Permalänk
Medlem

IBM 8580

Vi mottog på jobbet igår en IBM 8580, som tycks vara komplett så när som på att datakabeln till den groteskt stora hårddisken (som rymmer hela 70MB) saknas.

Finns intresse av några bilder på besten eller är det bara att köra den på skroten?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Bilder är ju alltid uppskattat, så fota på bara!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk
Medlem

Vi vill ha bilder!, blider!, BILDER!

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem

Väldigt gärna bilder! =D

Har du fått igång den?

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Fin maskin, skrota inte utan o kolla marknaden, finns en hel del IBM PS/2 nerdar som samlar på grejor o kan betala ibland också.

Just 80in är en ganska hygglig maskin, har haft ett par.

Lite bättre mekanisk byggkvalité än moderna burkar

Om du startar den så kanske du får lite siffror som felkoder, oftast beror det på att biosbatteriet är slut och att datorn inte hittar conf. Då behöver man en bootdisk med bios då det inte ligger i ((E)EP)ROM på dessa.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Fick ni med något tangentbord? (Enligt Googles bilder var tangentbordet separat till den modellen)

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många 8580 och andra PS/2 jag lagade på 90-talet? Måste vara ett tusental, eller nära därpå.

//Lasse

Permalänk
Medlem

Vanligaste felet på dessa bestar ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Intermittenta minnesfel och powerfel, skulle jag vilja påstå. Speciellt 8570 med extra minneskort (4 moduler). (Kommer inte ihåg kortets namn).

//Lasse