Permalänk
Medlem

Ska till MM imorn och kolla om de har CE för förhandsbokning! Litar inte helt på posten och vill fan kunna ha spelet på lanseringen. Detta måste somsakt bli bra, även om det är jävligt svårt att tro efter alla misslyckade bilspel de senaste åren. :/

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Det gröna markerar vart vägarna tar slut, inte riktigt hela kartan men en bra bit påväg!

Edit: Första sidan är uppdaterad!!

Permalänk
Medlem

Ni som fått koder till Dodgen i FM4 när förbokade ni? Jag bokade 12/7 å enligt cdon var det redan då fullbokat så jag får kanske ingen kod om jag har otur=ingen kod med min tur.

Får se om man får spelet mailade å frågade om det finns någon chans man får spelet eller om jag måste boka någon annanstans.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

cdon svarade att dom hade aldrig hört talas om Dodge Challenger SRT8 392 till FM4, dom visste inte alls vad jag pratade om å bad mig länka till vart jag hittade den uppgiften. tittar man på deras erbjudande finns den där men tydligen tror dom att man får den i Forza Horizon.........jisses.

http://cdon.se/spel/forza_horizon_limited_edition-20906315

http://cdon.se/spel/forza_horizon/

http://forzamotorsport.net/en-us/Forza_Horizon_Preorder/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Läste förut på forzamotorsport.net att man skulle få den mejlad som du säger. Men kanske inte fungerar likadant i Sverige, kanske bara får koden i fodralet för att sedan lösa in den i FM4

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Läste förut på forzamotorsport.net att man skulle få den mejlad som du säger. Men kanske inte fungerar likadant i Sverige, kanske bara får koden i fodralet för att sedan lösa in den i FM4

Låter lite konstigt, samtidigt svarade dom att dom inte visste något om denna kampanj. Ska bli intressant å se vad dom har för förklaring till Dodgen i deras förboknings erbjudanden

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hela kartan!

Achievements

Permalänk
Snusfri

Forza Horizon: Forza 4 cross-over, crazy upgrades, off-road racing
Turn 10: "realism doesn't always make fun"

Till the reveal of Codemasters' F1 Race Stars yesterday, Forza Horizon was the racing reinvention calculated to raise eyebrows highest this year.

An open world take on the famed Xbox 360 simulation series, Horizon is designed to win over automotive neophytes without ruining the show for returning fans. Here to discuss the ins and outs is John Knowles, design director at Turn 10.

You're aiming for something a bit less demanding with Horizon. Is the handling closer to something like Burnout: Paradise, perhaps?

No, the handling model is Forza 4, it's exactly the same as that. The idea though is that we do want to keep you moving. In an open world game, you're really flying around corners at higher speeds generally, because you're not in that cadence of braking and turning. We needed to make sure that we greased the rails, so to speak, and just let you glide along. That keeps you on the road a little bit more.

There seems to be quite a range of vehicles in there. Was this an opportunity to bring in the sort of vehicles you haven't had before, rally cars and stuff like that?

We're not getting too specific about the types of cars we're having but you can bet you'll still have a wide range and diversity, a pretty large number. The main thing is that we wanted to pick the cars that felt natural for this environment.

You still have the ability to upgrade your cars, paint them however you want to just like Forza 4 so you can turn any one of these cars into a rally car or a hatchback into a 600 horsepower monster. We're pretty forgiving with it, we do let you take Lamborghinis and Ferraris, cars you would never take on a dirt road.

The surfaces feel right but the cars would probably be destroyed in real life, but we let you have fun with that. Realism doesn't always make fun - authenticity is important but so is fun.

Is there any crossover with all the car setups people have created in Forza 4?

Yes. In Forza 4 we gave you the ability to check if you had a Forza 3 save file and import all the vinyl groups you'd created and we'll be doing the same thing here, not only for Forza 4 but also for Forza 3. So anybody who's owned either or both of those games and has a save game can bring over any of the vinyl designs that they made. We'll also give you some other cool rewards too but we're still working out what those are.

How is your open world structured? Can you drive literally anywhere?

So for this demo we actually made it so if you drive off on another road you'll be turned around. In the full game we'll never do that. You're free to go wherever you want to go. There are some events, like the sanctioned festival events, that take place all over this world where it's just a free-roam world until you come across a little race sign.

You pull up and say "I want to join this race" and then we load up the race and the festival comes to that part of the world. You get all the barriers you need if it's a circuit race or if it's a point-to-point, mixed-surface race we'll put up walls to keep you on the track but outside of those festival events you're always free to race all of these guys that are driving around in the world anywhere you want to.

Just drive up behind them, you'll get a challenge and then the two of you go to a random destination with no barriers. There's also street race-offs where you go and meet some guys who are unsanctioned racing, outside of the festival. The festival wouldn't necessarily condone that sort of thing but it's fun so these guys do it. Those races take place through traffic on these highways, no barriers, no race dressing, just the open world.

And these roaming drivers - are they all NPCS? There's no way to integrate friends lists?

No. The reason is these guys are awesome, these AI drivers are really good. We addressed all that in the beginning, did we want other people driving around in the game, and we felt that for most people that would just ruin the game. But there is a free roam online mode where you can invite all your friends and you guys can just do a roadtrip together or whatever you want to do.

There's also online circuit racing, point-to-point, night racing, all that good stuff. Also the playground style games from Forza 3 and 4 - Tag, Cat and Mouse, Virus - we've done some new variants of those and they're even more fun in an open world because there's more room to play those games. It's really fun to play Infected in a golf course.

So if you're in free roam you can't do any of those incidental challenges?

No, the free roam is pretty much just making up your rules. It's undirected play.

Do you have screenshot or video sharing functionality?

Yeah, with Photo Mode, photographers are going to go crazy for this because we've got a 24-hour day and night cycle, we've got this incredibly huge environment from rocky mountains to deserts to the plains, there's so many places to take beautiful photographs.

And there are side missions in the game where we put you on photo missions, speed missions, where we give you the opportunity to drive some of the more exotic cars that you might not be able to afford for a while. Take them out for a ride, take a picture of them. The painting tool from Forza 4, we brought that over as well. The upgrades system, all those parts.

So even though it's a new developer it'll still have all those old functions?

Not all of them, only the ones that are right for the game.

Which ones weren't right?

To take the biggest freaking racing game ever, which was Forza 4, and make it open world? It's too much. It's too much for us to think about. So we had to be very selective about what we brought over. It's a very social game and we wanted to make sure we had Rivals, one of the best social features from 4.

Every single race you do in this game, hundreds of them, is also a Rivals event as soon as you're done with it. So you can challenge all of your friends to a Rivals Race. We've got car clubs, shared car garages, we've got the Paint Shop where you can sell your designs online.

Yeah, it makes sense to upgrade your cars, if you've fallen in love with a car you might want to upgrade it. Some things don't make sense, like hand tuning, that didn't make sense in this game. Some of the more hardcore Forza fans might be a little alarmed by that, "WHAT? NO TUNING?", but honestly you tuned for specific tracks - this game is always sending you somewhere different. It doesn't make sense.

Was it a bandwidth thing?

Well in that case it was a choice, we did not believe that tuning had a place in Horizon. Some other features, you know Forza 4 had a lot of Kinect features, and the only one that makes this game better wasn't in Forza 4, it's new - it's GPS Voice. That's actually a huge win for open world games in general - you never have to pause or look at a map, you just say "next race," or "festival," or "gas station" and the green line takes you there.

What do you say - "Xbox" and then the command?

No, "GPS" becomes the keyword. You can tell it a specific location, it also has smart listening systems so it knows when you're shortcutting. You could say "GPS, event, circuit race, blankety blank," like a four-step thing or you could just say "GPS, next circuit race."

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

GametrailersTV hade igår natt ett program om Forza Horizon, checka in detta. Så ballt!

http://www.gametrailers.com/full-episodes/4zyxjy/gt-tv-media-...

Edit:

Hittade denna video som dök upp för några minuter sedan!

Permalänk
Medlem

Ladugårds fynd, najs!

Som ett givet forza fan blir det nog att boka Collector's Edition.

Permalänk
Medlem

Gameplay

Ser riktigt gött ut, demot lär nog komma om 2-3 veckor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Gameplay

http://www.youtube.com/watch?v=DvQgTWbiRmk

Ser riktigt gött ut, demot lär nog komma om 2-3 veckor!

Ser fram emot detta!

Ett tips till er som ska köpa spelet så är det CDON som gäller! Dom har båda förhandsbokningserbjudarna! Och även ett mycket bra pris på LE jämfört med Webhallen..

http://cdon.se/spel/forza_horizon_limited_edition-20906315

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Hundra spänn billigare, förstår mig inte på Webhallen. Hur tänker dem, 900:- seriöst. Inte billigt för en fattig student

Permalänk
Medlem

Måste man ha tillgång till Live för att kunna köra Golf R? Det är en deal-breaker för mig då jag har en sån på riktigt...

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Ser fram emot detta!

Ett tips till er som ska köpa spelet så är det CDON som gäller! Dom har båda förhandsbokningserbjudarna! Och även ett mycket bra pris på LE jämfört med Webhallen..

http://cdon.se/spel/forza_horizon_limited_edition-20906315

Skrivet av RepZi:

Hundra spänn billigare, förstår mig inte på Webhallen. Hur tänker dem, 900:- seriöst. Inte billigt för en fattig student

Tänk dock på att CDON inte har några koder till dodge challenger(än i alla fall). Jag förbokade 12/7 hos cdon och har fortfarande inte fått några koder. Som ni kan se tidigare i tråden så har jag kontaktat dom och dom hade ingen aning om att Dodgen var till FM4 å heller inte att man skulle få en kod.

EDIT: Hoppsan fick just svar från cdon att dom förhoppningsvis har koderna imorgon. Dök upp i mailen ~30min efter detta inlägg var gjort...........
Lite dålig stil av deras leverantörer men jag antar att dom fått höra det också

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ville bara meddela att jag fick koden idag så nu verkar cdon ha koder till Dodgen, så det är bara att beställa

EDIT: Jisses det gick ju bra att redeema den koden, "ogiltig kod" suck......

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Ville bara meddela att jag fick koden idag så nu verkar cdon ha koder till Dodgen, så det är bara att beställa

EDIT: Jisses det gick ju bra att redeema den koden, "ogiltig kod" suck......

Oj, kontakta dom igen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Oj, kontakta dom igen?

Jupp fick just svar, tydligen fick jag koden till Nissan 370z till horizon som inte är aktiverad än ska få den rätta koden snarast möjligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att den inte fungerar Spelet är ju inte ens ute förutom Dodge Challenger SRT8 392 till Forza 4 dådå

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig för att jag inte googlar eller läser hela tråden (sitter just nu på seg 3g uppkopling) men som jag förstått det så är detta spelet som NFS World fast mer realistiskt, och man kör på en stor karta med massa andra samtidigt. Stämmer det? Kommer man behöva installera något på xboxet för att få tillgång till de viktiga? Har ett slim med 4gig tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ursäkta mig för att jag inte googlar eller läser hela tråden (sitter just nu på seg 3g uppkopling) men som jag förstått det så är detta spelet som NFS World fast mer realistiskt, och man kör på en stor karta med massa andra samtidigt. Stämmer det? Kommer man behöva installera något på xboxet för att få tillgång till de viktiga? Har ett slim med 4gig tyvärr.

Naah, är mer av ett "seriöst" spel om man säger så. Lättast är att säga Forza Motorsport i en öppen värld och spännande miljöer! Väldigt väldigt osäker om spelet kommer kräva en installation som Forza 4 gjorde. OM den gör det så räcker tyvärr inte 4gb :/

Kolla gärna alla kilpp som RepZi har lagt upp när du har tillgång en bättre uppkoppling!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Naah, är mer av ett "seriöst" spel om man säger så. Lättast är att säga Forza Motorsport i en öppen värld och spännande miljöer! Väldigt väldigt osäker om spelet kommer kräva en installation som Forza 4 gjorde. OM den gör det så räcker tyvärr inte 4gb :/

Kolla gärna alla kilpp som RepZi har lagt upp när du har tillgång en bättre uppkoppling!

Aha okej får la investera i en hårddisk om det skulle behövas, är ju några 100kr men man får ju nytta av det till mer än bara detta spelet.
Jag har 3an o där var det ju en installation på några gig vilket gick få in på xboxets minne var installationen på 4an mycket större? Känns ju som detta lär ha installation med tanke på att det är en stor värld och man vill undvika laddningstider eller att det kommer upp (insert disk 2) när man kör in i ett visst kvarter
Bättre uppkoppling får jag i februari när fibern aktiveras, så lär ha köpt spelet redan då om jag har pengarna och det inte visar sig dåligt enligt recensioner.
Kan la se klippen över 3g men då går mina 25gig/månad åt för fort plus att man oftast får buffra i 20 min.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Aha okej får la investera i en hårddisk om det skulle behövas, är ju några 100kr men man får ju nytta av det till mer än bara detta spelet.
Jag har 3an o där var det ju en installation på några gig vilket gick få in på xboxets minne var installationen på 4an mycket större? Känns ju som detta lär ha installation med tanke på att det är en stor värld och man vill undvika laddningstider eller att det kommer upp (insert disk 2) när man kör in i ett visst kvarter
Bättre uppkoppling får jag i februari när fibern aktiveras, så lär ha köpt spelet redan då om jag har pengarna och det inte visar sig dåligt enligt recensioner.
Kan la se klippen över 3g men då går mina 25gig/månad åt för fort plus att man oftast får buffra i 20 min.

Tror knappast att dom göra en "Insert Disc 2" mitt i gameplayen. Forza 4 var en installation på 4gb om jag minns rätt? Med tanke på hur stor öppen värld Forza Horizon har så blir nog liknande. Dock har dom inte lika stor billista... Tror det faktiskt ska funka med bara ett USB minne!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Sket i att vänta tog o bokade det och 3 månader guld live för 650kr, så man får något att köra i vinter. Skulle det inte gå utan hårddisk är det ju bara att investera i en

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Sket i att vänta tog o bokade det och 3 månader guld live för 650kr, så man får något att köra i vinter. Skulle det inte gå utan hårddisk är det ju bara att investera i en

Gott det! Från CDON då eller?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Gott det! Från CDON då eller?

Stämmer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cameltotem:

Ta open world av need for speed underground 2 och släng in bilarna, ljuden, fysiken från forza 4 i spelet så har vi världens bästa bilspel

Jag har nog aldrig sett ett så stelt bilspel som forza serien, så fysiken får dom gärna behålla!

Mer känsla i nfs shift 2 när det kommer till fysik och handling

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RepZi:

Gameplay

http://www.youtube.com/watch?v=DvQgTWbiRmk

Ser riktigt gött ut, demot lär nog komma om 2-3 veckor!

Det är inte ''Ingame'' Man ser ju lätt att det är Pre-rendered

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Mer känsla i nfs shift 2 när det kommer till fysik och handling

Wait what? Du säger detta i en Forza-tråd med en gedigen sekt av trogna Forza-spelare?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Ser fram emot detta!

Ett tips till er som ska köpa spelet så är det CDON som gäller! Dom har båda förhandsbokningserbjudarna! Och även ett mycket bra pris på LE jämfört med Webhallen..

http://cdon.se/spel/forza_horizon_limited_edition-20906315

Nu börjar priserna bli rimliga, 499:- för vanliga och 699:- för LE Blir att boka LE på momangen!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1183501

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1344583