DayZ utrustnings byte?

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur ni kan ha så tur, har åkt ett varv runt hela banan med lastbil 3 gånger senaste dagarna, hittat alla 15 (5 per respawn) crash sites, och har fått loot av 2 av dom.. och då är det bara FN FAL med 2 magasin, helt useless.

Har aldrig sett eller hört en M82/AS50, i am dissapoint..

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

jo vi har haft rejäl tur domhär senaste dagarna, men vi har också spelat länge
jag har vart vid liv i 20 dagar nu och dom andra mer än det förutom dom nya killarna.

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Fattar inte hur ni kan ha så tur, har åkt ett varv runt hela banan med lastbil 3 gånger senaste dagarna, hittat alla 15 (5 per respawn) crash sites, och har fått loot av 2 av dom.. och då är det bara FN FAL med 2 magasin, helt useless.

Har aldrig sett eller hört en M82/AS50, i am dissapoint..

Första gången jag hittade en crash site efter de hade blivit fixade hittade jag ett FN FAL ANPV S4. Ganska nöjd.

Nu behöver jag dock en rangefinder för att min As50 skall prestera fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskerens:

jo vi har haft rejäl tur domhär senaste dagarna, men vi har också spelat länge
jag har vart vid liv i 20 dagar nu och dom andra mer än det förutom dom nya killarna.

Va kör ni på för Server? Om ni är ett gäng och har varit i liv 20 dagar så borde ni ju ha en bra jäkla stabil server.

Skrivet av Murer:

Första gången jag hittade en crash site efter de hade blivit fixade hittade jag ett FN FAL ANPV S4. Ganska nöjd.

Nu behöver jag dock en rangefinder för att min As50 skall prestera fint.

Synd bara att FN FAL är värdelös hehe, magasinen finns bara på Crash Sites, så du har 40 skott på dig och det kommer du inte långt med.

Bästa vapnet i spelet är L85A2 AWS som tar M4 magasin och har Thermal + Night Vision Scope

Hade en L85A2 AWS men den förlorade jag när det kom en ny patch och ens primary vapen försvann på random, sen såg jag en vid en helicopter crash sites men servern krashade när jag tog upp den, så när jag loggade in igen fanns den inte i inventory eller vid crash siten.. bra spel

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Va kör ni på för Server? Om ni är ett gäng och har varit i liv 20 dagar så borde ni ju ha en bra jäkla stabil server.

Synd bara att FN FAL är värdelös hehe, magasinen finns bara på Crash Sites, så du har 40 skott på dig och det kommer du inte långt med.

Bästa vapnet i spelet är L85A2 AWS som tar M4 magasin och har Thermal + Night Vision Scope

Hade en L85A2 AWS men den förlorade jag när det kom en ny patch och ens primary vapen försvann på random, sen såg jag en vid en helicopter crash sites men servern krashade när jag tog upp den, så när jag loggade in igen fanns den inte i inventory eller vid crash siten.. bra spel

L85 är borttagen vad jag läste på dayzforumen.

Dessutom kan du skjuta till 1 skott i maggen, sedan relogga och du har fulla magg igen.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Va kör ni på för Server? Om ni är ett gäng och har varit i liv 20 dagar så borde ni ju ha en bra jäkla stabil server.l

vi kör på våran egna, LU128, jäkligt stabil, den kraschade någon gång under 1.7.2 men annat än de är den jäkla bra

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Därför man väntar med att uppdatera, jag har 3 kvar. Och om du kommer till en crash site så är den säkert redan lootad om det bara är skit kvar. Och L85an är inte det bästa vapnet i spelet, det beror på vad du ska göra, helt värdelös på långa avstånd men om du och en polare med sniper samarbetar är det sjukt bra combo. (speciellt med NVG och laser pointern)

Vi kör fortfarande gamla patchen och kommer nog göra ett tag till tills de ordnar upp lite, sen blir det en uppdatering!
Ehm vi kommer då rekrytera bra spelare, kanske ett bra sätt och få tillbaka en L85a på? (detta är dock längre fram i planeringen)

Skrivet av rinosaur:

L85 är borttagen vad jag läste på dayzforumen.

Dessutom kan du skjuta till 1 skott i maggen, sedan relogga och du har fulla magg igen.

Kul och exploita med ammo medvetet.. den är buggad och inte borttagen, alla vapen finns kvar och droppas tom men buggar så du kan inte använda dem i nyaste versionen förens dom fixat buggen. Sluta sprida falska rykten, ibland är det bättre och va tyst istället för att säga saker man inte vet något om. (Jag är lite irriterad idag, ursäkta mig)

Rocket har sagt att alla vapen som funnits sen innan finns kvar, sen har han även sagt att vissa items inte fungerar i 1.7.2 men ska fixas. (Fakta, orkar dock inte leta upp postsen de sas i)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Kul och exploita med ammo medvetet.. den är buggad och inte borttagen, alla vapen finns kvar och droppas tom men buggar så du kan inte använda dem i nyaste versionen förens dom fixat buggen. Sluta sprida falska rykten, ibland är det bättre och va tyst istället för att säga saker man inte vet något om. (Jag är lite irriterad idag, ursäkta mig)

Rocket har sagt att alla vapen som funnits sen innan finns kvar, sen har han även sagt att vissa items inte fungerar i 1.7.2 men ska fixas. (Fakta, orkar dock inte leta upp postsen de sas i)

Det var vad jag läste i forumen. Du har inte heller några fakta att komma med.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Jag förlorade min L85:a vid nya patchen. Den tog bara upp en slot i ryggan men när jag skulle använda den så försvann den. I går hittade jag en till L85:a och den har fungerat utmärkt sedan dess. Har provat flera servrar, haft den i tält,ryggsäcken och den är forfarande kvar.

Permalänk
Medlem

Är sugen på att byta en AS50 mot en SVD Camo. Har 2 mag till den också.
Byttes mot en SVD Camo + 2 mag.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Är sugen på att byta en AS50 mot en SVD Camo. Har 2 mag till den också.
Byttes mot en SVD Camo + 2 mag.

deal. du kan få mag med om du vill ha
adda mig på skype så kan vi snacka
mitt skype namn är frukostjanne

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Medlem

Om du/ni behöver ett vehicle så har vi. Byte mot gear om det skulle vara intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Det var vad jag läste i forumen. Du har inte heller några fakta att komma med.

Har har du varför den '' försvann''
Www.dayzmod.com/forum/index.php?/topic/33277-l85-aws-has-diss...

Så alla som förlorade den kommer inte få tillbaks den igen.

Edit: för att va mer på topic så undrar jag ifall någon har en m4a1 holo, HWS M203( www.dayzwiki.com/wiki/index.php?title=M4A1_HWS_M203 )
Så skulle jag va intresserad av ett byte, kom med förslag på vad du vill ha för den.

Permalänk
Medlem

Har en Winchester med ca 80 kulor kvar och en revolver med ca 30 kulor. Byter mot
en CZ550 eller annan valfri sniper. Någon som är intereserad?

Kul.. Efter man skrev detta inlägget på ca 1 min så var man död.

Permalänk
Medlem

behöver ni ammo till SVDn? tror vi har runt 9-10st magasin, skulle behöva några motorblock eller NVGs med tanke på att de kommer implementera ammo tracking snart kan de ju vara en bra deal.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

behöver ni ammo till SVDn? tror vi har runt 9-10st magasin, skulle behöva några motorblock eller NVGs med tanke på att de kommer implementera ammo tracking snart kan de ju vara en bra deal.

Ammo tracking?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ammo tracking?

De ska bli så att om man t.ex. har 13 skott kvar i ett 30 skotts magasin har man fortfarande 13 skott kvar när man loggar in, nu när man reloggar fylls all halvfulla magasin upp till max igen.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

De ska bli så att om man t.ex. har 13 skott kvar i ett 30 skotts magasin har man fortfarande 13 skott kvar när man loggar in, nu när man reloggar fylls all halvfulla magasin upp till max igen.

Kommer bli ett helvete om man sitter på FN FAL eller liknande...har man tur så finns det väl runt 3 mag/heli..

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Ah okej!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Jag skulle vilja byta till mig 1-2st m4 SDs, jag kan byta imot m107, saw, mk48 bizon eller fnfal.

Permalänk
Avstängd

Godag, har någon 2 burkar mat på sig? Byter mot Bloodpacks DMR ammo vad som helst, skriv PM ifall du har börjar bli kritikst!

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Vi har NVG's och rangefinders till bytes just nu, och några l85:or.

Bytes helst mot fordon. Men vi kan säkert komma överens om AS50's och SVD's. Helst SVD's.

Permalänk
Medlem

Jag hittade en "Main Rotor Assembly"
Av vad jag har förstått så är den rätt sällsynt, och används för att laga helikoptrar, är det något som jag bör byta bort? Jag är nybörjare och lär dö/förlora den ändå, samt att den tar utrymme som jag behöver för alla mina empty tin cans <3

Permalänk

helikoptrarna är avslagna just nu, dom har ingen eta på dom heller...

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskerens:

helikoptrarna är avslagna just nu, dom har ingen eta på dom heller...

Nehepp :/ Då slänger jag den istället. tar upp 5 platser tror jag det var, jobbigt för en ensam nybörjare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Jag hittade en "Main Rotor Assembly"
Av vad jag har förstått så är den rätt sällsynt, och används för att laga helikoptrar, är det något som jag bör byta bort? Jag är nybörjare och lär dö/förlora den ändå, samt att den tar utrymme som jag behöver för alla mina empty tin cans <3

Så ovanliga är dem inte, hittat många under mina resor i spelet, bara slänga skiten.

Permalänk

bytet för en svd camo är ännu öppet

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Detta gäller fortfarande, inte säker på vad vi har.
Är det något vapen/ammo ni behöver och vi har detta. Bytes det helst mot engineparts eller NVG

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Detta gäller fortfarande, inte säker på vad vi har.
Är det något vapen/ammo ni behöver och vi har detta. Bytes det helst mot engineparts eller NVG

Fordon och SVD är vi väldigt sugna på, vi har en rätt stor samling NVG's, rangefinders och GPS till bytes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Fordon och SVD är vi väldigt sugna på, vi har en rätt stor samling NVG's, rangefinders och GPS till bytes.

Fordon har vi många
Men saken är den att de är ju server specifika

Kanske inte har något längre
Vårat läger verkar tomt...
RIP http://img840.imageshack.us/img840/2681/dayzcars3.jpg