Vad är " B_SrJw2L.htm " För något?

Permalänk
Medlem

Vad är " B_SrJw2L.htm " För något?

Hejsan
En fil eller länk? vet ej vad det är har hamnat i mina hämtade filer. Har sätt liknade eller samma tidigare som jag undrat lite över men bara lagt i papperskorgen.
Igår så såg jag att Fierfox hade laddat ner något (den blå pilen visades i webbläsaren) och såg då att denna filen låg där?

Den har en storlek på 0 byte och när jag skannade den för virus med defender och med mailwerbyts så gav det inget. Och söker jag på namnet så ger det inga träffar alls?

Gjorde en fulständig virussökning med defender och mailwerbyts och då hittade difender enligt den en trojan i fierfox, funderar på det är kopplat? lät defender ta bort det och körde igen tre gånger utan träffar.

Är det någon som kansnke skulle kunna svar på vad det kan vara, jag gissar på kanske ett virus/trojan och om så är fallet så ska jag nog ta ner några till virusprogram och söka igenom med!

.htm i namnet fick jag fram när jag öppnade den med antäkningar. Som standar vill windos att den ska öppnas med fierfox men det kommer kanppast att ske. Den kommer att åka i papperkorgen.

Är mäst fundersam över att jag märkt att jag haft liknande tidigare.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Det kan vara någonting felaktigt tolkning av MIME-typer i Firefox lika väl som på någon webbsida. Du kan slå på optionen så att du alltid får ange placering av nedladdade objekt, då kanske du får en hint om i vilket sammanhang sådana här filer dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Det kan vara någonting felaktigt tolkning av MIME-typer i Firefox lika väl som på någon webbsida. Du kan slå på optionen så att du alltid får ange placering av nedladdade objekt, då kanske du får en hint om i vilket sammanhang sådana här filer dyker upp.

Okej tack
slog på alternativet som frågar var jag vill spara. så får vi se vad som händer med tiden

Visa signatur

Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

En tom fil, av formatet HTM, vilket är ett format för webbsidor.
Hur den hamnat där kan jag inte svara på men en fil på 0 byte är garanterat ofarlig.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

När du öppnade den med Anteckningar borde du också sett dess innehåll. Om det var tomt i anteckningar-fönstret så innebär det också att filen är just tom.

Oavsett så är det inget fel i sig att webbläsaren laddar ned filer, oavsett typ. Troligen en illa kodad hemsida eller liknande. Inget att oroa sig över. Släng och gå vidare.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

När du öppnade den med Anteckningar borde du också sett dess innehåll. Om det var tomt i anteckningar-fönstret så innebär det också att filen är just tom.

Oavsett så är det inget fel i sig att webbläsaren laddar ned filer, oavsett typ. Troligen en illa kodad hemsida eller liknande. Inget att oroa sig över. Släng och gå vidare.

Mycket riktigt, alternativt att OP har högerklickat -> Ladda ner. Typ som LTT-Linus gjorde när han försökte ladda ner en fil från Github.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Ja
Det visades inga tecken när jag öppnade den med anteckningar. Så nä det är nog inget. Mer en undran igentligen om någon kanske viste vad det var då inte änns Google gav svar.🤔 😅

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Ja
Det visades inga tecken när jag öppnade den med anteckningar. Så nä det är nog inget. Mer en undran igentligen om någon kanske viste vad det var då inte änns Google gav svar.🤔 😅

Filnamnet är nog vad den som skapade webbsidan (där du laddade ner filen) döpte sin fil till, så jag är inte förvånad över att du inte får några svar från google.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Brukar också få den typen av filer titt som tätt med Firefox.
Kommer inte från specifika sidor, utan när som helst tycker jag. Funderar på att man kanske råkar hålla ner någon specifik tangentbordsknapp medan man klickar på någon länk. Men inget jag har lagt ner tid att efterforska mer på, utan tar bara bort dem varje gång (har ställt in att ladda ner direkt till skrivbordet så brukar märka direkt när det händer).

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Brukar också få den typen av filer titt som tätt med Firefox.
Kommer inte från specifika sidor, utan när som helst tycker jag. Funderar på att man kanske råkar hålla ner någon specifik tangentbordsknapp medan man klickar på någon länk. Men inget jag har lagt ner tid att efterforska mer på, utan tar bara bort dem varje gång (har ställt in att ladda ner direkt till skrivbordet så brukar märka direkt när det händer).

På Mac och Chrome är det "Option"-knappen i alla fall. Då laddar den ned .html-filen istället för att öppna länken.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Mycket riktigt, alternativt att OP har högerklickat -> Ladda ner. Typ som LTT-Linus gjorde när han försökte ladda ner en fil från Github.

Haha. Källa?

Visa signatur

It’s more fun to compute.