Vågar man köpa Beats från webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

De där sennheiser för 10k. Är inte de det bästa man kan få tag på?

Skrivet av Asusboy:

Nej, det är inte det bästa man kan få tag på, väldigt bra dock. Om du tittar upp Audeze LCD-3 t.ex. eller riktigt extremt så kan du kolla upp elektrostatlurar (STAX) så kan du få bättre och betydligt dyrare. Men Sennheiser HD800 är sjukt stora och otympliga samt extremt svårdrivna och öppna. Ingenting man går runt med på stan inkopplad till sin iPhone med andra ord...

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av _vanilla:

Dom läcker ljud som FAN...

Jag har Sennheiser pxc 250 och visst, luren jobbar med utfasning av störljuden, så vid örat är det bra dämpning, men mot utsidan så kan det låta.
Lurarna funkar väldigt bra i fordon av olika sorter, och 250 är liten o hopvikbar, en bra reselur som dödar flyg/bil/buss/tåg buller ganska bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Dessa var jävligt snygga! Är de bättre än beats? 3001 versionen var otroligt snygga. snyggaste hörlurarna jag har sett förmodligen. Väldigt mycket ripoff på beats dock

Monster har försökt stämma dom för desigen:p men det gick inte ingenom....
3001 versionen har noise cancelling men jag tycker personligen ljudet blir sämre när du spelar tyst/medel. [edit 3001 vs 2001 är det bara noicecancelling som skilljer]
Därför valde jag 2001 och dom är 700kr biligare
Har fått god kretik i flera recensioner för deras byggkvalité. Och deras små funktioner gör att dom slår beats i samma prisklass upp till 3000...
Sen sitter som här bättre på huvudet enligt mig (det är en helt personlig grej) och dom är Lixom mjuka men endå lagom mjuka. Och dom håller sig i samma fort även fast jag har haft dom 2-4 timmar per dag en längre tid...
Sen gillar jag inte plasten på beats... Mycket smidigare och snyggare med det här som är väldigt reptåligt också:)
Men som sagt. Det finns bättre ljudkvalité till ett bättre pris. Men snyggare enligt mig är svårt att hitta...;)

Kan tillägga att förstärkaren på 5w (bass boost är 6W) men inget man lyssnar länge på))
Men i "ON" modet kan du spela ca 40-50timmar på relativt hög ljudnivå
Sen dör batterierna men du kan fortfarande lyssna men då är det som ett "vanliga" lurar... Asså att iphonen inte pallar driva dom så ljudet blir sämre:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om AKGs q460 ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=740795 ) som jag själv valde som on the go-lurar efter en del provlyssnande. Varmt ljud med fina detaljer, otroligt bekväma och snyggt diskreta. Svårt att säga då vi alla har olika preferenser, jag valde dem främst för att de har ett underhållande ljud utan alltför stort krav på källan som i mitt fall består av en SGS II. De har även inbyggd mic och kontrollknappar på sladden som funkar för iPhone och för vissa androidmodeller vilket är praktiskt när man är ute och ränner.

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Det där är säkert schyssta studiolurar, men de hade varit helt värdelösa både som DJ-lurar och "gå på stan"-lurar, öppna lurar har riktigt taskig isolering.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har Sennheiser pxc 250 och visst, luren jobbar med utfasning av störljuden, så vid örat är det bra dämpning, men mot utsidan så kan det låta.
Lurarna funkar väldigt bra i fordon av olika sorter, och 250 är liten o hopvikbar, en bra reselur som dödar flyg/bil/buss/tåg buller ganska bra.

Skulle vara tacksam om du kunde ge en liten beskrivning av ljudet i dessa hörlurar. Påverkas ljudet av brusreduceringen? Vissa brusreducerande lurar förstärker ju tex bas och diskant, och det vill jag absolut inte ha.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Skulle vara tacksam om du kunde ge en liten beskrivning av ljudet i dessa hörlurar. Påverkas ljudet av brusreduceringen? Vissa brusreducerande lurar förstärker ju tex bas och diskant, och det vill jag absolut inte ha.

Har inte testat dom du undrade över men har testat andra... Men är ingen ljudexpert heller men säger som jag tycker nu:)
Jag tycker det förstör ljudet lite gran, men mest på låg ljudnivå, men på dyrare lurar (över 2500kr) är oftast brusredusering bra och tar inte bort någon bas/lägger till.
Som tex mina Fanny Wang 2001 (3001 har brusredusering) och jag tyckte dom med brusre hade ganska mycket "tråkigare" ljud på halvlåg nivå.
Sen kände jag samma med ett par Bose lurar i samma prisklass.
Men som sagt är ingen expert på området...

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kent:

Skulle vara tacksam om du kunde ge en liten beskrivning av ljudet i dessa hörlurar. Påverkas ljudet av brusreduceringen? Vissa brusreducerande lurar förstärker ju tex bas och diskant, och det vill jag absolut inte ha.

Ja vad säger man om Sennheiser pxc 250 då? Jag jämför dem mot Akg k701orna.
De har mycket högre verkningsgrad, kanske inte så konstigt eftersom de är baserade på en portabel lur.
De har kraftigare basnivå, men sämre definition och djup, lite starkare och inte lika ren diskant, man hör att den är oren i jämförelse med 701an, mellanregistret framstår som något sänkt och inte lika rent som på 701orna. Lätt hängmatte karaktär, alltså som många andra lurar av den här typen, tilltalar vissa, men är inte helt neutralt. Luren är inte heller lika dyr som Akg k701

När man slår på brusreduseringen så blir det lite grundbrus om man sitter i ett tyst rum, ljudbilden blir lite smalare och ljudet blir en liten aning mörkare (knappt märkbart) i karraktären.
Noiceguardfunktionen fungerar bra i fordon av olika sorter, och i lätt bullrig miljö, (den tar ventilationsljud bra också) kanske även datorfläktar, men jag har aldrig misslyckats med ett bygge o fått en surrig dator så det har jag inte testat seriöst.
Som lur i tyst hemma miljö är de inte mitt förstaval, där gäller akg 701, men som portabel lur som ger bullerdämpning som fungerar bra under buss o bilfärder och sedan går att vika ihop när man inte reser så är de bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

För samma pengar får du ju TRE stycken AKG K-518LE

Så då kan du köpa TRE olika färger så du kan variera och Matcha med olika kläder.

http://www.referenceaudio.se/horlurar/horlurar-till-barbart/a...

Har själv ett par blå och dom låter AWSOME.

Inte undra på att dom har fått så bra kritik.

"Bäst i test" Smartson sept 2010

"Bäst i test" Hifi&Musik jan 2010
"AKG- ljudet är nämligen kraftfullt, med kraft och djup i basen som ingen av de andra lurarna i testet. Det är framför allt det kraftfulla ljudet som imponerar, men ljudet är faktiskt överlag mycket välbalanserat över alla register."

Jag håller med dig!!
Har också ett par vita 518-LE och jag tycker att de låter ''beyond their price''. Mycket nöjd.
Imo så tycker jag att de är bättre än beatsen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakob.L:

Hejsan! Är lite sugen på ett par hörlurar (Beats Studio) som man kan ha till både min iphone och min dator. Jag vet att man kan få bättre hörlurar för priset men man kan ju inte gå runt med ett par HD 598 på stan:P Nu till den egentliga frågan 1,7k för ett par beats studio ( http://www.webhallen.com/hemelektronik/128359-monster_cable_b... ) medans de kostar 3k på applestore och 2,5k på TM, vet att de finns många FAKE men Webhallen borde väl ha ''the real deal''?:P Tack på förhand:D

Skulle aldrig köpa såna hörlurar, riktigt skit för priset.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja vad säger man om Sennheiser pxc 250 då? Jag jämför dem mot Akg k701orna.
De har mycket högre verkningsgrad, kanske inte så konstigt eftersom de är baserade på en portabel lur.
De har kraftigare basnivå, men sämre definition och djup, lite starkare och inte lika ren diskant, man hör att den är oren i jämförelse med 701an, mellanregistret framstår som något sänkt och inte lika rent som på 701orna. Lätt hängmatte karaktär, alltså som många andra lurar av den här typen, tilltalar vissa, men är inte helt neutralt. Luren är inte heller lika dyr som Akg k701

När man slår på brusreduseringen så blir det lite grundbrus om man sitter i ett tyst rum, ljudbilden blir lite smalare och ljudet blir en liten aning mörkare (knappt märkbart) i karraktären.
Noiceguardfunktionen fungerar bra i fordon av olika sorter, och i lätt bullrig miljö, (den tar ventilationsljud bra också) kanske även datorfläktar, men jag har aldrig misslyckats med ett bygge o fått en surrig dator så det har jag inte testat seriöst.
Som lur i tyst hemma miljö är de inte mitt förstaval, där gäller akg 701, men som portabel lur som ger bullerdämpning som fungerar bra under buss o bilfärder och sedan går att vika ihop när man inte reser så är de bra.

Tack så mycket! Ska användas på flygresor (hemma blir det K701) men har lite allergi mot loudnessljud. Ska leta vidare och se om det finns några vettiga alternativ.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Jag har Beats Audio med inbyggd stärkare. Det är inte Noice Cancellation på mina, de kallar de stora puffarna passive noice cancellation men det är tveksamt. De läcker som satan, de har för mycket bas men är störtsköna att spela riktigt hög volym med. Vill man ha feta beats med hög volym är de grymt bra. Mina byglar knäcktes och enda möjliga sättet att laga dem var att tejpa, byglarna är av en otroligt fet plast som inte kan limmas. Nu läcker de ännu mer och trycker inte åt så skönt som tidigare. Om man har en svag källa som en mobil eller mp3-spelare är Beats Audio svårslagna pga den inbyggda stärkaren.

Nu har jag tröttnat på huvudbygeln och letade nya. Testade Fanny Wang för ca 2700:- på hifiklubben, otroligt klent ljud jämfört med mina beats utan att ha bättre definition av mellanregistret eller ens diskanten, oavsett vilket läge jag ställde in lurarna på, det enda vettiga läget var Bass Boost, jag är trots valet av Beats ingen fan av kraftig bas, bara högt ljud.

Sedan testade Jag B&W P5, världen tystnade och jag var förälskad. Visst jag kan inte få riktigt lika skadlig ljudvolym men klarheten i diskant och mellanregister samt en perfekt basbalans mer än väl övervägde. Bästa lurar jag haft och perfekt anpassade för iPhone.

Permalänk
Medlem

+1 på två inlägg här, är också ägare av nedanstående.

Sony MDR-XB700 = underbara kuddar, det är som att vila örat mot tjejens bröst. Och basen i dom, uj uj uj.. i love it.
AKG K 518 LE = portabla, sitter förbannat tight på skallen och var tvungen att tänja ut dom först, men också otroligt bra ljud samt isolering.

Och enligt mitt eget tycke,
a-Jays Three = In-ear hörlur, nog fan de bästa jag haft. Nästan ett måste om man vill ha extrem isolering, bra ljud och rörelsefrihet.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Men hörni, om Beats är bra nog åt Justin Bieber, då måste de väl vara bra nog åt vem som helst!

http://beatsbydre.com/justbeats-by-dr-dre-justin-bieber-headp...

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

Bara för att man har feta prylar så betyder inte det att man inte ser ut som en idiot

(bilden visar mig med lurar för 10 tusen och amp för 30 tusen.....min drömamp btw)

Permalänk
Rekordmedlem

Det ser snarare ut som en som bryr sig om hur det låter, de som springer omkring med designlurar tycker jag ser ut som lättlurade idoter med för mycket pengar att köpa skräp för

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.