Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort

Tjenare, Jag är en dator-nybörjare och gillat att gå efter Prestandaklassificeringen som Windows själv har I nya Windows 7 och Vista, men iallafall köpte ett nytt XFX Radeon HD 6870, Installerade det med Windowset jag hade på datorn och i Prestandaklassificeringen hade den 7,8 efter jag formaterade datorn så fick den bara 5.8 med Catalyst och drivrutinerna som låg på skivan man fick med, + Datorn har alla systemkrav för Deus Ex: Human Revolution men klarar det inte utan ligger på 10-20fps med super lagg.

DompA97, Tack för du läser detta och hjälper mig lösa problemet.

Permalänk
Skrivet av DompA97:

Tjenare, Jag är en dator-nybörjare och gillat att gå efter Prestandaklassificeringen som Windows själv har I nya Windows 7 och Vista, men iallafall köpte ett nytt XFX Radeon HD 6870, Installerade det med Windowset jag hade på datorn och i Prestandaklassificeringen hade den 7,8 efter jag formaterade datorn så fick den bara 5.8 med Catalyst och drivrutinerna som låg på skivan man fick med, + Datorn har alla systemkrav för Deus Ex: Human Revolution men klarar det inte utan ligger på 10-20fps med super lagg.

DompA97, Tack för du läser detta och hjälper mig lösa problemet.

Tanka ned de senaste drivrutinerna från AMD och installera dem.

Gå in i enhetshanteraren och se efter så att alla drivrutiner är korrekt installerade (inga utropstecken i enhetslistningen). Tankade du ned senaste chipsetdrivrutinerna från moderkortstillverkaren och som passar till din Windowsversion och installerade dem efter omformateringen?

Ladda ned GPU-Z och kolla så att PCI-e inte ställt sig på lägre bandbredd än x16 av någon anledning.

(Gillar förresten inte Windows klassificering då den är lite random stundtals, dvs bättre presterande komponenter får ibland lägre poäng än sämre komponenter och poängen säger egentligen inte särskilt mycket om den faktiska prestandan)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Står att jag uppdaterat till senaste drivrutiner utan problem, kan ladda upp bilder på hur det ser ut.

Bild 1 - Nu står det helt plötsligt att 4083 MB tillgängligt grafikminne, förrut stog det att jag hade 8900 MB tillgängligt grafikminne.
-------------

Bild 2 - GPU-Z bild.
-----------------------------------------