Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Qpad mk-50 eller Razer blackwidow?!

HEJ!!

jag ska köpa nytt tangentbord och är sugen på mekansikt det verkar vara riktigt nice!
jag tror jag kommer köpa Qpad mk-50, för att den har röda switchar. men är Razer blackwidow bra/bättre.
qpad har ju armstöd vilket känns lite lyxigare och bättre..

är det någon som har lite tips eller vill tycka? tack i förhand!

CPU:i7 2600k GPU:ASUS GTX570 DCII Mobo:Asus p8p67LE HDD:WD 2TB
Nätagg:Corsair GS 700w Chassi:FractalDesign core3000 RAM:Corsair 8GB 1333Mhz XMS3
CPU Kylare:Noctua NH-U12P se2
Framtida köp: Fractal desing ARC och Corsair force3 120gb
3Dmark 11: P5860 3DMarks

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Degerfors
Registrerad
Mar 2010

Kör på Qpad, då får du bättre kvalité än Plastzer (fanboys fanboys fanboys). Nej men jag rekommenderar att du kikar in på närmsta butik som har utställnings ex av olika tangentbord, t ex så har MediaMarkt det. För det där med mekaniska tangentbord är ganska personligt

LJUD | DAC: Hegel HD11 Hörlursförstärkare: Holographic Audio Ear One Förstärkare: Tangent Exeo-AMP Högtalare: Ino Audio piPHörlurar: Audeze LCD-X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Hennnkee:

Kör på Qpad, då får du bättre kvalité än Plastzer (fanboys fanboys fanboys). Nej men jag rekommenderar att du kikar in på närmsta butik som har utställnings ex av olika tangentbord, t ex så har MediaMarkt det. För det där med mekaniska tangentbord är ganska personligt

okej, tack för tipset! jag tror också att Razer inte verkar vara samm kvalite', och Qpad är svenskt! men tycker du om melansikt?

Nätagg:Corsair GS 700w Chassi:FractalDesign core3000 RAM:Corsair 8GB 1333Mhz XMS3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Apr 2009

Kvalién är faktiskt helt okej hos blackwidowett. Men som sagt, åk till närmsta butik och känn på hur de olika brytarna känns.

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
halmstad
Registrerad
Maj 2007

Hade ett blackwidow innan jag skaffade mitt mk-85 (samma som mk 50 fast lite mer lull-lull), föredrar helt klart qpads. Gillar brytarna mer, men då det är ytterst individuellt med vilka brytare man gillar så låter jag dig avgöra vad du gillar där, men överlag känns qpads bättre byggt. Samt att blackwidows glossy yta är extremt irriterande i längden (blir smutsigt/snuskigt efter några timmars användande, brukade torka av det med sprit tvättlappar 1-2 gånger per dag). Dock är båda bra tangentbord enligt mig, så oavsett vad du väljer blir du nog nöjd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av HoBb3:

Kvalién är faktiskt helt okej hos blackwidowett. Men som sagt, åk till närmsta butik och känn på hur de olika brytarna känns.

Japp. Tack för tipset

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av adamljung:

Hade ett blackwidow innan jag skaffade mitt mk-85 (samma som mk 50 fast lite mer lull-lull), föredrar helt klart qpads. Gillar brytarna mer, men då det är ytterst individuellt med vilka brytare man gillar så låter jag dig avgöra vad du gillar där, men överlag känns qpads bättre byggt. Samt att blackwidows glossy yta är extremt irriterande i längden (blir smutsigt/snuskigt efter några timmars användande, brukade torka av det med sprit tvättlappar 1-2 gånger per dag). Dock är båda bra tangentbord enligt mig, så oavsett vad du väljer blir du nog nöjd

Okej men det blir mk-50 om jag ska ha brytare. Jag tror också att mk-50 är bättre, röda brytare, kvalitén, armstöd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kävlinge
Registrerad
Jan 2011

Köpte precis ett mk-85 hade svarta brytare innan måste säga i Love it ! Om du vet någon som har ett eller en butik gå in och känn o klämm du kommer bli förälskad!

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av MrP*:

Köpte precis ett mk-85 hade svarta brytare innan måste säga i Love it ! Om du vet någon som har ett eller en butik gå in och känn o klämm du kommer bli förälskad!

Haha det verkar ju lovande! Japp jag måste känna om jag ens om vill ha brytare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
täby
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Ice-Cold:

HEJ!!

jag ska köpa nytt tangentbord och är sugen på mekansikt det verkar vara riktigt nice!
jag tror jag kommer köpa Qpad mk-50, för att den har röda switchar. men är Razer blackwidow bra/bättre.
qpad har ju armstöd vilket känns lite lyxigare och bättre..

är det någon som har lite tips eller vill tycka? tack i förhand!

kör på blackwidow själv, ghostar sönder och den glansiga ytan är en magnet till finger/handavtryck vilket stör. annars rätt så bra byggkvalité, knapparna är av kvalité med bra tryck som inte försvinner med tiden (som t ex steelseries 6gv2 gjorde för mig)

Dock så är det högt låtande som inni... blåa switchar bör du hålla dig borta från om det är nån i närheten av dig som kan störas av ljudet. mk-50 ska ju ha de röda switcharna som inte har klickljudet från de blåa men kan även vara störande för vissa då de är vääääldigt lätta att trycka ner.

Det är helt klart nödvändigt att testa switchar innan du bestämmer dig imo. Är du i närheten av stockholm så kan man hitta sig till inet butiken som har mekaniska Tbord upplagda för test

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Degerfors
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Ice-Cold:

okej, tack för tipset! jag tror också att Razer inte verkar vara samm kvalite', och Qpad är svenskt! men tycker du om melansikt?

Jag gillar det, men Q-pad tangentbordet med blåa switchar är ganska högljutt. Men som sagt, det är upp till en själv

LJUD | DAC: Hegel HD11 Hörlursförstärkare: Holographic Audio Ear One Förstärkare: Tangent Exeo-AMP Högtalare: Ino Audio piPHörlurar: Audeze LCD-X