Permalänk

HAF X 2.5" adapter?

Nån som vet vart man kan köpa en extra 2.5" adapter som följer med HAF X chassit?
Har nämligen två SSDs.

PS: Bara om det finns inom Sverige. Har ingen lust att beställa från utlandet.

Försökt skruva fast båda SSDs i samma adapter fast kan inte koppla sata kablarna för jag har bara L-kablar

Permalänk
Medlem

En hel del SSDs har ju med ett mounts i lådan, så beroende på vilken ssd man köper så kan det fixa sig redan där. Eftersom SSDs varken vibrerar eller producerar någon egentlig värme så tycker jag att man glatt kan fuska lite. Sett rätt kuliga ghettomods där man helt kallts lagts dubbelhäftande tejp bak på moderkortsplåten och sen tryckt dit hårdsmisken.

Varför inte använda någon av de två hotswap platserna för din SSD? Själv kör jag helt utan hårdiskbur med bara hotswap bays.

Permalänk
Skrivet av goralux:

En hel del SSDs har ju med ett mounts i lådan, så beroende på vilken ssd man köper så kan det fixa sig redan där. Eftersom SSDs varken vibrerar eller producerar någon egentlig värme så tycker jag att man glatt kan fuska lite. Sett rätt kuliga ghettomods där man helt kallts lagts dubbelhäftande tejp bak på moderkortsplåten och sen tryckt dit hårdsmisken.

Varför inte använda någon av de två hotswap platserna för din SSD? Själv kör jag helt utan hårdiskbur med bara hotswap bays.

Försökte med det. Tyckte det såg fult ut med kontakter synliga. Har beställt raka sata-kablar så att jag kan koppla båda SSDs med den 2.5" adaptern jag fick med.