Permalänk
Medlem

Välj bara 460 så kommer det fungera. Det är samma drivrutin för alla grafikkort. Spelar ingen roll vilken du tar.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk

de funkar fin fint nu, tack

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Skrivet av TheBergqvist:

men du får ingen bild alls över huvud taget??

höll på att installera SC2 nu och plötsligt så blir skärmen svart bara och fick inte igång den, så fick trycka på restart knappen på datorn, och då funka det igen, hm hur kan det komma sig? orolig att det ska hända igen ^^ , har ett Silver Power 600watts nätagg som dock är 4-5år gamalt, men det ska väl duga åt 460t ändå?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av themilkyway:

höll på att installera SC2 nu och plötsligt så blir skärmen svart bara och fick inte igång den, så fick trycka på restart knappen på datorn, och då funka det igen, hm hur kan det komma sig? orolig att det ska hända igen ^^ , har ett Silver Power 600watts nätagg som dock är 4-5år gamalt, men det ska väl duga åt 460t ändå?

600 watt ska funka så länge nätagget inte börjar ge upp, prova grafikkortet i en annan dator om du kan. Om problemet upphör då kan det vara nätagget som strular.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Antielefant

600 W säger mindre än att det är Silver Power.

Budgetskräp.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

600 W säger mindre än att det är Silver Power.

Budgetskräp.

äre mer värt att köra in ett Corsair CX500 istället?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av themilkyway:

äre mer värt att köra in ett Corsair CX500 istället?

Ta hellre XFX Core Edition 450W (eller 550W, även om det är overkill för din burk). Corsairs CX500 är ett rent budgetaggregat, som håller sämre komponentkvalitet och klarar inte att driva mer på 12V-linan än XFX Core Edition 450W (Corsairs 500W klarar 408W på 12V, vilket även XFX Core 450W är specificerat för. XFX-aggregatet har japanska kondensatorer, medan CX har kinesiska).

Jag har dock lite svårt att tro att det är ditt gamla nätaggregat som ställer till det, eftersom din burk inte lär dra mycket mer än 250-270W under full last.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av WrongTarget:

Ta hellre XFX Core Edition 450W (eller 550W, även om det är overkill för din burk). Corsairs CX500 är ett rent budgetaggregat, som håller sämre komponentkvalitet och klarar inte att driva mer på 12V-linan än XFX Core Edition 450W (Corsairs 500W klarar 408W på 12V, vilket även XFX Core 450W är specificerat för. XFX-aggregatet har japanska kondensatorer, medan CX har kinesiska).

Jag har dock lite svårt att tro att det är ditt gamla nätaggregat som ställer till det, eftersom din burk inte lär dra mycket mer än 250-270W under full last.

okej, hade nämligen ett 500CX liggandes.. fick ett litet problem nyss faktiskt, skärmen blinkade till och blev svart sen kom bilden tillbaka och jag fick ett fel meddelande, det stod att nividia display någonting slutade fungera men sen så börja den fungera igen?! jag installerade drivarna från nvidias hemsida igår, så dök det dära upp nyss, vet du vad det kan vara? ska jag ominstallera drivarna eller

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av themilkyway:

okej, hade nämligen ett 500CX liggandes.. fick ett litet problem nyss faktiskt, skärmen blinkade till och blev svart sen kom bilden tillbaka och jag fick ett fel meddelande, det stod att nividia display någonting slutade fungera men sen så börja den fungera igen?! jag installerade drivarna från nvidias hemsida igår, så dök det dära upp nyss, vet du vad det kan vara? ska jag ominstallera drivarna eller

Verkar som att kortet 1. Antingen får för lite ström. 2. Är defekt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|