Permalänk

CMS för en gaming klan

Hej. Jag söker ett CMS som ska användas till en klan där Battlefield spelen står i fokus.
Det enda "kravet" egentligen är att det ska finnas gott om olika moduler/addons samt gott om olika teman som går att hitta ute på nätet, men jag är öppen för alla förslag, så det är bara skriva allt ni vet!

De system som jag testat hittills är WebSPELL, ClanSphere och Nuke-Evolution Xtreme.
WebSPELL är ganska värdelöst enligt mig, då du knappt har några möjligheter att ändra saker i Admin panelen, utan allt man vill ändra så måste man göra det genom .php filerna.
ClanSphere och Nuke-Evolution Xtreme är två system som jag är nöjd med hittills och skulle kunna fungera, men det kanske finns andra som är bättre? Det enda "problemet" som jag ser med Nuke-Evolution Xtreme är att i stort sett alla modules & teman kostar pengar, eller har ni några alternativa sidor man kan hitta gratis saker på?

Tack!

Permalänk
Medlem

drupal, joomla, wordpress.

Permalänk
Skrivet av rowb:

drupal, joomla, wordpress.

Hur lämpar sig dessa till en gaming sida? Jag har ju hört talats om alla, men förknippar dom till andra saker än det jag är ute efter, dock aldrig testat dom själv.

Permalänk
Medlem

Det beror ju självklart på vad du anser vara relevant för en spelklan. För att ta wordpress som exempel så går det att använda till i princip vad som helst. Dessutom har det en stor community och mycket dokumentation som man kan få mycket hjälp av. Tusentals plugins är inte heller fy skam

Permalänk

Kollar lite på Wordpress nu och det verkar ju riktigt fint faktiskt Ska testa att installera det och se hur det fungerar! Tack för svaren, ge gärna med exempel på CMS eller mer specifikt vad/hur man kan göra med Wordpress

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga att Joomla erbjuder bäst tjänster för en gaming site.

Exempel på Joomla site: http://www.kotormmo.net/

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Joomla är bra det med.
Vid en snabbvisit av siten ovan såg jag dock inget man inte kan åstadkomma med wordpress. Men jag kan ju ha missat något.
Min uppfattning är dock att Joomla har större inlärningströskel om man kan utrycka det så, därför faller min röst på wordpress.

Permalänk
Medlem

Glad att man kan hjälpa till Som de sa ovan, alla tre systemen fungerar fint fint för dina ändamål. Samt förstår jag inte hur du menar när du skriver att enda kravet är att det skall finnas teman och många gratis plugin, och sedan skriver du att de inte passar sig till en gaming hemsida

Permalänk
Skrivet av rowb:

Glad att man kan hjälpa till Som de sa ovan, alla tre systemen fungerar fint fint för dina ändamål. Samt förstår jag inte hur du menar när du skriver att enda kravet är att det skall finnas teman och många gratis plugin, och sedan skriver du att de inte passar sig till en gaming hemsida

Haha, ursäkta för förvirringen

Jag var till en början mer inne på "färdiga" system speciellt gjorda för gaming, och jag har mer förknippat drupal, joomla & wordpress som en simpel hemsida/blogg och inte för att göra ett gaming community typ. Men jag har som sagt aldrig satt mig in i något av dessa system tidigare så jag visste ju inte riktigt vad man kunde göra med dom, men det verkar ju rätt så bra med Wordpress iaf (håller på lite med det nu).

Det jag vill ha på sidan är ju så man ska kunna lägga upp matcher och se statistik om dom, ha ett block/modul som visar alla våra spelservrar samt knappar till våran voice chat, irc, olika spelsidor etc. Jag vet inte om det går att få allt detta med Wordpress eller de andra systemen, eller går det bara man hittar rätt plugins?

Tack för alla svar hittills!

Permalänk
Medlem

Wordpress är väl ändå det enklaste?

Permalänk

Det bror på vad man vill kunna göra.

Permalänk

Wordpress är vad jag rekommenderar då det med sina tusetals plugins ger en fantastik mångfald, men om du vill ha ett seriöst forum är det platformar som Vbulletin som gäller.

Visa signatur