlem
Skrivet av krikkaa:

Yup det är den, men inte överkomligt?
Jag känner att jag missat en viktig hake med skillnaden på 13,3" och 14", eller?
Annars föreslog jag den för att den har i princip samma spec + optisk

13,3" är precis i överkant för vad som är smidigt att konka runt på. Något större än ett A4, något mindre än en pärm vilket gör det smidigt i väskor. Inte så litet att tangentbordet blir lidande eller man får kisa för att se något.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Ser att SV'n finns i två prisvarianter på Dustin.

Vad är tex skillnaden på:
Glare vs Anti-glare
500 GB, 5400 RPM, SATA, Mekanisk vs 500 GB, 7200 RPM, SATA, Mekanisk (500GB hybrid?)
NVIDIA GeForce GT 520M vs NVIDIA GeForce GT 540M (Det är U36SD som specas med 520M)

Är det skärmen och hårddisken som gör att det sklijer 800 sek mellan de två....
Är det värt 800 för att få Hybrid och slippa Anti-glare?
Är det ett bättre grafik kort i denna maskin med 540M istället för 520?

Skulle nog kunna tänka mig en U46SV maskin...
Fortfarande okej i storlek och optiskt media ser jag som en bonus.

Är det samma CPU i de båda? Ser så ut på specifikationen.
Och vad menas igentligen med "standard spännings cpu" som dom gör reklam för?
Är det en "vanlig" i5:a eller fortfarande en mobil version av i5:an?