Kingston HyperX VS Corsair Force GT

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
göteborg
Registrerad
Okt 2006

Kingston HyperX VS Corsair Force GT

Hej på er

Som titeln säger vilka pors / cons har dessa jämför med varandra. Vad jag har lyckats läsa mig till, är dem båda väldigt lika. Detta kan ju beror på sandforce SF-2200 kretsen naturligtvis. Hur ser det ut med strul kring dessa och överlag vilken skulle ni föredra och varför? Det skulle vara extrem intressant om någon som faktiskt använt båda skulle komma med lite input

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Tror det är rätt å hugget som stucket vilken man väljer då komponenten är densamma.
Snarare så bör du kolla vilken av dem som kostar minst och ställa den mot någon annan kontroller, Marvell i Crucial M4 är t.ex. populär då den inte haft särskilt många problem, Intels diskar är också stabila. tror båda sistnämnda bygger på samma kontroller.

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill Ripjaws 4x4096MB CL9 1600Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: Asus PCE-AC68 |

|| Citera för svar! ||

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
göteborg
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av FireFox:

Tror det är rätt å hugget som stucket vilken man väljer då komponenten är densamma.
Snarare så bör du kolla vilken av dem som kostar minst och ställa den mot någon annan kontroller, Marvell i Crucial M4 är t.ex. populär då den inte haft särskilt många problem, Intels diskar är också stabila. tror båda sistnämnda bygger på samma kontroller.

Tack, jo har titta lite på M4 men tror nog jag tar chansen men SF2200 ändå. Dem kostar exakt lika mycket just nu, så om inget annat låter jag färgen avgöra och kör på Kingston

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming