Jag har själv en tidigare modell av MSI, Gx660, köpte den för ca 1½ år sedan tror jag det blir, och jag är fruktansvärt nöjd med den. Gedigen byggkvalité, fruktansvärt god prestanda och vid dåläget var den otroligt mer prisvärd än konkurrenterna för sitt innehåll, då den var en av få datorer med USB 3.0, en av få 15,6" med full HD, och en av få datorer under 15 000 som hade 1gb DDR5 i grafik. Jag köpte min för ynka 10 000, och jämförbara asusdatorer gick på 15 000, minst. För att inte nämna Alienware, där du fick en sämre dator för 20 000. Notera dock att de modellerna är 15,6" och därmed ej släpbara. Nu har jag visserligen inte riktigt lika bra koll på laptopmarknaden idag, och deras nya modell förefaller mig tämligen mindre attraherande, då den är lite väl stor med sina sjutton tum, men den verkar knappast vara en dålig produkt!
Anledningen till att jag skriver detta är för att jag sett kommentarer som "jävla taiwanesmög", det stämmer ej nödvändigtvis; den har hållt så jävla mycket bättre än kompisars HP-datorer och liknande. Vidare ser den stilrenare ut än Gx660'n, och ni som klagar på tangentbordsbelysningen; Antagligen går den att stänga av, och ibland kan det vara jävligt jävligt skönt med bakgrundsbelysning. För fan, ni klagar på att det finns bakgrundsbelysning och säger sedan att mac är bättre, mac har haft bakgrundsbelysning i sina tangentbord i gud vet hur länge.