Rösta fram t-shirt till communityt!

Ovälkommen spotify användare,behöver hjälp att få bort han!

Permalänk
Medlem

Ovälkommen spotify användare,behöver hjälp att få bort han!

Är det någon som vet om man kan logga ut sitt spotify acc på alla ställen som det används på?
Anledningen till detta är att det är någon som har lyckats fåtag på mitt acc och sitter och pausar min musik hela tiden och detta börjar bli rätt så irriterande.

Permalänk
Medlem

Att byta lösenord borde väl ge en sådan effekt?

Borde iaf vara så att klienterna som har autologgin krävs på det nya lösenordet -> han kan inte logga in

Permalänk
Medlem

Jag råkade ut för samma sak när min laptop blev stulen.
Det räckte inte med att han bestal mig på massa prylar, skurken använde mitt Spotify också!

Jag bytte direkt lösenord och har inte haft något problem sen dess, vet dock inte om det är lösningen..

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Jo byta lösen är lätt lösningen. Gör det så kommer den andra bli utloggad och behöva skriva in ditt lösen som han inte kan. Det är inte så att du loggat in på en dator och så har ditt konto sparats bara? Alltså att det inte loggats ut. Har hänt flera gånger när kompisar loggat in på sin spotify hemma hos mig.

Permalänk
Medlem

jag säger som alla de andra, byt lösenord. Antar att du har loggat in hos någon annan och glömt logga ut? för det har jag gjort några gånger.

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 7970 - xonar d1 - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ QPAD 5k - QPAD MK50
Citera!

Permalänk
Medlem

Det här med att byta lösenord fungerade inte förr vad jag kan minnas. Spotify kanske har fixat det nu, men jag hittade ett forum där samma problem togs upp (för ett år sen) och en från spotifys crew svarade och sa att de kunde fixa så konton loggades ut på alla datorer och enheter.

Stod att man skulle kontakta Spotify, http://www.spotify.com/se/about-us/contact/ Vet inte hur snabb spotifys support är, men de fixar väl det på en dag.

Källa: https://getsatisfaction.com/spotify/topics/how_can_i_log_out_...

Permalänk
Avstängd

Sålänge den andra är inloggad så är väl inte byte av lösenord lösningen?

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Lösenordet bytte jag idag för att pröva men får väll se vad som händer. Dom borde ha en sådan funktion som hotmail har att man kan gå in och logga ut sig på alla ställen.

Permalänk
Medlem

Nån har varit inne på mitt konto och spelat samma musik som min crush har kan man se inloggnings information på spotify som på facebook?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Eowyn:

Nån har varit inne på mitt konto och spelat samma musik som min crush har kan man se inloggnings information på spotify som på facebook?

Inte sett nåt sånt i appen, bara kolla runt
Det är väl bara logga in på hemsidan och kollla?
Där kan iaf byta lösenord och logga ut från alla enheter

Permalänk
Medlem

Kan man se vart man varit inloggad för den 13 september fick jag upp en massa musik i spellistan som stämmer med den min crush har. Jag har då ej spelat den musiken för gillar ej sabina carpenter, tove lo. Han har alltså på nått sett loggat in på min account. Eller kan han stått utanför och tagit connect

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eowyn:

Kan man se vart man varit inloggad för den 13 september fick jag upp en massa musik i spellistan som stämmer med den min crush har. Jag har då ej spelat den musiken för gillar ej sabina carpenter, tove lo. Han har alltså på nått sett loggat in på min account. Eller kan han stått utanför och tagit connect

Hur mår du?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1Johan:

Lösenordet bytte jag idag för att pröva men får väll se vad som händer. Dom borde ha en sådan funktion som hotmail har att man kan gå in och logga ut sig på alla ställen.

Skrivet av tcntad:

Inte sett nåt sånt i appen, bara kolla runt
Det är väl bara logga in på hemsidan och kollla?
Där kan iaf byta lösenord och logga ut från alla enheter

Jag har varit med om samma för något år sedan. Då var lösningen att logga in på kontot på spotifys hemsida och byta lösenord och logga ut alla inloggade användare. Den möjligheten fanns då inte i appen.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Kan nån hjälpa mig får upp musik i stats fm jag ej spelat. Den 12-13 september hade jag fått upp min crush musik smak där och nu var det även igår. Hur kommer det sig. Kontaktade spotify de såg ingen ovanlig inloggning på mitt konto. Men kan man connecta sin spotify till en annan stats fm?