Muppig bild från htpc till TV

Permalänk
Medlem

Muppig bild från htpc till TV

Tjenare

Har stött på ett ganska drygt problem när jag kopplade htpc till tv:n. Det är så att ytterkanterna av bilden inte syns på skärmen. Både datorn och tv:n kör
1920*1080 så jag tycker det borde synas.

Nån som vet eller kan gissa hur man löser detta? Kanske är en riktig newbie-fråga men jag fattar inte vad jag ska göra :S

Tack på förhand
/Johan

Edit: Det var visst väldigt enkelt att lösa. Bara att gå in på AMD vision engine och ändra skalningsalternativen. Jag som var seg

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk

Klonar du bilden?
Vilket grafikkort har du, har du senaste drivarna till det?
Antar att du sänder signalen via HDMI?
Körs signalen via en reciever, eller direkt till TV:n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PirateKensai:

Klonar du bilden?
Vilket grafikkort har du, har du senaste drivarna till det?
Antar att du sänder signalen via HDMI?
Körs signalen via en reciever, eller direkt till TV:n?

Kör hdmi från moderkortet direkt till tv:ns hdmi-ingång. Det är ett Asus F1A75I-deluxe med en AMD A8-3850 processor så inget extra grafikkort används.
Kan se om jag hittar några andra drivrutiner.

/Johan

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem

Löst sig - se översta inlägget

/Johan

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo