greattech för bra för att vara sant?

Permalänk
Skrivet av hau5mau5:

Ni har väl rätt ok datorer, men lite töntigt att du/ni ska sitta och argumentera med höjd röst hela tiden.. Skulle nog dra mig från att handla från en hemsida som ser ut som eran också, scamvarning.

Vadå "töntigt att du/ni ska sitta och argumentera med höjd röst". Dom har en butik/affär eller vad man kan kalla det och jobbar för att ni ska kunna köpa sakerna. och dom säger ju själva här att dom kan skicka nya saker om något går sönder. så hur skulle dom scamma er då?.Trasiga datorkomponenter kan väll hända i frakten?jag har själv set hur posten hanterar sakerna när jag praoade på transport. och vissa saker kanske går sönder på något annat sätt. Allt är inte perfekt i livet. vi ska vara nöjd som ens har råd med en dator och får det vi vill. Dom gör sitt jobb, javisst ibland kanske det blir fel men det är väll något man får ta. inget som du förlorar på om du spara kvitto kartong och allt sånt, vänta en vecka eller 2 om så behövs. Och att dom argumenterar mycket är väll för att dom vill visa att dom är aktiva och att dom försöker hjälpa, och bevisa att omogna folk försöker ge dom ett dåligt rykte. att ha ett företag kanske inte är det lättaste när det kommer många beställningar och sånt. Och som andra har sagt "Att man kan endera förlora 7000kr eller inte". Men vafan va lite ansvarig och spara kvitto och allt sånt och ha tålamod att vänta. ge dom en chans att bli störa på¨marknaden så kanske dom kan anställa fler ge bättre datorkomponenter. Inte så lätt för dom att sälja om folk ger falska rykten. Det är ju därför dom argumenterar. hade dom get korta kommentarer hade du/ni säkert suttit och klagat på att dom är oansvarig för att dom knappt skriver något. men om du läser riktigt så kommer du se att dom kan det dom gör. ett företag hade inte bara slängt ihop något, hur bra skulle de gå för dom då?vad jag menar är att om dom inte ger bra saker säljer dom inte så bra. Du kanske bara är en liten kille som har kollat runt och sett olika datorpaket från "Inet" Och tyckt att den är bra. Dom på Greattech vet säkert vad dom gör.

Mvh//snubbenistubben

Permalänk
Medlem

Några gnäller på Greattech.
Greattech försvarar sig.
Några gnäller på att Greattech försvarar sig...

Har inga planer på att handla hos Greattech, men man kan ju inte direkt påstå att de inte bryr sig om sina kunder/sitt rykte.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Greattech
Skrivet av hau5mau5:

Ni har väl rätt ok datorer, men lite töntigt att du/ni ska sitta och argumentera med höjd röst hela tiden.. Skulle nog dra mig från att handla från en hemsida som ser ut som eran också, scamvarning. Haha men det kanske bara är jag som får en svag känsla av Markosgames

Hej.

Det är inte meningen att vi ska sitta och svara på allt som handlar om Greattech / våra datorer. Sweclockers är inte skapad för att vi som företag representanter ska gå runt och svara på allt möjligt, Det tänker vi självklart inte göra heller.

Kommer det upp en tråd där en medlem har funderingar om en dator från oss så kommer vi inte svara på den tråden men om det rinner in kommentarer som inte tillhör ämnet så måste vi självklart få en chans att försvara oss. Det kan vare någon konkurrent som sprider rykten om oss eller någon kund som behöver hjälp med sin dator han/hon har köpt från oss. Vi försöker då lösa detta. Som jag nämnde tidigare så är det lösningen som är det viktigaste och inte hur problemet uppstod för kunden.

Kort och gott, Greattech.se finns nu på Sweclockers för att försvara sig mot alla slags anklagelser mot våra datorer eller företaget som vi inte förtjänar. Har vi gjort fel så löser vi det. Har man andra frågor eller behöver hjälp med något så kan man skicka ett PM.

// Greattech Stockholm AB

Permalänk
Medlem

Greattech; Ansök hos Sweclockers om att få en egen tråd i "Butiker och tillverkare" Gör det Via; http://www.sweclockers.com/kontakt

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Hej.

Det är inte meningen att vi ska sitta och svara på allt som handlar om Greattech / våra datorer. Sweclockers är inte skapad för att vi som företag representanter ska gå runt och svara på allt möjligt, Det tänker vi självklart inte göra heller.

Kommer det upp en tråd där en medlem har funderingar om en dator från oss så kommer vi inte svara på den tråden men om det rinner in kommentarer som inte tillhör ämnet så måste vi självklart få en chans att försvara oss. Det kan vare någon konkurrent som sprider rykten om oss eller någon kund som behöver hjälp med sin dator han/hon har köpt från oss. Vi försöker då lösa detta. Som jag nämnde tidigare så är det lösningen som är det viktigaste och inte hur problemet uppstod för kunden.

Kort och gott, Greattech.se finns nu på Sweclockers för att försvara sig mot alla slags anklagelser mot våra datorer eller företaget som vi inte förtjänar. Har vi gjort fel så löser vi det. Har man andra frågor eller behöver hjälp med något så kan man skicka ett PM.

Visst ska ni få försvara er, men tycker ni ska göra det i så fall i en egen tråd. Detta forumet är för oss konsumenter, där vi sins imellan hjälper vartandra och får råd av vartandra.
Vi ska kunna diskutera om olika företag utan att ni ska blanda er i diskutionen även om ni anser att det är fel. Vi måste få vädra våra åsikter och tankar till varandra utan att ni "dödar" tråden.
Givetviss kommet det alltid finnas rötägg som förvränger sanningen, men kom igen det får ni faktiskt räkna med.
Har ni en egen tråd så kan folk kommaa med kritiken där istället. Låt oss konsumenter få ha vårt eget, utan er företags inblandning tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Greattech
Skrivet av thexps:

Visst ska ni få försvara er, men tycker ni ska göra det i så fall i en egen tråd. Detta forumet är för oss konsumenter, där vi sins imellan hjälper vartandra och får råd av vartandra.
Vi ska kunna diskutera om olika företag utan att ni ska blanda er i diskutionen även om ni anser att det är fel. Vi måste få vädra våra åsikter och tankar till varandra utan att ni "dödar" tråden.
Givetviss kommet det alltid finnas rötägg som förvränger sanningen, men kom igen det får ni faktiskt räkna med.
Har ni en egen tråd så kan folk kommaa med kritiken där istället. Låt oss konsumenter få ha vårt eget, utan er företags inblandning tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Helt korrekt, Som Nucky nämnde ovan så funderar vi på en egen tråd i " Butiker och tillverkare ". Förhoppningsvis är det uppe inom kort.
Jag anser helt klart att vi inte ska blanda oss när konsumenter diskuterar med varandra utan att börja smutskasta ett företag.
Vi kommer som sagt finnas på Butiker och tillverkare inom kort.

Permalänk

Svar.

Ledsen om jag river upp en gamal tråd, men både jag och polarna har köpt våra datorer på greattech, allt jag har moddat om är i chassit med ljus och nya fläktar, har In win fanqua, köpte deras premium version ett tag bak,

Inwin Fanqua
ASRock N68-S3 UCC
4096mb Ram 1607,4mhz NB, 401.8mhz DRAM, 1:2FSB,
Amd athlon || X2 255 3114.60mhz core speed, Ht Link 104,7mhz,
Nvidia GeForce GT520 2047mb 810mhz core, shaders 1620mhz, memory 533mhz,
500gig hdd,

som jag har uppkopplat till en acer hdmi 1080p 5ms G245H skärm, + en 19" flatpro medion,

och jag måste säga att jag är SJUKT nöjd med både service, och kvalite, ringde på morgonen, var bara och åka och hämta den 3 timmar efter!!!
ända jag kan rekomendera är att köp till fläktarna, dom kostar 120kr extra för att fyllla chasin med hos greattech om man väljer som tilläg, jag sket i det och har fått lägga ut en hel del pengar på nya fläktar, men den funkade helt ok stock ochså, ända jag vill ha är en ny processor nu, rästen är prima skinka jöpp jöpp!

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort