BF3 kraschar/fryser fast

Permalänk
Medlem

BF3 kraschar/fryser fast

Jag vet att det finns massor av trådar om detta, men jag har sökt miljoner gånger och får det verkligen inte att funka..

Jag hinner knappt spela 5 minuter innan BF3 kraschar, Spelet laggar ingenting när ja spelar. Det fryser bara fast helt random.
Ibland så försvinner alla vapen, och efter några sekunder kraschar det. Jag kör på medium/low grafik.

Och datorn ligger inte på några höga temperaturer. Allt ligger runt 40-50 i speedfan.
Nordbryggan går dock upp nånstans runt 65 som inte ska vara nå problem.

Efter jag installerat BF3 så har datorn hängt sig i vissa andra program i ca10-30sek.
Som t.ex Google Chrome och Spotify. Har inte laddat hem nå nytt till datorn förutom BF3.
Har även omformaterat datorn och de här problemet är kvar.

Det ja har försökt med:
Omformaterat datorn helt och installerat drivrutiner till grafikkortet och moderkortet
Ominstallerat punkbuster
Skrivit sfc /scannow i cmd

Det ja har i datorn:
Ati Radeon Hd 6870
Amd Phenom II x6 1055T
Asus crosshair iv formula
Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB
Corsair HX 650W PSU nätagg

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Laddat senaste patchen som kom idag?

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, samma grafikkort (ifall du har Asus, fast det kvittar, forfarande ett 6870), uppdatera grafikkortsdrivrutinen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_81:

Laddat senaste patchen som kom idag?

Ja det har jag, glömde skriva det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Hade samma problem, samma grafikkort (ifall du har Asus, fast det kvittar, forfarande ett 6870), uppdatera grafikkortsdrivrutinen?

Har uppdaterat grafikkortsdrivrutinen utan någon förbättring

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem (har bara hänt efter jag laddade ned den nya patchen), jag blir kickad av PB efter 2-5 minuter.
kollade lite bland kommentarena till patchen och såg att jätte många andra hade samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte19:

Har uppdaterat grafikkortsdrivrutinen utan någon förbättring

Har du någonsin haft ett annat grafikkort installerat under denna Windowsinstallation? Isf så ska du ladda ner DriveSweeper, in i felsäkert läge, köra programmet, rensa ut alla drivare och köra i helt färska AMD drivare. Hjälper in det, ja då är det något annat som är fel. Förresten så ska du inte lita på vad Speedfan säger, återkom med CoreTemp resultat, samt hämta programmet GPU-Z och titta på temperaturfliken där och säg vad loadtemperaturen samt spänningen är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Har du någonsin haft ett annat grafikkort installerat under denna Windowsinstallation? Isf så ska du ladda ner DriveSweeper, in i felsäkert läge, köra programmet, rensa ut alla drivare och köra i helt färska AMD drivare. Hjälper in det, ja då är det något annat som är fel. Förresten så ska du inte lita på vad Speedfan säger, återkom med CoreTemp resultat, samt hämta programmet GPU-Z och titta på temperaturfliken där och säg vad loadtemperaturen samt spänningen är.

Nej har aldrig haft nå annat grafikkort.
Processor 40c
Grafikkort 49c
Om du menar GPU voltage VDDC så ligger den på 0.945 V

Permalänk
Medlem

Jag hinner köra ungefär 1 minut sen får jag ett error om att jag tappade anslutningejn till servern(Men bf3 ligger kvar i processer)
försöker jag joina igen händer inget
men stänger jag av bf3 processen och startar igen kan jag spela 1 minut
sen stängs det igen och det står att jag tappade anslutningen med ea online
sen kan jag repetera det flera gånger, men får ea error:n hela tiden förutom första :3

Vore najs om nån hade en lösning
Kör på högsta grafiken(Funkade innan senaste patchen, så borde inte vara det)
Speccs i min signatur
Temperaturerna är bra (tror jag?), spelar mest caspian border och då ligger grafik kort på ungefär 75-78
och cpu på ungefär 65
Har senaste grafik drivrutinerna och senaste patchen, och funkade som sagt innan nyaste patchen :/

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

har samma grafikkort... funkar bara med catalyst 11.10

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Avstängd

Vet ni om det är bäst att köra spelet med 11.11a drivaren utan någon CAP för cf eller funkar det bäst med den nya CAP versionen?

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

nån som vet varför mitt BF3 kraschar med msaa på?
samt denna så kallade patch som släpptes den 22/11 var finns den?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Avstängd

Mitt råd är att inte installera den nyaste patchen till origin för BF3!! patchen är orsaken på krascherna. Jag har själv tagit reda på att min dator fungerar normalt och gjorde det innan patchen installerades.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|