behöver kartonger att skicka grejer i

Permalänk
Medlem

behöver kartonger att skicka grejer i

hej jag undrar lite över var man kan hitta kartonger att skicka
grejer i.. tror jag behöver såna här plastkuddar också.
visste inte vart jag skulle skriva det här så det fick bli här.. går kanske
att flytta tråden om det är fel

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

Det kan du hitta i nästan alla butiker som säljer kontorsvaror/förbrukningsvaror.

Exempelvis - http://www.swedoffice.se/show_subcategory.php?gid=48008 - ett annat exempel är Wettergrens.

Permalänk
Medlem

Har du inget grovsoprum i närheten? Fråga på Coop eller ICA?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

ok tack för svaret !

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

posten.se har en del packmaterial och vadderade kuvert.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk

De butiker m.m där man kan hämta/lämna brev/paket som posten skickar, brukar också ha ett litet sortiment av kartonger man kan köpa, och de kanske också kan fixa packmaterial.

Saknar man packmaterial kan gamla tidningar vara en lösning, bara riv sönder och knövla ihop..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

www.nkv.se , en låda kostar inte många kronor, finns packmaterial också.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Men man behöver inte betala hundralappar för ett par kartonger.

Alla företag som säljer/tillverkar/whatever slänger massor med kartonger dagligen.
Bara be mamma/pappa/kompis/whatever att ta hem, alternativt själv gå och fråga.

Permalänk
Medlem

kanske får fråga posten eller knövla papper, man måste ju köpa så mycket om man ska ha något 7 meter bubbelplast är lite overkill jag ska ju bara ha till ett moderkort

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då jag jobbade i butik (hemelektronik) var en av "uppgifterna" att skära kartonger. Hade någon kommit och velat ha hade vi bara varit tacksamma - mindre jobb med trista kartonger och mer tid att packa upp varor eller läsa på om nya produkter. Även frigolit slängdes eller återvanns rättare sagt. Bubbelplast var väl det enda vi sparade, detta för att det var bra att ha vid returer. Så kila in på någon butik typ Radio/TV-handlare, bokhandel eller liknande - de får mycket levererat i kartonger. (Finns givetvis fler men dessa är de jag kommer på på rak arm)

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Avstängd

Överskottsbolaget säljer vaderade kuvert i alla fall, skulle gissa att dom är billigast.

Permalänk
Medlem

Ikea har.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Jag brukar leta i containrar i industriområden, finns alltid kartonger och annat där.

Permalänk
Medlem

tack för alla tips som kommit in nu vet jag i alla fall vart det kan finnas

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lemon3:

tack för alla tips som kommit in nu vet jag i alla fall vart det kan finnas

Däckfirmor brukar ha fina fälgkartonger i deras containrar, kolla din lokala däckfirma.