Behöver ny laddare till HP Pavilion dv6

Permalänk
Medlem

Behöver ny laddare till HP Pavilion dv6

Tjo!

Laddaren till min HP Pavilion dv6 har lagt av så jag måste köpa en ny. Har två frågor kring detta:

1. Måste jag köpa originalladdare från HP?
2. Kan jag köra med en 120W HP-laddare så länge? Den jag har haft tidigare är på 90W.

Permalänk
Medlem

Jag har en sprillans 19vdc 90w laddare/nätdel från en HP liggandes. Kan du få mot frakt om du vill...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Ok kanon. Bara för att undvika missförstånd, den har en sån lite tjockare pin och passar till min HP Pavilion dv6?

Hur mycket kostar frakten? Kan du skicka till företag (behöver inte vara företagspaket, kan hämta ut på ombud)? Hur löser vi betalningen isf?

Permalänk
Medlem

Kan ta kort, alt ge dig ett part number .. Jag tror att den inre pinnen uppfattas som smal dock...

Skippar man nätsladden så bör den gå att skicka för 39 spänn med postens skicka lätt .. Kan la skicka till vilken adress som helst, gärna betalning till bankkonto.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

den heter "adp-90wh" ...

pinnen i mitten ser ut såhär;

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Kan ta kort, alt ge dig ett part number .. Jag tror att den inre pinnen uppfattas som smal dock...

Skippar man nätsladden så bör den gå att skicka för 39 spänn med postens skicka lätt .. Kan la skicka till vilken adress som helst, gärna betalning till bankkonto.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du kvar laddaren fizzdan eller har ramo_and fått den? Jag är nämligen också i behov av en sådan laddare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slubbas:

Har du kvar laddaren fizzdan eller har ramo_and fått den? Jag är nämligen också i behov av en sådan laddare!

tror jag har den kvar .. kan kolla i låddorna ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramo_and:

Tjo!

Laddaren till min HP Pavilion dv6 har lagt av så jag måste köpa en ny. Har två frågor kring detta:

1. Måste jag köpa originalladdare från HP?
2. Kan jag köra med en 120W HP-laddare så länge? Den jag har haft tidigare är på 90W.

1. Själv köper jag bara originalgrejer då jag inte litar på kinakopior (är rädd att de ska ge för hög spänning och bränna ut datorn t.ex.). Men i övrigt tror jag inte det finns något som förhindrar dig från att använda en kopia.

2. Mer effekt (Watt) brukar inte vara några problem så länge spänningen är rätt (Volt), det betyder bara att det finns mer "till godo" så i teorin borde ett 120W-nätagg gå lite svalare än ett 90W om datorn är speccad för 90W

edit: lol, såg nu att första posten är typ 1,5 år gammal...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

tror jag har den kvar .. kan kolla i låddorna ...

Kanon! Jag finns på PM om du hittar den