Vilken bredbandsleverantör tycker (tror) du är bäst?

Permalänk
Avstängd

Ifall det är stadsnät så är det snarlik teknisk kvalité på alla leverantörer som kör via det nätet.

Permalänk
Medlem

T3 utan tvekan. Hade bahnhof innan... Peeringen och stabiliteten är bättre hos T3 och en sjukt snabb support

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Måste säga ComHem, har 200/10 Mbit för 199 kr i månaden och då ingår 8 TV kanaler och hemtelefoni. Anledningen till detta är att vi har ett väldigt bra gruppavtal. Får dessutom ut ca 197/13 Mbit på min uppkoppling så jag är väldigt nöjd. Men vad jag har hört så ska Bahnhof vara bra men det är så dåligt att så få kan ha dem som ISP. Det är främst deras integritetspolicy som är det som sticker ut från det vanliga som jag gillar.

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget är snabbast över 400Mbit/s direkt från vägg.
Men när alla datorer ar kopplade till routern så sjunker det lite, just nu på Bredbandskollen har jag 371,45Mbit/s ner och 12,71Mbit/s upp, på den andra datorn
Kundtjänst är väl som andra, det beror på vem som svarar.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Har All-tele, Funkar Välldigt Bra,
Men på sistone så bestälde vi 30/10, På faktura står det 30/10, Vi har fortfarande 10/10,
Ringt support och sägs att dom ska fixa det på 2-5 dagar, för 2 veckor sedan, Ringde igen igår, Sa att det skulle fixas med, Men igent

Permalänk
Medlem

Bredband2 är nog det Sämsta skit jag använt i hela mitt liv. jag har haft det i en och en halv månad men idag fick det vara nog.
jag har inte kunnat spela spel på internet på över en månad då jag haft problem med att de kopplar ner under korta tider.
senast jag körde pingplotter var nu ikväll undertiden jag satt i telefon kö. hamnade på plats nr 5 i kön då tog det endå 40 minuter.
själva tiden på nedkoppling följde samma mönster, de som skiljer är hur ofta. ikväll var det extremt. 5 gånger på sex minuter.

skall pröva banhof nu får se hur det går.

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |