Muskampen 2025: Segraren korad!

Min dator laggar vid spel - Låg FPS - Bra dator

Permalänk

Min dator laggar vid spel - Låg FPS - Bra dator

Hejsan.

Igår formaterade jag min dator och pluggade in min nya SSD hårddisk som jag installerade Windows 7 på. Har även installerat mina spel på det.

Har laddat ner senaste nätverkskort drivrutinerna, moderkorts drivrutiner m.m.

I enhetshanteraren så säger den att den bästa drivrutinen redan är installerad när jag söker efter drivers.

Innan formateringen så klarade jag av att spela alla spelen jag har på högsta grafik utan den minsta laggning, men nu efter formatering så laggar jag t.om på Counter Strike Source.

Förstår inte vad problemet kan vara/ligga.

Där finns inget program som kan kolla om allt står rätt till och om jag har dom senaste drivrutinerna eller har glömt installera vissa?

Eller vet någon vad problemet kan vara? Behöver man installera något utöver drivrutinerna för att datorn ska må bra när man spelar? För jag ligger på 40 i FPS när jag spelar, vilket är lite väl lite tycker jag.

Mina specs ser ut så här:
Hårddisk: Corsair Force 3 SSD 120 GB
Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 460
Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3
CPU: Intel Core i5 760, 2.8GHz
Ram: Corsair CL7 1600Mhz XMS3 8 GB

Permalänk

Jag gissar på att du missat uppdatera drivrutinerna till grafikkortet.

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Permalänk

Det var inte det. Provade att ladda ner det i alla fall och installera. Fortfarande samma problem.

Permalänk
Medlem

nått krångel med SSDn?

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk

Inte vad jag har märkt. Allt fungerar perfekt utan problem. Kanske ska prova installera det på en annan hårddisk?

Permalänk

Provade precis Call Of Duty Black Ops perfekt utan problem. Dock fick jag installera nyaste versionen av DirectX innan jag skulle kunna spela de.

Kanske Counter Strike Source behöver installera något annat också men som inte skrivs?