Permalänk

Hur ser detta ut?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1050840/2011-10-27

Synpunkter på detta tack! Har jag missat något relevant så var inte blyga att påpeka, novisen vid spisen!

Har Bf3 i åtanke, senare Skyrim! funkar tror ni?

Undrar också över det där fraktfritt, skickar dom verkligen allt detta till mig utan ersättning? låter nästan för bra för att vara sant! På komplett kostar det ju en hel del!

Tack på förhand,

Sebastian

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSoftMachine:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1050840/2011-10-27

Synpunkter på detta tack! Har jag missat något relevant så var inte blyga att påpeka, novisen vid spisen!

Har Bf3 i åtanke, senare Skyrim! funkar tror ni?

Undrar också över det där fraktfritt, skickar dom verkligen allt detta till mig utan ersättning? låter nästan för bra för att vara sant! På komplett kostar det ju en hel del!

Tack på förhand,

Sebastian

Så som jag förstått det så är ett 6990 två sammansatta 6970 och det finns la inget som kräver 4 gpus? eller är ja helt ute o cyklar

Visa signatur

XFX Radeon HD 6970 || MSI P67 GD-55 || Fractal Design Arc || i5 2500k || Corsair Vengance LP 8GB || Corsair GT 120GB || Samsung F4EG 2TB || Corsair H100 || Corsair AX850

Permalänk

fyra gpus? trodde det var två på ett 6990, eller tänker du på något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSoftMachine:

fyra gpus? trodde det var två på ett 6990, eller tänker du på något annat?

Det är 2 GPU på 6990 ja, vet inte riktigt vad SoPro menar om de inte e så att han tror att du ska ha 2st 6990 av nån anledning.
Nätagget däremot är rejäl overkill för den burken.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Det är 2 GPU på 6990 ja, vet inte riktigt vad SoPro menar om de inte e så att han tror att du ska ha 2st 6990 av nån anledning.
Nätagget däremot är rejäl overkill för den burken.

Jo jag vet, att nätagget är lite väl, men tänkte det kanske var bättre att dra till direkt ifall jag kommer köra CF i framtiden, 6990 kortet är väl ganska hungrigt? eller är det ändå överdrivet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSoftMachine:

Jo jag vet, att nätagget är lite väl, men tänkte det kanske var bättre att dra till direkt ifall jag kommer köra CF i framtiden, 6990 kortet är väl ganska hungrigt? eller är det ändå överdrivet?

Om du tror att du nånsin kommer köra 2 st 6990 så kör på de, annars kan du gott ta ett 850 eller 750.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Om du tror att du nånsin kommer köra 2 st 6990 så kör på de, annars kan du gott ta ett 850 eller 750.

Det låter inte otroligt, förutsatt att framtida spel visar sig fungera bra med 4 gpus, har läst på otaliga ställen att det skall fungera sådär, men det kanske bara är nej-sägarna! Men skulle vara tråkigt att stänga dörren för möjligheten, tänkte om inte annat lägga till ett 6970 om det inte känns som det räcker.

Men iallfall så modulerade jag lite, tog ett billigare nätagg på 1000W och la till extra internminnen, såg någon annan som körde dubbla sådana som jag tänkte köpa, och då blir ju frågan, är det värt det?

Så här ser det ut iallafall: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1051399/2011-10-28

såg också att jag glömt cd/dvd enhet.