Permalänk
Medlem

Nytt mobo

Tjena
Nu har jag fått reda på att jag ska få en överbliven Celeron på 1.8 ghz, den är inte jättebra men bättre än min nuvarande iaf

Nu är saken den att jag måste ha ett bra mobo till den också, för jag vill ha möjligheten att uppgradera senare när celeronen blir för kass. Så nu vill jag alltså veta vad ni swec:are rekommenderar

Permalänk
Hedersmedlem

Är i samma sits, och jag har fasnat för Abit BE7-RAID, bygger på i845PE och verkar mycket trevligt, har bland annat inbyggd ljud och NIC, och har självklart SoftMenu etc. Man har ju hört att Celeron är sjukt bra på att överklockas, speciellt nya kärnan.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Nya celeron har dock riktigt sunkiga prestanda... bättre att leta upp en p4 1.8 C1, produktionskod SL6LA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Nya celeron har dock riktigt sunkiga prestanda... bättre att leta upp en p4 1.8 C1, produktionskod SL6LA.

Mm, men som jag sa på irc så får jag prollen av mina farföräldrar och det är ej förhandlingsbart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoggyWall

Mm, men som jag sa på irc så får jag prollen av mina farföräldrar och det är ej förhandlingsbart

Om du har datorn i signen så tror jag att du må klocka lite om du ska märka någon märkbar skillnad om du bytter till celeronen

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking

Om du har datorn i signen så tror jag att du må klocka lite om du ska märka någon märkbar skillnad om du bytter till celeronen

Är den dålig?

Permalänk
Medlem

ja.. nästan

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pngvin
ja.. nästan

Usch då

Aja, men jag får hellre en sån än behåller min gamla...
När jag nu ska köpa det så blir det med största sannolikhet ett Abit BE7 utan raid. Tack för hjälpen