1,5 miljarder poäng för Sweclockers!

Permalänk
Medlem

1,5 miljarder poäng för Sweclockers!

Grattis allihopa!
Och det ser ut som om vi kommer att nå och hålla plats 18 i någon vecka också.

Edit: Och nu är vi i topp 18

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Grattis alla!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Grattis

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bra jobbat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan någon förklara lite vad folding är för något och hur/varför man ska hjälpa till med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tachiibou:

Kan någon förklara lite vad folding är för något och hur/varför man ska hjälpa till med det?

http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/7...

Permalänk
Medlem

Härligt!

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Läste "jycken"s länk men blev inte mycket smartare, i korta drag är det att man ska folda för att hjälpa till inom läkare/ sjukvårdsbranschen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackee22:

Läste "jycken"s länk men blev inte mycket smartare, i korta drag är det att man ska folda för att hjälpa till inom läkare/ sjukvårdsbranschen?

Japp, detta är inte för egen vinning som tex bitcoin mining utan detta är för att göra en god gärning helt enkelt.
Istället för att kasnke skänka massa pengar varje månad till olika välgörenhets saker så kan du genom att folda, räkna ut hur proteiner viker sig och på så sätt hjälpa forskare att snabbare hitta botemedel mot några av vår tids största sjukdomar!

Annars hade forskare fått hyra in sig på stora superdatorer som kostar pengar och numera är svagare än all den kraft som vi foldare kan delge!
För att visa hur mycket du har foldat får du små certifikat från stansted unviresitet som skapade foldingen från början och du kan även se dina framgångar i grafer på tex extreme overcklocking.com

Skriver du dessutom in dig på ett lag så får både du dina poäng och laget poängen (vilket som händer i denan tråden är att sweclockers lag får så mycket poäng att vi snart är det lag i världen som bidragit med 18'e mest poäng).

Hoppas detta gjorde det lite klarare Fråga gärna om du undrar nått mer

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Japp, detta är inte för egen vinning som tex bitcoin mining utan detta är för att göra en god gärning helt enkelt.
Istället för att kasnke skänka massa pengar varje månad till olika välgörenhets saker så kan du genom att folda, räkna ut hur proteiner viker sig och på så sätt hjälpa forskare att snabbare hitta botemedel mot några av vår tids största sjukdomar!

Annars hade forskare fått hyra in sig på stora superdatorer som kostar pengar och numera är svagare än all den kraft som vi foldare kan delge!
För att visa hur mycket du har foldat får du små certifikat från stansted unviresitet som skapade foldingen från början och du kan även se dina framgångar i grafer på tex extreme overcklocking.com

Skriver du dessutom in dig på ett lag så får både du dina poäng och laget poängen (vilket som händer i denan tråden är att sweclockers lag får så mycket poäng att vi snart är det lag i världen som bidragit med 18'e mest poäng).

Hoppas detta gjorde det lite klarare Fråga gärna om du undrar nått mer

Mycket vettigt svar!
Mina enda frågor innan jag sätter igång är, tar det mycket datorkraft? Har man det igång medans man använder datorn? Tar det mycket från internet (som att ladda ner)?, måste jag själv göra något manuellt eller klickar jag på starta så funkar allt automatiskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Hrrm, Stanford...

Men jo, ungefär så är det väl. Folding@Home är ett så kallat "Distributed Computing"-projekt, det finns ganska många såna här där man "lånar ut"/skänker datorkraft för att räkna på oliak saker. Finns både vettiga, som F@H och andra sjukdomsrelaterade projekt och lite mer flumminga där man försöker hitta aliens.

Man får som enskild användare en liten del av det totala projektet tilldelat sig och låter datorn räkna på det och skickar sedan in resultatet.

Skrivet av Ackee22:

Mycket vettigt svar!
Mina enda frågor innan jag sätter igång är, tar det mycket datorkraft? Har man det igång medans man använder datorn? Tar det mycket från internet (som att ladda ner)?, måste jag själv göra något manuellt eller klickar jag på starta så funkar allt automatiskt?

Du kan styara hur mycket datorkraft det tar i viss mån. Man kan låta både CPUn och GPUn arbeta om man vill men också bara låta den använda t.ex. 50% av CPUn (2 av 4 kärnor t.ex.). Det tar inte mycket bandbredd, klienten behöver bara kontakta servern när den får nytt arbete och när den är klar. Sen beror det förstås på hur snabbt du slutför dina arbeten, men en normal-CPU kan klämma in 2-6 WU/dag ungefär och dom varierar ju i storlek men brukar vara ett par megabyte ner och kanske upp till 15MB upp för normala arbeten(WU=work unit). GPUn arbeten är i regel inte lika stora, men den kan å andra sidan klämma ut fler per dag om man har en snabb en.

När du väl konfigureret startar du foldingen som ett vanligt program, man kan t.ex. lägga en genväg i startup i startmenyn för att den skall starta när man loggar in.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Hrrm, Stanford...

Men jo, ungefär så är det väl. Folding@Home är ett så kallat "Distributed Computing"-projekt, det finns ganska många såna här där man "lånar ut"/skänker datorkraft för att räkna på oliak saker. Finns både vettiga, som F@H och andra sjukdomsrelaterade projekt och lite mer flumminga där man försöker hitta aliens.

Man får som enskild användare en liten del av det totala projektet tilldelat sig och låter datorn räkna på det och skickar sedan in resultatet.

Ja, självklart stanford. Var nog aningen trött när jag skrev får jag skylla på!
Och du har ju helt rätt i det du skriver, försökte sammanfatta på ett enkelt sätt bara

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackee22:

Mycket vettigt svar!

Glömde säga att folding arbterar på principen att bara ta "överbliven" kraft. Så optimalt är det bara att köra foldingen hela tiden så jobbar den i bakgrunden och lämnar över kraft när du behöver den till annat. Detta funkar dock inte alltid klockrent utan man kan behöva pause om det stör, vanligt "kontors"-jobb och filmtittade och liknande brukar inte vara några problem men det kan lagga om man kör vissa spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Glömde säga att folding arbterar på principen att bara ta "överbliven" kraft. Så optimalt är det bara att köra foldingen hela tiden så jobbar den i bakgrunden och lämnar över kraft när du behöver den till annat. Detta funkar dock inte alltid klockrent utan man kan behöva pause om det stör, vanligt "kontors"-jobb och filmtittade och liknande brukar inte vara några problem men det kan lagga om man kör vissa spel.

När jag kör spel pausas foldingen automatiskt, men inte när jag kollar på film eller streamat från webben. Laggar något fruktansvärt då..
Men en manuell paus är ju inte så svårt...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

BTW.. Tycker norrmännen rycker allt närmre.. dags att FOLDA Sweclockare!

http://folding.extremeoverclocking.com/team_overtake.php?s=&t...

Visa signatur

Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Får väl införskaffa mig ett 680 vid nästa lön då ^^!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Ingen annonsering/handel i forumet tack, det tar vi i marknaden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Värre än så! De har gått förbi...

Blir lite ledsen, det är många SWEClockers-foldare som inte foldar så mycket, vi behöver få igång laget igen!

Trenden är svagt sjunkande!
http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Ja outa det på frontsidan - teamet har potential för minst det dubbla i poäng.

Permalänk
Medlem

Grattis Kanske skulle ta och börja Folda för SweC, måste bara få ihop en Folding burk

Permalänk
Medlem

Det går på vilken burk som helst - alla poäng är bra poäng - man måste inte prducera 100k+ i ppd för att vara med

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Det går på vilken burk som helst - alla poäng är bra poäng - man måste inte prducera 100k+ i ppd för att vara med

Men det skadar inte heller!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Men det skadar inte heller!

Nej, det gör det ju inte.. men man kan också säga så här..

Många bäckar små...

Visa signatur

Permalänk

Vilka jävla foldingburkar norrbaggarna sitter på! Hälften så många aktiva foldare, men producerar mer än dubbelt så hög PPD jämfört med oss

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem

Grattis SweC! Började precis folda själv för några minuter sedan för första gången och verkar ligga runt 34k ppd just nu med 2500k på 4GHz och 560Ti på 950/4580 (är det lagom?), får se hur mycket siffrorna studsar, om foldingen funkar bra kommer jag nog klocka upp mina grunkor lite till!