Thomson Gateway tg789vn - Internetproblem / Nätverksproblem!

Permalänk
Medlem

Thomson Gateway tg789vn - Internetproblem / Nätverksproblem!

Hej!

Det är så att vi har en Thomson Gateway tg789vn hemma hos oss och jag har inte haft så mkt problem med den för ens nu de senaste månaderna då ibland internet bara slutar fungera.

Det är så att jag använder kabel till min dator medans mina föräldrar har trådlöst till deras Mac datorer. Och oftast har inte dom problem (typ aldrig), utan jag får all problem med internet.

Jag använder som sagt kabel till min dator. Vi har vår Thomson Gateway i källaren, o därifrån går en sladd upp till en switch, och sedan en sladd från switchen till min stationära dator.

Men varför krånglar de typ aldrig för dom o typ alltid för mig? Bara för jag har kabel eller? Jag har testat att koppla sladden direkt från routern (thomson gateway) in i min dator men har inte gett något bättre resultat...

Så vad tror ni det kan bero på?
Vet att många klagat på thomson gateway.

Borde jag installera ett trådlöst nätverkskort i min dator?? Skulle det hjälpa?
Eller är de fel på kabeln?

Permalänk
Medlem

Köp en riktigt router! värt alla pengar i världen att bli av med skiten från telia. sålänge ni inte har tv/telefoni från telia.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ative00:

Köp en riktigt router! värt alla pengar i världen att bli av med skiten från telia. sålänge ni inte har tv/telefoni från telia.

Tyvärr har vi tror jag iaf...

Men har löst sig. Köpte ett sånt där mobilt trådlöst usb. alltså ett usb (upp till 150mbp/s) som man sätter i USB o kopplar till vårt trådlösa. Funkar bra + får till o med snabbare hastighet (hade 14 mbit/s innan, nu fick jag 16mbit/s).

Så skiter i kabel

men det blir väl svårt o fixa nåt med Thomson Gateway, alltså byta ut den om vi har tv/telefoni där också antar jag?

Permalänk

Jag har precis samma problem med samma router villket är grymt irriterande. Jag har inte direkt världens bästa ekonomi för tillfället så jag har inte lust att köpa en ny om man säger så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Tyvärr har vi tror jag iaf...

Men har löst sig. Köpte ett sånt där mobilt trådlöst usb. alltså ett usb (upp till 150mbp/s) som man sätter i USB o kopplar till vårt trådlösa. Funkar bra + får till o med snabbare hastighet (hade 14 mbit/s innan, nu fick jag 16mbit/s).

Så skiter i kabel

men det blir väl svårt o fixa nåt med Thomson Gateway, alltså byta ut den om vi har tv/telefoni där också antar jag?

Vänta lite nu, du fick snabbare internet trådlöst än med kabel. Låter som kass kabel.....

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Jag har också ett Thomson tg789vn modem (jävla skit), och nu har Telia bestämt sig för att Internet ska vara dött från torsdags till på måndag eller tisdag, och som kompensation får vi ett USB modem sak som tydligen ska gå att koppla in i modem och användas, men det funkar inte för mig. skulle man kunna få hjälp med hur man gör för att få det att funka? =/

Med vänliga hälsningar
Andreas