Permalänk
Medlem

Headset 300-1000kr.

Jo det är så att mina Zombee Z700 (asmysiga ekonimilurar, rekommenderar dom verkligen) just har gått sönder. :/

Ska då alltså köpa ett nytt headset, runt 300-1000 kr, dock har jag några krav för den:

  • Den ska vara heltäckande, dvs täcka hela öronen.

  • Den ska ha tjocka/starka kablar som inte går sönder om man råkar rulla över den med stolen,alternativt trådlös.

  • Den ska användas för att lyssna på musik och gaming, fördetmesta dubstep och fps-spel.

  • Den ska ha mic med hyfsad kvalitet iaf.

samt hållbar

Jag är väldigt intresserad i Sennheisers lurar, samt Corsair Venegance 1500!
Steelseries Siberia-serien var tyvärr inget som intresserade mig då de tydligen lätt gick sönder..

Vet att man kan testa möss på mediamarkt, kan man testa lurar dessutom?

Vad rekommenderar ni för headset för mina krav?

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/logitech-g35-gaming-headset/product/...

Logitech G35 tror jag hade passat ganska bra in på dina krav. Har ett själv och är SUPERNÖJD.
Hållbar [CHECK]
Bra Mic [CHECK]
FPS Spel [CHECK]
Heltäckande [CHECK]

Plus 7.1 som gör att du får ännu bättre ljud-känsla när du kör t.ex CS, BF3 os.v... Inget annat än att rekommenderas!

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk

Mitt Corsair Venegance 1500 gick sönder idag efter ungefär två månader, jag har tuggat mig igenom 5 headsets på lite drygt ett år nu, jävligt tröttsamt Nån som har någon modell som hållit i över ett år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stormfisken:

Mitt Corsair Venegance 1500 gick sönder idag efter ungefär två månader, jag har tuggat mig igenom 5 headsets på lite drygt ett år nu, jävligt tröttsamt Nån som har någon modell som hållit i över ett år?

Mina steelseries siberia v2 har hållit sig i två år, de håller för tillfället att bäcka ihop då gummit på sladden har börjat krulla sig vilket har orsakat att micken pajade. De är perfekta om du har ett så stort huvud som jag, har pajat flera headset då de har spruckit runt mitt huvud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stormfisken:

Mitt Corsair Venegance 1500 gick sönder idag efter ungefär två månader, jag har tuggat mig igenom 5 headsets på lite drygt ett år nu, jävligt tröttsamt Nån som har någon modell som hållit i över ett år?

Av ren nyfikenhet, utan att anklaga. Vad gör du med dina headsets om du sliter ut ett varannan månad? Har du fått trasiga ex eller droppar du dom i golvet?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag skulle gå för Logitech G35, har dessa lurar och nöjd! Man kan höra folk komma smygandes från andra sidan av banan. Att lyssna på musik i lurarna kommer ta dig till en helt annan nivå! Sitter bra på skallen och har kört över sladden ett X antal gånger och den håller! Annars gillar jag http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649032 sitter skönt men har inte haft möjligheten att spela spel samtidigt

Visa signatur

GPU: PowerColor Radeon HD6970 2GB CPU: Intel i5 2500k 3.3ghz HDD: 2TB Seagate, 500GB Seagate RAM: 16bg Corsair 1600Mhz Mobo: P8P67-M PRO Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart Headset: Logitech G35

Permalänk
Skrivet av Batman:

Av ren nyfikenhet, utan att anklaga. Vad gör du med dina headsets om du sliter ut ett varannan månad? Har du fått trasiga ex eller droppar du dom i golvet?

Jag är nog ovanlig försiktig med mina headset egentligen, men jag tror jag har listat ut varför så många har gått sönder nu. Efter att jag bestämde mig för att inte ta ut ännu ett par på garantin(5e gången blir fan pinsamt :/ ) så dissekerade jag lurarna lite för att undersöka saken.
Det verkar finnas två anledningar i mitt fall

1) Corsair använder väv runt sladden som inte verkar följa med de inre sladdarna, så när jag har snurrat på stolen för att gå ifrån datorn tillräckligt många gånger så har sladdarna vridits av verkar det som.

2) I kombination med sladdproblemet, hänger dessutom en liten dongel med lite hårdvara i så nära headsetet att den alltid belastar sladden

Tillsammans verkar det ha gått åt helvete med lurarna så många gånger (Det har alltså börjat glappa i lurarna, de har aldrig gått sönder strukturellt sett eller vad man ska säga)

: ( Köpt ett Sennheiser pc360 nu, nöjd än så länge. Lite över prisklassen för tråden dock

Permalänk

jag kan rekommendera logitech g35. jag har 2 par av dom. mina första gick sönder av att jag somna vid datorn och dunkade huvudet i väggen väldigt hårt så fick jag en spricka i dom. men detta var inget problem för garantin pratade med logitech dom skickade ups till dörren hämtade paketet detta var på måndag. på fredag fick jag ett par nya till dörren utan att betala något för transporteringen.

Förut när jag hade steelseries och koss hörlurar så bröt jag ungefär 3-4 st per år. jag har haft mina logitech i ungefär 2½ år nu. vilket är ett rekord då hur dom gick sönder var ett stort fel av mig att jag förstörde dom. det var inget fel på tillverkningen:P Men efter det har jag inte haft något problem alls. om ni undrar varför jag har 2 par så trodde jag att det skulle ta längre tid för dom att skicka tillbaks kanske 3 veckor. så beställde ett par extra för 600kr men vart lite onödigt då det tog dom bara 1 vecka att få ett par nya:P

Permalänk
Medlem

Haha sockervadd!

Men ni verkar vara ense om att Logitech G35 verkar vara den bästa luren för mig, och verkar verkligen som den är det!

Tack alla.

Visa signatur

=)