Fallout New Vegas, ospelbart på min PC.

Permalänk
Medlem

Fallout New Vegas, ospelbart på min PC.

Nappade på steams erbjudande om New Vegas för en hundring och startade glatt nedladdningen. Problemet är väl att det nästan är helt ospelbart. Launcher funkar bara var 60>:ionde gång, så man måste klicka sig igenom "det här programmet svara inte" rutor 50 gånger innan Launcher fungerar. Väl inne spelet tenderar det att stänga av sig minst en gång i timmen och flera saves går inte att loada. Fungerar inte New Vegas alls med ett 6950? Visst för att det är buggigt, men såhär mycket känns bara löjligt.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Testa och patcha till nyaste, om du inte gjort de.

Permalänk
Medlem

Köpt det via steam, så allt är up to date.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Testa att kör NW som admin/win xp s3

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem och kör 6950. Har läst en massa fixes på steams forum utan resultat. Ska testa senaste fixen, som hade något med dlc att göra. Om inte det hjälper ska jag testa med ett gammalt grafikkort (som har kört FO3 utan problem tidigare).

Permalänk
Medlem

Hittade en lösning..

Satt med min svåger häromdagen och försökte få igång NV. Det som hänt innan är att jag laddat hem och installerat senaste drivrutinerna för mitt grafikkort från ATI. Nu testade vi att köra en uppsatering av ati-drivrutiner genom steam. Uppdateringen misslyckades delvis, men vips så kommer man in i spelet och det flyter smärtfritt. Inga låsningar, inga krashar. När jag dagen efter skulle starta NV blev det samma fel igen. Jag chansade och uppdaterade drivrutiner genom steam (vilket gick snabbt eftersom de var nerladdade redan). Sen startade spelet som det skulle (jag kunde varken ladda spel eller skapa nytt innan). Att köra uppdatering av drivrutiner var gång man ska köra NV är ett litet pris att betala. Hoppas det funkar för någon annan också!
/Nicklas

Permalänk
Medlem

Hde problem med launchern förut också. Hittade dock en work-around. man kan strata NV genom exe-filen i steam mappen.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64