Ny. Ska köpa allt. Behöverver verkligen eran hjälp. Tack.

Permalänk
Avstängd

Ny. Ska köpa allt. Behöverver verkligen eran hjälp. Tack.

Hej!

Om de första du tänker är "åh vad mkt text jobbigt" då ska du nog inte hjälpa mig.

Har registrerat mig här i förhoppningen att få bra hjälp vilket jag tror att jag kommer få.
Jag är en sådan person som alltid köpt en stationär dator färdig ifrån tex onoff eller liknande kedja.

Men nu har jag tänkt att köpa från inet å faktiskt även bygga den själv. Datan kommer användas till surf, tanka en del. Och spel. Så vikten bör va spel dator då, eftersom de är de tyngsta.

Ni som hjälper mig. Om ni sätter ihop ett paket så ha gärna lite tanke bakom det så de blir ordentligt. Varför jag säger så är för att jag kommer lite på er och köpa de ni säger.

Så ni som hjälper ta er tid så jag får ett bra paket.

Det jag behöver

Dator.
Os
Tangentbord plus mus
Monteringskit
Högtalare. Ca 500 kr
Skärm. Ca 23 tum. Får man nåt bra för 1500?

Själva data me os får kosta ca 8000 sen de andra är utpå det.

Tackar så mkt i förhand.

Hoppas jag får bra hjälp.

Permalänk
Medlem

hej!

förslag ~8k, montering är gratis just nu men annars tar du bara bort det. har du råd att lägga ytterligare 3-400 på grafikkort rekommenderar jag ett 560ti 448

23" och uppåt för 1400:- verkar sisådär, men om du nöjer dig med 22" finns det flera alternativ här

tangentbord och mus är väldigt personligt så känns lite vanskligt att tipsa där. du nämner ingen budget heller vilket inte gör det lättare! sidewinder x4 ska vara ett bra budgettangentbord för spel annars..

monteringskit, vad du nu ska med det till!

högtalare är jag tyvärr dålig på..

lycka till!

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem

ja det har jag råd att lägga. så ett 560ti 448 ser väldigt intressant ut.
vilken skärm av dessa rekommenderar du/ni? vad skiljer dom åt?

är det något annat i paketet som bör ändras? eller som går att få bättre för nästan samma pepng?

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrom86:

ja det har jag råd att lägga. så ett 560ti 448 ser väldigt intressant ut.
vilken skärm av dessa rekommenderar du/ni? vad skiljer dom åt?

är det något annat i paketet som bör ändras? eller som går att få bättre för nästan samma pepng?

När du använder fler användare för att producera flera trådar bör du kanske hålla i sär dem? atronom86 är samma som Thai86 och detta är dubbelpostning.

Har inte du fått tillräckligt med hjälp astronom? Jag engagerade mig i din förra tråd.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

När du använder fler användare för att producera flera trådar bör du kanske hålla i sär dem? atronom86 är samma som Thai86 och detta är dubbelpostning.

Har inte du fått tillräckligt med hjälp astronom? Jag engagerade mig i din förra tråd.

Blesk for president.

Seriöst dude, varför ar du så jobbig. Fråga om hjälp, om du inte är säker eller inte gillar svaret, ifrågasätta, men ge fan att öppna ny tråd för varje liten fråga du har.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W