Hur förbättrar man svärtan/kontrasten?

Permalänk
Medlem

Hur förbättrar man svärtan/kontrasten?

Nu har jag gått och stört mig på detta länge nog, så jag tänkte att det dags att försöka fixa problemet då jag inte verkar kunna lyckas själv.

Vi har alltså den här tvn: KDL-46NX700

Och kontrasten, eller kanske man ska säga svärtan, är helt åt helvete.
När det är mörka scener eller tillochmed en helt svarta scener, så är dessa jätte ljusa, och då menar jag verkligen superljusa.
Jag har pillat och pillat med både backlighten, kontrasten, ljusstyrkan, vit nivån och svart korrigeringen men det hjälper inte, och ställer jag ned kontrasten och brightnessen för mycket så blir ju bilden på tok för mörk, men kontrasten blir inte bättre ändå.

Det enda som hjälp är när jag slagit på "Advancerad kontrast förbättrare", då blir svärtan riktigt bra, men den har en funktion som reglerar den, så ibland är den ljus och ibland mörk, vilket nästan är värre än när den är ljus hela tiden.

Så har ni några tips på vad/hur man ska ställa in för att få någon bra kontrast?
Eller är det för att det är en LCD/LED tv som det är så här dåligt? Kan ju känna att den borde vara bättre för en tv som kostade runt 17 000kr.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har du garanti kvar?
Sony hade grava problem med NX700 som de inte låtsas om. Läs kommentarerna
http://www.cnet.com.au/sony-bravia-kdl46nx700-339301300.htm

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara