Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Dök upp ännu en frågeställning när jag läste recensionen av STX på guru3d.com. Där står:

Det medföljer dock endast en 6.3mm-adapter. Jag hade tänkt koppla in micken i ljudkortet också men nu ser det alltså ut som att jag måste köpa en till adapter för att detta ska vara möjligt. Spelar det någon större roll om man kör via frontpaneluttaget egentligen? Om skillnaden mellan uttagen är försumbar känns det inte värt den extra kostnaden.

Om du bara ska använda mikrofonen till spel, ventrilo osv så säger jag att det inte spelar någon roll. Har du en proffsigare mikrofon och ska hålla på med ljudinspelning så borde du köpa dig en adapter.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Om du bara ska använda mikrofonen till spel, ventrilo osv så säger jag att det inte spelar någon roll. Har du en proffsigare mikrofon och ska hålla på med ljudinspelning så borde du köpa dig en adapter.

Det låter vettigt, sitter som sagt med ett par PC-350 som har riktigt bra mikrofon men riktigt så kinkiga tror jag inte att de är ändå

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Det låter vettigt, sitter som sagt med ett par PC-350 som har riktigt bra mikrofon men riktigt så kinkiga tror jag inte att de är ändå

Det blir nog inga problem, jag tycker iallafall att ljudet är riktigt bra som det är med mikrofonen i PC350 och det är inte nödvändigt att du köper en adapter för att kunna koppla till STX.