Otroligt seg SCSI-disk

Permalänk
Medlem

Otroligt seg SCSI-disk

Hejsan,
Jag har ett problem som jag inte riktigt klarar av att lösa. Antar att någon här sitter på lite mer kunskap...
Jag har en 18Gb IBM SCSI-disk som jag kör på ett adaptec 19160 U160-kort. Denna är partitionerad i två delar (c och d) en med windows xp och en med lite andra program osv. För övrig lagring av information använder jag två WD80SE som körs i raid0.
Mitt problem är att jag får usel prestanda på framförallt min c-disk. Sandra ger ca 7000 på c och ca 35 000 på d. Mina WD-diskar får ca 55 000.
Vad jag inte förstår är hur prestandan kan skilja så mellan c och d. Det är ju ändå samma disk. Datorn upplevs lite halvseg i princip hela tiden och läser sporadiskt på SCSI-disken. Det går inte att spela upp filmer eller spela spel utan att det hackar. Den klarar inte ens av att spela upp musik samtidigt som skärmsläckaren är igång.

Någon?

Permalänk
Medlem

hur mycket minne finns på c? kan de vara nåt med pagefile? testa med att lägga den på WD diskarna eller på D.... jag har ingen aning alls om problemet, men försök

Permalänk

nån inställning på scsi kortets bios kanske...har ingen aning men min gissning e väl lika bra som nån annans

Visa signatur

Do never undrestimate the power of a large number of morons

Permalänk
Medlem

SolidReactor Kan man flytta en pagefile från en disk till en annan?
Jag kanske missförstod dig. Trodde att varje disk har en egen...

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki

Permalänk
Medlem

man kan välja var den ska ligga men man kan nog inte bara ta o flytta på den

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem

Kolla att du har rätt, och den senaste drivrutinen till kortet. XP fick för sig att mitt kort var ett Adaptec och körde dess drivisar, dock så var det ett Tekram kort. Efter att bytt drivrutin så ökade "bufferd write" från 10 till 55MB/s....