SGS3 Med problem [Ljud & Wifi]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

SGS3 Med problem [Ljud & Wifi]

Rakt på sak eftersom jag inte fick svar i mitt föregående inlägg.

1:
Vet ni varför ljudet försvinner?
Ibland får jag absolut ingen ton från SMS, Whatsapp, ringsignal.. Larm och Ringsignal verkar fungerar nu men inte meddelandeton, vad göra?

Edit: Problem löst, av en korkad anledning måste man ha "Meddelande" påslaget i snabbmenyn s.a.s. Varför är det så dumt?

2: På jobbet har vi tillgång till WLAN. En polares SG2 och en annas HTC Wildfire kan ansluta och slösurfa medans min vägrar, vi har en AP på ena sidan som min telefon kanske hittar. Den på andra sidan kan jag stå bredvid och telefonen hittar inte den överhuvudtaget.

3: Vilken Custom Rom rekommenderas? Nån slimmad med "tweakad" GPS, Wifi, ljud?

4: Hur kan jag få telefonen att sluta synka uppdateringar med facebook? Ja, självklart är allt urbockat vad jag vet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Rakt på sak eftersom jag inte fick svar i mitt föregående inlägg.

1:
Vet ni varför ljudet försvinner?
Ibland får jag absolut ingen ton från SMS, Whatsapp, ringsignal.. Larm och Ringsignal verkar fungerar nu men inte meddelandeton, vad göra?

Edit: Problem löst, av en korkad anledning måste man ha "Meddelande" påslaget i snabbmenyn s.a.s. Varför är det så dumt?

2: På jobbet har vi tillgång till WLAN. En polares SG2 och en annas HTC Wildfire kan ansluta och slösurfa medans min vägrar, vi har en AP på ena sidan som min telefon kanske hittar. Den på andra sidan kan jag stå bredvid och telefonen hittar inte den överhuvudtaget.

Det verkar skumt, låter som det är något fel på telefonen. Alternativt kan det vara en bugg med just den accespunkten och den telefonen, det är inte så vanligt men det händer.

Citat:

3: Vilken Custom Rom rekommenderas? Nån slimmad med "tweakad" GPS, Wifi, ljud?

Det finns väldigt många och de är alla olika, du måste själv avgöra vad du prioriterar. Kolla i rätt tråd på XDA och läs på så är det inte så svårt.

Citat:

4: Hur kan jag få telefonen att sluta synka uppdateringar med facebook? Ja, självklart är allt urbockat vad jag vet.

För att få den att sluta synka med FB får du gå till Inställningar > Konton och synkronisering och där bocka ur Facebook. Sen kan det vara så att du har lagt in dina facebook-uppgifter i social hub och därmed så hämtar den ner uppdateringar, i så fall så får du öppna social hub och där ta bort dina FB-uppgifter eller välja att inte synka dem. Jag har avinstallerat social hub så jag vet inte hur man gör det.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av snajk:

Det verkar skumt, låter som det är något fel på telefonen. Alternativt kan det vara en bugg med just den accespunkten och den telefonen, det är inte så vanligt men det händer.

Det finns väldigt många och de är alla olika, du måste själv avgöra vad du prioriterar. Kolla i rätt tråd på XDA och läs på så är det inte så svårt.

För att få den att sluta synka med FB får du gå till Inställningar > Konton och synkronisering och där bocka ur Facebook. Sen kan det vara så att du har lagt in dina facebook-uppgifter i social hub och därmed så hämtar den ner uppdateringar, i så fall så får du öppna social hub och där ta bort dina FB-uppgifter eller välja att inte synka dem. Jag har avinstallerat social hub så jag vet inte hur man gör det.

Det är två likadan accesspunkter och ena hittas medans den andra inte gör det, inget speciellt allvarligt men det ska ju fungera...
Hittade hur man bockar ur synkronisering så det är klart:)

Nej svårt är det inte, tänkte mer om det fanns nån bättre rekommenderad.

Skrivet av xzhaskd:

Min S2:a hade väldiga problem med wifi tills jag kopplade på automatisk kanal på routern, den var inställd på en fix kanal. Kan vara något sådant för din del men det är väl tveksamt om du kommer få tillåtelse att pilla med routern på jobbet.

Nja inte jag men är med fastighetskötaren ibland och snackar skit med honom, kanske kan snacka in sig hehe.

Permalänk
Medlem

Facebook appen är ju oduglig.
Funkade knappt alls när jag hade iphone o verkar äta batteri på android.

Jag kör via webbläsaren. Har även hört att friendcaster ska va mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem med att hitta mitt trådlösa nät en gång på min Galaxy S. Jag löste det genom att ändra någon inställning under Wifi om kanaler. Kan ha varit i vilken range av kanaler den söker efter. (Hittar inte exakt då romen jag kör nu inte verkar ha denna inställning)

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Boss302:

Facebook appen är ju oduglig.
Funkade knappt alls när jag hade iphone o verkar äta batteri på android.

Jag kör via webbläsaren. Har även hört att friendcaster ska va mycket bättre.

Har inga problem på min S3a, snittar ca 20 timmar batteritid om dan. Dock "vilar" den mycket.

Skrivet av WoXeR123:

Jag har haft problem med att hitta mitt trådlösa nät en gång på min Galaxy S. Jag löste det genom att ändra någon inställning under Wifi om kanaler. Kan ha varit i vilken range av kanaler den söker efter. (Hittar inte exakt då romen jag kör nu inte verkar ha denna inställning)

Hm, kan ställa in 2.4Ghz, 5Ghz eller auto samt "behåll i viloläge"