Om man vill ge sig på detta utan några program. Var hittar man mest filer som kan slängas bort?
Jag kastade t.ex. allt från hämtade filer. Det som jag behövde flyttades till en annan partition.
Finns det andra ställen och filer typ temp? Som man kan radera utan att det händer något?
De saker som är lättast att få bort hittar du under Program och funktioner i kontrollpanelen. Där kan du välja att avinstallera diverse komponenter som du kanske inte behöver, klicka bara på stäng av eller sätt på windowsfunktioner (eller nåt sånt, mitt windows är på engelska så jag är inte säker). Har du en annan disk där du kan lägga en del saker så kan du flytta biblioteken dit (alltså Dokument, Bilder osv.) genom att högerklicka på respektive mapp, välja egenskaper och sen titta under fliken plats eller liknande. Det ska också fungera att bara dra mapparna till dit du vill ha dem, men det är lätt hänt att det blir fel så jag rekommenderar att använda dialogrutan. Det ska vara relativt riskfritt att ta bort allt i Temp-mappen.
Du vill inte köra ett program men prova ändå något som Ccleaner. Du behöver inte köra det men när du startar programmet ser du var det vill rensa default. Det kan ge dig några ledtrådar inför framtida manuella städningar.
Jag försökte göra som i klippet men hade tydligen inte behörighet till det :/ Trots är datorn helt nybygd och jag är enda användare(administratör)
Någon som vet hur jag ska gå till väga?
Jag försökte göra som i klippet men hade tydligen inte behörighet till det :/ Trots är datorn helt nybygd och jag är enda användare(administratör)
Någon som vet hur jag ska gå till väga?