Permalänk

Windows 7 Vägrar Starta

Hej!
Körde windows update idag på min Windows 7 men efter datorn startade om så stannade windows update på 15%. Jag väntade i ca 60minuter utan att det hände någonting. Startade om datorn och fick en bluescreen under startupen. (Har "Technical information" nerskriven)

Startup Repar kom upp som alternativ efter omstarten så jag körde denna och fick "Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause."

Har även testat System Restore via advanced options men utan någon framgång. Försöker jag komma in via Safe Mode startar den bara om sig ändå.

Vore oerhört tacksam för svar!

Mvh Chris

Permalänk
Medlem

Starta upp från Win7 skivan och istället för Installera så klickar du på reparera i nedre vänster hörn, -> Startup repair kanske.

Permalänk

Tack! Ska testa detta nu, återkommer med update!

Permalänk

Testade med win7 skivan och tog reparera, den sökte exakt som Startup repair gjorde utan skiva och fick fram meddelandet "Startup Repair cannot repair this computer automatically"

Permalänk

Såhär står det på bluescreenen:

"Technical information:
*** STOP: 0x0000007E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFF88003BD8692, 0xFFFFF88002FE1708, 0xFFFFF88002FE0F70)

Permalänk

Okej, efter 2 timmars försök att fixa detta ger jag nu upp och har beslutat mig för att göra en omformatering.. Vilket är det enklaste programmet att använda för att kopiera över viktiga filer till en USB hårddisk?