Bästa spelkonsolen!

Permalänk
Avstängd

joel.lindgren till känseln är de lika plastiga, utseendet GC:en (visst, du kan tycka den är skitsnygg, men är färgerna inte lite... extrema?)

Permalänk

Nej Gc dosan är underbar. Z knappen är det enda negativa. men xbox dosan är så dålig det är pinsamt.
Har spelat mycket xbox senaste veckan. 2 polare hade lov förra veckan och en med chippat xbox så vi har lirat massor men inte ens grabben med xboxen kan gilla xbox dosan .den är så sjukt dålig det är hemskt. hur fan tänkte dom? GC dosan är inte perfekt, inte Ps2 dosan heller men Xb dosan. Fy fan

vad är det med färgerna?

Permalänk
Avstängd

om du inte förstår vad som är plastigt med färgerna så är du nog antingen för dum eller för ung att diskutera med...

och jag antar att han inte hade controller S

Permalänk

Controller S? Han har vanliga standard Xbox dosor.
Och plastiga färger på GC dosan? Vad menar du med det och hur vet du om jag är äldre eller yngre än dig? Det är väl ganska oväsentligt?

Det är ju inte färgerna som är plastiga, det är ju känslan idem.
Xbox dosans knappar känns helt fel. som om nån lagt kåda i springorna och spillt klister på knapparna. och placeringen.. ska inte ens nämna. R +L knapparna är väl de enda godkända. R knappen är mycket skön i Halo det är väl det enda

Permalänk
Avstängd

du vet att jag skulle kunna hitta på skit om GCkontrollen, men jag ser inte var det skulle leda (jag har testat båda, precis som du... men jag föredrar XBoxens... end of story)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spender
Synd att den där bara finns i Japan, den är ju grymt cool.

wow va snygg den silvriga GC'n är!! Vet ni om den kommer till sverige? Är det inbyggd dvd i den oxå? info!

edit: en polare hade info; http://www.ntsc-uk.com/MainContent/Gamecube/PanasonicQ/Panaso...

Visa signatur

¥ m e t a l f o r e v e r ¥
p4 2,8ghz - 2gb DDR 400mhz - GFfx5950 Ultra - Dvd-r

Permalänk

Silver GC kommer.. man kan förboka Platinum GC + Wind waker. i paket

Permalänk
Avstängd

NES eller ett SNES skulle jag lägga mina pengar på om jag inte redan ägde ett par.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SemiImbecille
Sen är jag så trött på alla småfjortisar som hatar Microsoft för att det är tufft att göra det. Hade t.ex. Sega legat bakom xboxen så hade det varit tyst men nu råkar det vara microsoft och då "måste" man ju hata den.. SUCK...

Hade t.ex. Bajs beståt av äppelmos så hade det varit tyst men nu råkar det vara bajs och då äter ingen det...SUCK!!!!

Visa signatur

<suck>

Permalänk

ÅÅÅ! Varför finns inte NES 8-bit med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Italian Stallion
ÅÅÅ! Varför finns inte NES 8-bit med?

Konsentrerat mig på de nyaste konsolerna enbart.

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s

Permalänk
Medlem

SNES = bäst (kanske inte bäst prestandamässigt men men....)

Permalänk
Medlem

Har inte nintendo köpt upp sega? med tanke på alla dreamcast spel kommer på GC nu :S

Permalänk
Medlem

en tråd dömd till undergång från början

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxz0r
Har inte nintendo köpt upp sega? med tanke på alla dreamcast spel kommer på GC nu :S

NEJ, o åter NEJ.
Sega la ner utvecklingen på konsoler, o när de inte har en egen konsol så bör du väll kanske släppa ut sina spel till andra konsoler lr?

Visa signatur

Cpu: Athlon64 winchester 3000+ @ 2340Mhz | MB: MSI K8N Neo2-54G | Ram: Ballistix 2x512 520Mhz| HD: Barracuda IV 40GB, Maxtor DaimondMax 160GB, WD Caviar 250GB | Gpu: Geforce6800 LE @ 16/6 430/883 | Os: winXP SP2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M@rqZ
Jag ser att folk har klagat på att PS:an hackar! Det stämmer i vissa fall, men det är ingen standard. Det är alltså ett vanligt fel. Lämna in det på lagning och hacket är borta.

OM det mot förmodan ändå skulle lagga är det ju kanske inte PS2:ans fel? det kan väll lika gärna vara spel-tillverkarnas fel. Tänk dej själv att du har en superdator och spelar ett riktigt buggigt dåligt PC-Spel så kan det ju hacka ändå, eller?
E.g: Har någon nånsin fått "Sin" att INTE hacka utan att använda över 50megs patchar?

Ja, Sin flöt för mig på min p3 450 med tnt2 ultra. Utan patchar. Tog bara tid att ladda.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Xbox äger så de får min röst!

Visa signatur

Kingcool

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiOUS
Mogna liknelser (du vet vad man säger om sådana som vill koppla allt till "gay" :).
GBA = ?

Jag känner mig lite omogen ibland, säg vad du vill

GBA = Gameboy Advance.

Hatar konsoler, totalt onödiga om man har en dator.
Men det är ju bara vad jag tycker

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Hatar Data-spels nördar, totalt onödiga.
Men det är ju bara vad jag tycker

Visa signatur

<suck>

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att konsoler e helt onödiga och bara slöseri på pengar när man kan ha en fin dator som funkar alldeles utmärkt, vill man spela konsoller så kan man ladda ner en emulator.

Permalänk

I rest my case

Visa signatur

<suck>

Permalänk
Medlem

Se du vet att jag har rätt det är därför som du ger dig så lätt. Det finns inget försvar, allting som man kan göra med en konsoll kan man göra med en dator och mycket till. En konsoll e bara en kass dator i snygg förpackning.

Permalänk

Nej jag menar att jag behöver inte idiotförklara dig eftersom du gör det så bra på egen hand.

Ps: Dator är en dator och en konsol är en konsol. Jag hatar inte datorer jag hatar data-spel.

Visa signatur

<suck>

Permalänk
Medlem

Dataspel och konsoll spel är samma skit bara att allting fungerar mycket bättre på en dator.

Permalänk
Medlem

Tja en konsoll är ju en billig dator i bästa fall (läs Xbox). Chippa en Xbox och du får en fullfjädrad multimediamaskin. Min röst går tveklöst på Xbox.

Visa signatur
Permalänk

Har suttit och läst denna tråden ett par gånger sedan den skapades och måna håller sig till X-box för att den kan göras om till en "vanlig" PC i stort sett, en konsoll enligt min åsikt ska inte vara en PC, har man en PC så kan man lika gärna koppla den till tv'n och vara glad för som någon sa alla spelen kommer ju till pc endå.
En konsol skall bara användas till en sak och det är till att spela enkelt på, inget annat, varje konsol har ju sina "egna" spel GC har ju fortfarande Mario, PS och PS2 har sin Crash bandicoot och FF serien så klart men X-boxen har mycket av vad PC'n har så varför köpa en dator till för att kunna spela på tv'n ?
En konsol skall vara enkel att använda och själv tycker jag inte att X-box har en skön kontroll, sen är spelutbudet det samma som till PC tycker jag.

Nä, Gamecube och PS och PS2 håller jag mig till, ska man göra annat än att spela kan man lika gärna använda en vanlig dator till det och inte sitta framför tv'n och pilla med det på en X-box.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alpha_x
Jag håller med om att konsoler e helt onödiga och bara slöseri på pengar när man kan ha en fin dator som funkar alldeles utmärkt, vill man spela konsoller så kan man ladda ner en emulator.

Själv tycker jag att PC-datorer är slöseri med pengar om man ska spela på dem, då en spelkonsol kostar mindre än ett grafikkort, och man får sämre spel och mer trassel för de pengarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin64
Tja en konsoll är ju en billig dator i bästa fall (läs Xbox). Chippa en Xbox och du får en fullfjädrad multimediamaskin. Min röst går tveklöst på Xbox.

Fast nu handlar väl ändå tråden om vilken som är den bästa spelkonsolen, inte vilken som är den bästa multimediamaskinen? Så vilka fördelar man får genom chippning hör inte riktigt hit. (Därmed säger jag inte att Xboxen är en dålig spelkonsol.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alpha_x
Dataspel och konsoll spel är samma skit bara att allting fungerar mycket bättre på en dator.

Skämtar du eller?
Funkar bra på PC?

Kolla bara här i Spel forumet , hur många " bugg i xxx" eller " det här spelet funkar inte". "låg fps" såna trådar hittar du som handlar om Consolspel?
PC spel funkar bara för en del, man måset ha precis rätt förutsättningar för att kunna njuta av dem. Fan så krånligt. Consoler äger. PC kan man ha till annat

Permalänk

Roligt att se att Xbox ganska överlägset leder omröstningen .
Min slutsats är så enkel att det här är ett pc-forum, gå till vilket annat forum som helst så kommer xbox ligger på 4 röter och GC/ps2 har 100 röster var.

Permalänk
Medlem

Äh, alla vet ju att den absolut bästa konsollen genom tiderna är Super Nintendo