Kingston HyperX VS Corsair Force GT

Permalänk
Hedersmedlem

Kingston HyperX VS Corsair Force GT

Hej på er

Som titeln säger vilka pors / cons har dessa jämför med varandra. Vad jag har lyckats läsa mig till, är dem båda väldigt lika. Detta kan ju beror på sandforce SF-2200 kretsen naturligtvis. Hur ser det ut med strul kring dessa och överlag vilken skulle ni föredra och varför? Det skulle vara extrem intressant om någon som faktiskt använt båda skulle komma med lite input

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Tror det är rätt å hugget som stucket vilken man väljer då komponenten är densamma.
Snarare så bör du kolla vilken av dem som kostar minst och ställa den mot någon annan kontroller, Marvell i Crucial M4 är t.ex. populär då den inte haft särskilt många problem, Intels diskar är också stabila. tror båda sistnämnda bygger på samma kontroller.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FireFox:

Tror det är rätt å hugget som stucket vilken man väljer då komponenten är densamma.
Snarare så bör du kolla vilken av dem som kostar minst och ställa den mot någon annan kontroller, Marvell i Crucial M4 är t.ex. populär då den inte haft särskilt många problem, Intels diskar är också stabila. tror båda sistnämnda bygger på samma kontroller.

Tack, jo har titta lite på M4 men tror nog jag tar chansen men SF2200 ändå. Dem kostar exakt lika mycket just nu, så om inget annat låter jag färgen avgöra och kör på Kingston

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming