Permalänk
Medlem

Moderkort Mhz minnen

Hej jag undrar om jag kan ha http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=2620137&SL_... i mitt moderkort, Båda är ddr3 så det vet jag att det funkar men undrar om det går och ha minnena i moderkortet för det är 1600 Mhz och på kortet så är det "Support for DDR3 2000(OC)/1333/1066 MHz memory modules" är tacksam för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det går, de kommer inte att köra i full hastighet dock. Det är inget att oroa sig över dock, det blir ingen prestandaskillnad alls.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leifson:

Ja det går, de kommer inte att köra i full hastighet dock. Det är inget att oroa sig över dock, det blir ingen prestandaskillnad alls.

Jag tycker tvärtom ATT det blir prestanda skillnad! jag får högre score på 3D mark 11 för cpun när jag klockar med cpu ratio och dram frekvens. klockar jag bara med cpu ratio så får jag inte lika bra score.

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gamerguy:

Jag tycker tvärtom ATT det blir prestanda skillnad! jag får högre score på 3D mark 11 för cpun när jag klockar med cpu ratio och dram frekvens. klockar jag bara med cpu ratio så får jag inte lika bra score.

Finns flertalet test på ämnet, där det bevisats att prestandan i genomsnitt inte blir högre, alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Finns flertalet test på ämnet, där det bevisats att prestandan i genomsnitt inte blir högre, alls.

Men det blir ju skillnad i benchmarks I spel och sånt tror jag 1600 MHz med en latens lägre än vanligt va bäst?

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leifson:

Hmm låter väldigt skumt isf för jag fick högre poäng för cpun på 3D mark 11 igår när jag ökade dram frekvensen till 1700 Mhz + att jag får inte lika mycket FPS drops i BF3 nu.

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|